2 березня 2021, 15:42
Правобережний відділ організації роботи
Ми в інтернет-просторі
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує: ми – в інтернет просторі
https://dp.tax.gov.ua/;https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
Олексій Любченко: Потужне наукове підґрунтя – каталізатор
успішності реформ у ДПС
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/453739.htmlповідомила, що Голова ДПС Олексій Любченко відкрив Міжнародний симпозіум на тему «Архітектоніка фіскальної науки та дивергенція митно-податкових інститутів», який проходить у Тернополі.
Метою цього заходу, за задумом організаторів, стало залучення потужного кола українських і закордонних фахівців для формування мережевої спільноти з вивчення та розвитку фіскальної науки, підготовки професіоналів, поширення наукової культури, етики, традицій при формуванні молодої наукової еліти України. Отже такий захід не міг залишитися поза увагою Державної податкової служби.
У Міжнародному симпозіумі, організованому Західноукраїнським національним університетом, взяли участь представники Міністерства фінансів України, Державної податкової служби України, Державної митної служби України, органів місцевого самоврядування, науковці, викладачі, керівники консалтингових компаній та інші.
«ДПС підняла надскладні питання, пов’язані з відповідальністю людини, яка живе в Україні. Це питання робочого місця, пенсії, безвідповідальності тих, хто не платить податки в Україні, хоча є громадянином», – зазначив Олексій Любченко.
Податки, на думку Голови ДПС, «потрібні кожному з тих, хто їх не платить, бо настане час, коли вони як громадяни звернуться до держави задля отримання соціальних гарантій, навіть якщо сьогодні вони цього не розуміють».
Очільник ДПС також розповів, що наразі в ДПС триває системне реформування і самої служби як інституції, і всього комплексу процесів адміністрування на підставі повного аудиту діяльності.
«Ми транспарентні, все робимо для того, щоб стати сервісною, технологічною структурою. Наше головне завдання створити максимально конкурентні умови для ведення бізнесу, що сприятиме доброчесній сплаті податків бізнесом», – наголосив Олексій Любченко.
Він також підкреслив, що під час зустрічей міжнародні партнери відзначають великі зміни в податковій службі. І це є результатом зусиль всіх працівників податкової служби, які сумлінно працюють і яким є чим пишатися.
Безперечним пріоритетом Голова ДПС вважає й виховання професійно потужних та відповідальних молодих фахівців.
«Ми повинні зробити все, щоб переконати молоде покоління в тому, що від кожного залежить наше майбутнє і їм все під силу», - наголосив Олексій Любченко.
У рамках заходу учасники обговорили пріоритети податкової політики держави у 2021 року, вплив податкових надходжень на доходи державного бюджету. Ознайомилися з методами гармонізації податкових надходжень у країнах ЄС, електронними публічними сервісами, які пропонуються польським платникам податків, тощо.
• Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_uaСпілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Затверджено Узагальнюючу податкову консультацію щодо деяких питань застосування правил трансфертного ціноутворення
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує, що на офіційному вебпорталі Державної податкової служби України за посиланням
https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/453764.htmlрозміщено наступне повідомлення.
Наказом Міністерства фінансів України від 08 лютого 2021 року №67 затверджена Узагальнююча податкова консультація щодо деяких питань застосування правил трансфертного ціноутворення), якою надано роз’яснення з таких питань:
критеріїв визнання осіб пов’язаними, якими повинен користуватись платник податків під час визначення діапазону рентабельності зіставних юридичних осіб;
переліку інформації, яку повинна містити документація з трансфертного ціноутворення, визначеного п.п. 39.4.6 п. 39.4 ст. 39 Податкового кодексу України (зокрема, стосовно необхідності обґрунтування у документації економічної доцільності КО і наявності ділової мети), у зв’язку із внесенням змін до вказаного підпункту Законом України від 16 січня 2020 року №466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466);
порядку застосування штрафних санкцій до платників податків у разі проведення самостійного коригування ціни КО і сум податкових зобов’язань за звітний 2019 рік та подання відповідного уточнюючого розрахунку після 01.10.2020 під час дії карантину, встановленого Урядом на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19);
критеріїв визнання пов’язаних осіб, які має застосовувати платник податків при визначенні КО у 2020 звітному році, у зв’язку із змінами, запровадженими Законом № 466 (до та після 23.05.2020; із наведенням чотирьох прикладів).
З повним текстом Узагальнюючої податкової консультації можна ознайомитись за посиланням
https://mof.gov.ua/uk/set-of-summarizing-tax-consultations.
Плани ДПС амбітні: запускаємо е-податки, е-РРО, е-Акциз
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує.
ДПС є активним учасником процесу цифрової трансформації адміністративних послуг. Серед 94 проектів, започаткованих Мінцифри у ключових сферах, податкова відповідає за е-податки, е-РРО, е-Акциз.
Податкова служба має амбітні плани. Запускаються сервіси е-податки, е-РРО, е-Акциз. Ці сервіси допоможуть зробити процеси сплати податків швидшими, ефективнішими та максимально прозорими.
Побудова е-ДПС є важливою складовою розбудови цифрової держави загалом. Саме тому в податковій підтримують важливі державні проекти цифрової траснформації, які дозволяють цифровізувати Україну у всіх сферах та на всіх рівнях – від загальнонаціонального до місцевого.
Переглянути проекти ДПС можна на Порталі «Дія». Там міститься необхідна інформація про проекти, зокрема, чіткі дедлайни, супутні проекти та відповідальні за процеси реалізації.
Проєкти ДПС:
- створення інформаційної системи електронного адміністрування акцизного податку;
- розвиток інформаційної системи для збору, зберігання, використання даних РРО/ПРРО;
- запровадження оновлених електронних послуг кабінету платника податків.
Загалом, для створення сприятливих умов для розвитку малого і середнього бізнесу в рамках експериментального проєкту через Портал «Дія» заплановано перевести близько 10 адміністративних послуг ДПС.
Дізнатися більше про проекти цифрової трансформації:
https://plan2.diia.gov.ua/projects.
Співпраця з ОТГ – шлях вирішення актуальних питань оподаткування
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Налагодження та розширення співпраці з об’єднаними територіальними громадами (далі – ОТГ) – один з пріоритетних напрямків роботи податкової служби Дніпропетровського регіону, що надзвичайно важливо зараз – у період децентралізації.
У рамках такої співпраці 19 лютого поточного року в. о. начальника Головного управління ДПС Ольгою Мазур проведена зустріч у форматі «круглого столу», на яку були запрошені голова Солонянської селищної ради Михайло Копейко та Перещепинський міський голова Ярослав Цвіркун.
У зустрічі прийняли участь фахівці Головного управління ДПС у Дніпропетровській області практично з усіх напрямків роботи.
Ольга Мазур, відкриваючи захід, привітала присутніх та подякувала усім за участь у зустрічі.
Вона зупинилась на позитивній динаміці надходжень до державного та місцевих бюджетів за минулий рік та січень 2021 року і звернула увагу на значимість спільних заходів органів податкової служби та ОТГ у наповненні бюджетів.
«Минулий та поточні роки – особливі. Карантинні умови, запроваджені державою з березня 2020 року, завдали певні складні умови для бізнесу.
І ми вдячні громадянам та бізнесу, які навіть у цей непростий для країни період сумлінно сплачують податки. Адже сумлінна сплата податків – це приклад високої податкової культури», – акцентувала в. о. начальника Головного управління ДПС.
Голова Солонянської селищної ради Михайло Копейко та Перещепинський міський голова Ярослав Цвіркун звернули увагу, що стабільність та економічний розвиток будь-якої територіальної громади, у першу чергу, залежить від наповнення бюджету. Вони зупинились на основних напрямках роботи; питаннях, які потребують першочергового вирішення, у тому числі шляхом співпраці з податковою службою області.
У ході зустрічі обговорювались питання надходження коштів до місцевих бюджетів; забезпечення повноти обліку землекористувачів, як одного із шляхів збільшення надходжень до місцевих бюджетів плати за землю; своєчасне проведення та перегляд раніше затвердженої нормативної грошової оцінки землі, яка згідно з Податковим кодексом України є базою оподаткування землі.
Особлива увага приділялась спільній організації роботи щодо залучення до декларування доходів від продажу сільськогосподарської продукції «одноосібників» (власників земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею більше 2 га) та фізичних осіб, які отримують доходи за здавання іншим фізичним особам власних паїв в оренду, а також проведення кампанії декларування громадянами доходів, отриманих у 2020 році.
Крім того обговорювались питання податкового боргу, що обліковується на території населених пунктів Солонянської ОТГ і Перещепинської ОТГ, та механізмів врегулювання податкового боргу, зокрема підприємств комунальної форми власності, відповідно до Закону України від 04 грудня 2020 року № 1072-IX.
Також розглядались можливості електронних сервісів Державної податкової служби України, зокрема Електронного кабінету, переваги подання податкової звітності в електронному вигляді. Для реалізації податкового сервісу та надання роз’яснень щодо максимальної кількості адміністративних та електронних послуг у минулому році введено в дію мобільний центр обслуговування платників Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – мобільний ЦОП).
Мобільний ЦОП створено з метою вирішення невідкладних питань з оподаткування, забезпечення зручних та доступних умов для декларування і отримання послуг та сервісів фізичними і юридичними особами, поліпшення іміджу органів Державної податкової служби України.
Мобільний ЦОП надає послуги громадянам віддалених куточків області. При цьому, графік виїздів мобільного ЦОПу формується з урахуванням пропозицій територіальних громад та сільських рад про необхідність отримання їх мешканцями адміністративних послуг та консультацій.
У житті сучасного суспільства важливу позицію займає інформація. На сьогодні найбільш ефективним засобом її поширення є мережа Інтернет.
Важливим джерелом інформування суспільства для фахівців податкової служби є сайти органів влади, які сприяють обміну інформацією та посиленню взаємодії, зокрема з територіальними громадами. Адже ОТГ – це органи місцевого самоврядування, які найбільш наближені до населення. У зв’язку з наявністю в ОТГ інформаційних ресурсів, зокрема сайтів та сторінок у мережі Фейсбук, на зустрічі запропоновано розміщувати податкову інформацію на таких ресурсах, можливо у тематичному розділу.
Підсумовуючи результати заходу в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Ольга Мазур зазначила: «З метою обговорення та вирішення актуальних питань і проводяться такі зустрічі, як сьогодні.
Ми відкриті до співробітництва, нових ідей та конструктивної співпраці і впевнені, що результат буде позитивним».
Захід пройшов у форматі цікавого та корисного діалогу для кожної із сторін.
Представники ОТГ подякували податківцям Дніпропетровщини за проведену зустріч та висловили впевненість у подальшій співпраці щодо спільних дій у вирішенні нагальних питань.
• Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_uaСпілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Який документ повинна надати контролюючому органу ФО – резидент, яка отримала іноземні доходи, якщо податки сплачувались за межами України?
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, відповідно до підпунктів 170.11.1 та 170.11.2 п. 170.11 ст. 170 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) у разі якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку – отримувача, який зобов’язаний подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація), та оподатковується за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 ПКУ (18 відс.), крім доходів, визначених п.п. 167.5.4 п. 167.5 ст. 167 ПКУ, що оподатковуються за ставкою, визначеною п.п. 167.5.4 п. 167.5 ст. 167 ПКУ (9 відс.), крім прибутку від операцій з інвестиційними активами, що оподатковується в порядку, визначеному п. 170.2 ст. 170 ПКУ, та крім прибутку контрольованих іноземних компаній, що оподатковується в порядку, визначеному п. 170.13 ст. 170 ПКУ (п. 170.13 ст. 170 ПКУ набирає чинності з 01.01.2022).
У разі якщо згідно з нормами міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, платник податку на доходи фізичних осіб може зменшити суму річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном, він визначає суму такого зменшення за зазначеними підставами у податковій декларації (п.п. 170.11.2 п. 170.11 ст. 170 ПКУ).
Згідно з п. 13.3 ст. 13 ПКУ доходи, отримані фізичною особою – резидентом з джерел походження за межами України, включаються до складу загального річного оподаткованого доходу, крім доходів, що не підлягають оподаткуванню в Україні відповідно до положень ПКУ чи міжнародного договору, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України.
Пунктом 13.4 ст. 13 ПКУ встановлено, що суми податків та зборів, сплачені за межами України, зараховуються під час розрахунку податків та зборів в Україні за правилами, встановленими ПКУ.
Відповідно до п. 13.5 ст. 13 ПКУ для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених за межами України, платник зобов’язаний отримати від державного органу країни, де отримується такий дохід (прибуток), уповноваженого справляти такий податок, довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об’єкт оподаткування. Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачене чинними міжнародними договорами України.
Враховуючи викладене вище, фізична особа – резидент, яка отримала іноземний дохід та сплатила податки за межами України, для отримання права на зарахування сплачених податків повинна надати довідку від державного органу країни, де отримувався такий дохід (прибуток), уповноваженого справляти такий податок, про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об’єкт оподаткування. Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачене чинними міжнародними договорами України.
• Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_uaСпілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Дата отримання доходу платником єдиного податку
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє. Відповідно до п. 292.6 ст. 292 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів платнику єдиного податку у грошовій (готівковій або безготівковій) формі, дата підписання платником єдиного податку акта приймання-передачі безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг). Для платника єдиного податку третьої групи, який є платником податку на додану вартість, датою отримання доходу є дата списання кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності.
• Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_uaСпілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
З 19 лютого діє форма звіту в розрізі країн міжнародної групи компаній
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Мінфін наказом від 14.12.2020 р. №764 (зареєстровано в Мін'юсті 04.02.2021 р. за №155/35777) затвердив:
форму Звіту в розрізі країн міжнародної групи компаній;
Порядок заповнення Звіту в розрізі країн міжнародної групи компаній.
Звіт у розрізі країн міжнародної групи компаній складається за фінансовий рік та повинен містити інформацію в розрізі кожної юрисдикції, у якій зареєстрований учасник міжнародної групи компаній або в якій міжнародна група компаній здійснює свою діяльність
Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування. Наказ №764 було опубліковано в "Офіційному віснику" від 19.02.2021 р. №13. Відповідно ця форма звіту почала діяти з 19 лютого.
Коли подається цей звіт?
Згідно з Порядком, цей звіт подається, якщо сукупний консолідований дохід міжнародної групи компаній, в яку входить платник податків, за фінансовий рік, що передує звітному року, перевищує еквівалент 750 мільйонів євро та за наявності однієї із обставин:
платник податків є материнською компанією міжнародної групи компаній;
материнська компанія міжнародної групи компаній уповноважує платника податків - резидента України на подання звіту у розрізі країн до контролюючого органу;
відповідно до вимог законодавства місцезнаходження материнської компанії міжнародної групи компаній подання Звіту від такої міжнародної групи компаній не вимагається, і при цьому материнська компанія такої групи не уповноважує іншого учасника міжнародної групи на подання Звіту в іншій іноземній юрисдикції, де передбачене його подання;
між Україною та відповідною іноземною юрисдикцією розташування материнської компанії міжнародної групи компаній або іншого учасника цієї групи, уповноваженого материнською компанією такої групи на подання звіту у розрізі країн, підписаний міжнародний договір, що передбачає можливість здійснення обміну податковою інформацією, але не набув чинності порядок обміну звітами у розрізі країн або наявні факти систематичного невиконання такого порядку.
Форма звіту
Звіт складається із таких невід'ємних частин та розділів:
заголовна частина ("Загальні відомості") - містить загальні відомості про Звіт, платника податків, який подає звіт, найменування міжнародної групи компаній та період звітування;
основна частина ("Окремі звіти в розрізі країн") - представляє собою набір окремих звітів щодо всіх держав (територій), в яких міжнародна група компаній здійснює свою діяльність. Кожен такий звіт складається із таких розділів:
розділ I "Інформація про розподіл доходів, податків та ділової активності в розрізі держав (територій)" Звіту, в якому зазначається інформація про розподіл доходів, податків та ділової активності міжнародної групи компаній у відповідній державі (території);
розділ II "Перелік учасників міжнародної групи компаній в розрізі держав (територій)" Звіту, в якому зазначаються відомості про перелік усіх учасників міжнародної групи компаній у відповідній державі (території);
частина "Додаткова інформація" Звіту - дозволяє надавати будь-яку коротку інформацію або пояснення, які на думку платника податків вважаються необхідними або які полегшують розуміння обов'язкової інформації, що міститься в основній частині Звіту.
Яку інформацію повинен містити звіт?
Звіт у розрізі країн міжнародної групи компаній складається за фінансовий рік та повинен містити інформацію в розрізі кожної юрисдикції, у якій зареєстрований учасник міжнародної групи компаній або в якій міжнародна група компаній здійснює свою діяльність, а саме:
назву держави (території) реєстрації;
загальну суму доходів (виручки), у тому числі з розбивкою на окремі угоди;
суму нарахованого та сплаченого податку на прибуток підприємств (корпоративного податку);
розмір статутного капіталу;
суму нерозподіленого (накопиченого) прибутку;
чисельність працівників;
балансову вартість матеріальних активів;
основні види діяльності, що здійснюються учасниками Групи.
Термін подання звіту
Згідно з Порядком, Звіт подається протягом дванадцяти місяців після закінчення фінансового року. У разі відсутності відомостей про встановлений материнською компанією міжнародної групи компаній фінансовий рік Звіт подається протягом дванадцяти місяців після закінчення календарного року.
Якщо останній день строку подання Звіту припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.
Подання платниками податків Звіту вперше застосовується щодо фінансового року, який закінчується у 2021 році, але не раніше ніж у рік, в якому компетентними органами укладено багатосторонню угоду про автоматичний обмін міждержавними звітами (Multilateral Competent Authority Agreement on the Exchange of Country-by-Country Reports).
• Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_uaСпілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Визначення частки відрахувань прибутку держпідприємств
за 2020 рік
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Уряд за поданням Мінекономіки щороку затверджує базові нормативи відрахування частки прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів господарськими товариствами, у статутних капіталах яких є корпоративні права держави (далі - базовий норматив). Господарські товариства сплачують дивіденди на державну частку до Держбюджету у строк не пізніше 1 липня року, що настає за звітним, у розмірі базових нормативів, пропорційно розміру державної частки (акцій) у їх статутних капіталах. Проект постанови, яким встановлюється базовий норматив на 2020 рік, розробило Мінекономіки. Запропоновано затвердити базовий норматив за результатами фінансово-господарської діяльності суб'єктів господарювання у 2020 році, у розмірі 50%. Такий же розмір базового нормативу встановлений на 2019 рік постановою КМУ від 24.04.2020 р. № 328.
• Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_uaСпілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Режим роботи центрів обслуговування платників на період посиленого карантину
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що Центри обслуговування платників працюють з 8 год. 00 хв. до 17 год. 00 хв. (у п’ятницю з 8 год. 00 хв. до 15 год. 45 хв.) з обідньою перервою з 12 год. 00 хв. до 12 год. 45 хв., та з технічними перервами для санітарної обробки та провітрювання кожні дві години на 10 – 15 хв. Напередодні святкових і неробочих днів тривалість роботи скорочується на одну годину.
Рекомендуємо платникам утриматися від відвідування центрів обслуговування платників без нагальної потреби. Особливо, якщо проблему, з якою платник збирається звернутися до ЦОП, можна вирішити дистанційно (онлайн або поштою).
За допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету платники податків мають можливість надіслати лист (запит, звернення тощо) до відповідного органу ДПС у форматі pdf (обмеження 2 МБ).
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою:
http://cabinet.tax.gov.ua,а також через офіційний вебпортал ДПС.
Електронний кабінет працює постійно (24 години на дату кожного календарного дня), крім часу, необхідного для його технічного обслуговування.
Прийом всієї вхідної кореспонденції, у тому числі заяв на отримання послуг, здійснюється виключно через скриньки для кореспонденції, режим листування в Електронному кабінеті у форматі pdf (обмеження 2 МБ) або поштою.
Якщо ж причина звернення невідкладна і потребує обов’язкового відвідування ЦОП, просимо платників здійснити попередній запис за телефоном відповідного ЦОП та при відвідуванні дотримуватись рекомендацій Міністерства охорони здоров’я України щодо зменшення впливу та передачі гострих респіраторних вірусних інфекцій.
Контакти центрів обслуговування платників розміщено у відкритій частині Електронного кабінету (розділ «Прес-центр»), та у банері «Центри обслуговування» на субсайті Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.
• Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_uaСпілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Співпраця з ОТГ – шлях вирішення актуальних питань оподаткування
Налагодження та розширення співпраці з об’єднаними територіальними громадами (далі – ОТГ) – один з пріоритетних напрямків роботи податкової служби Дніпропетровського регіону, що надзвичайно важливо зараз – у період децентралізації.
У рамках такої співпраці 19 лютого поточного року в. о. начальника Головного управління ДПС Ольгою Мазур проведена зустріч у форматі «круглого столу», на яку були запрошені голова Солонянської селищної ради Михайло Копейко та Перещепинський міський голова Ярослав Цвіркун.
У зустрічі прийняли участь фахівці Головного управління ДПС у Дніпропетровській області практично з усіх напрямків роботи.
Ольга Мазур, відкриваючи захід, привітала присутніх та подякувала усім за участь у зустрічі.
Вона зупинилась на позитивній динаміці надходжень до державного та місцевих бюджетів за минулий рік та січень 2021 року і звернула увагу на значимість спільних заходів органів податкової служби та ОТГ у наповненні бюджетів.
«Минулий та поточні роки – особливі. Карантинні умови, запроваджені державою з березня 2020 року, завдали певні складні умови для бізнесу.
І ми вдячні громадянам та бізнесу, які навіть у цей непростий для країни період сумлінно сплачують податки. Адже сумлінна сплата податків – це приклад високої податкової культури», – акцентувала в. о. начальника Головного управління ДПС.
Голова Солонянської селищної ради Михайло Копейко та Перещепинський міський голова Ярослав Цвіркун звернули увагу, що стабільність та економічний розвиток будь-якої територіальної громади, у першу чергу, залежить від наповнення бюджету. Вони зупинились на основних напрямках роботи; питаннях, які потребують першочергового вирішення, у тому числі шляхом співпраці з податковою службою області.
У ході зустрічі обговорювались питання надходження коштів до місцевих бюджетів; забезпечення повноти обліку землекористувачів, як одного із шляхів збільшення надходжень до місцевих бюджетів плати за землю; своєчасне проведення та перегляд раніше затвердженої нормативної грошової оцінки землі, яка згідно з Податковим кодексом України є базою оподаткування землі.
Особлива увага приділялась спільній організації роботи щодо залучення до декларування доходів від продажу сільськогосподарської продукції «одноосібників» (власників земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею більше 2 га) та фізичних осіб, які отримують доходи за здавання іншим фізичним особам власних паїв в оренду, а також проведення кампанії декларування громадянами доходів, отриманих у 2020 році.
Крім того обговорювались питання податкового боргу, що обліковується на території населених пунктів Солонянської ОТГ і Перещепинської ОТГ, та механізмів врегулювання податкового боргу, зокрема підприємств комунальної форми власності, відповідно до Закону України від 04 грудня 2020 року № 1072-IX.
Також розглядались можливості електронних сервісів Державної податкової служби України, зокрема Електронного кабінету, переваги подання податкової звітності в електронному вигляді. Для реалізації податкового сервісу та надання роз’яснень щодо максимальної кількості адміністративних та електронних послуг у минулому році введено в дію мобільний центр обслуговування платників Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – мобільний ЦОП).
Мобільний ЦОП створено з метою вирішення невідкладних питань з оподаткування, забезпечення зручних та доступних умов для декларування і отримання послуг та сервісів фізичними і юридичними особами, поліпшення іміджу органів Державної податкової служби України.
Мобільний ЦОП надає послуги громадянам віддалених куточків області. При цьому, графік виїздів мобільного ЦОПу формується з урахуванням пропозицій територіальних громад та сільських рад про необхідність отримання їх мешканцями адміністративних послуг та консультацій.
У житті сучасного суспільства важливу позицію займає інформація. На сьогодні найбільш ефективним засобом її поширення є мережа Інтернет.
Важливим джерелом інформування суспільства для фахівців податкової служби є сайти органів влади, які сприяють обміну інформацією та посиленню взаємодії, зокрема з територіальними громадами. Адже ОТГ – це органи місцевого самоврядування, які найбільш наближені до населення. У зв’язку з наявністю в ОТГ інформаційних ресурсів, зокрема сайтів та сторінок у мережі Фейсбук, на зустрічі запропоновано розміщувати податкову інформацію на таких ресурсах, можливо у тематичному розділу.
Підсумовуючи результати заходу в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Ольга Мазур зазначила: «З метою обговорення та вирішення актуальних питань і проводяться такі зустрічі, як сьогодні.
Ми відкриті до співробітництва, нових ідей та конструктивної співпраці і впевнені, що результат буде позитивним».
Захід пройшов у форматі цікавого та корисного діалогу для кожної із сторін.
Представники ОТГ подякували податківцям Дніпропетровщини за проведену зустріч та висловили впевненість у подальшій співпраці щодо спільних дій у вирішенні нагальних питань.
На Дніпропетровщині з початку року за несвоєчасну сплату призупинено дію 220 ліцензій
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує.
У Дніпропетровській області станом на 01.02.2021 діє 17 243 ліцензії на виробництво, оптову, роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, пальним та зберіганням пального по 7 369 суб’єктах господарювання, з них:
- 13 741 ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами (7398 – алкогольні напої, 6343 – тютюнові вироби) по 4 730 суб’єктах господарської діяльності;
- 84 ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами (70 – алкогольні напої, 14 – тютюнові вироби) по 58 суб’єктах господарської діяльності;
- 25 ліцензій на виробництво алкогольних напоїв та тютюнових виробів (23 – алкогольні напої, 2 – тютюнові вироби) по 25 суб’єктах господарської діяльності;
- 618 ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним по 103 суб’єктах господарської діяльності;
- 2 558 ліцензій на зберігання пального по 2 257 суб’єктах господарської діяльності;
- 211 ліцензій на право оптової торгівлі пальним по 190 суб’єктах господарської діяльності;
- 6 ліцензій на виробництво пального по 6 суб’єктах господарської діяльності.
Фахівцями Головного управління ДПС у Дніпропетровській області здійснюється контроль за своєчасністю щоквартальної сплати суб’єктами господарювання ліцензій на виробництво, оптову, роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, пальним та зберіганням пального.
Так, з початку 2021 року призупинено дію 220 ліцензій за несвоєчасну сплату чергового платежу, з них: на право торгівлі алкогольними напоями – 100, тютюновими виробами – 120.
Анульовано з початку року 45 ліцензій, з них:
- 30 – на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями;
- 15 – на право торгівлі тютюновими виробами.
• Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_uaСпілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Постановка на облік в податкових органах і реєстрації платниками податку на прибуток підприємств нерезидентів
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє. Законами України від 16 січня 2020 року № 466 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві», від 14 липня 2020 року № 786 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб – підприємців» та від 17 грудня 2020 року № 1117 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збору даних та інформації, необхідних для декларування окремих об’єктів оподаткування» внесені зміни до Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами і доповненнями в частині постановки на облік в податкових органах і реєстрації платниками податку на прибуток підприємств нерезидентів.
ДПС України надає актуальні запитання-відповіді щодо реєстрації нерезидентів платниками податку на прибуток підприємств та їх оподаткування.
Запитання: Чи виникнуть проблеми із застосуванням положень Податкового кодексу України, які розглядають постійне представництво як окремого платника податку на прибуток підприємств, у зв'язку зі скасуванням відповідної реєстрації для постійного представництва?
Відповідь: Ні. Проблем із реєстрацією не виникає. Іноземні компанії вже реєструються як платники податку на прибуток. Для взяття на облік та реєстрації платником податку на прибуток іноземна компанія подає до контролюючого органу заяву за формою № 1-ОПП (із зазначенням підстав для взяття на облік). До такої заяви додаються документи, перелік яких визначений у пункті 64.5 статті 64 Кодексу. Всім іноземним компаніям при взятті на облік в контролюючих органах надається податковий номер, яким є реєстраційний (обліковий) 9 - значний номер. Іноземній компанії видається довідка про взяття на облік за формою N 34- ОПП. Додатково питання реєстрації іноземних компаній викладені в Інформаційному листі N 19. Територіальні органи (ЦОП) поінформовані і приймають документи.
Питання: Як дотримуватися нових правил за відсутності нового порядку реєстрації нерезидентів як платників ПнПП?
Відповідь: Наказ Міністерства фінансів України від 08.02.2021 № 62 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів» - на державній реєстрації в Мінюсті. Водночас Кодексом прямо визначені і підстави, і перелік документів, які подаються для взяття на облік. Тому до набрання чинності змінами слід керуватися нормами пункту 64.5 статті 64 Кодексу і Порядком обліку платників податків і зборів в частині, яка не суперечить Кодексу.
Питання:Чи повинні нерезиденти, діяльність яких в Україні не створює постійне представництво, реєструватися платниками податку на прибуток підприємств?
Відповідь: Ні
Питання: Чи буде нерезидент як новий платник податку на прибуток підприємств вважатися правонаступником його постійного представництва щодо податкових активів та зобов'язань, сформованих у попередніх звітних періодах?
Відповідь: Так
Питання: Чи призводить зняття з обліку постійного представництва як платника податку на прибуток і відповідна реєстрація відповідного нерезидента до проведення податкової перевірки такого представництва та/або нерезидента?
Відповідь: Ні
Питання: Чи повинен нерезидент, зареєстрований платником податку на прибуток підприємств, готувати окрему фінансову звітність для цілей цього податку, окрім фінансової звітності його постійного представництва?
Відповідь: Ні
Питання:Якщо постійне представн
Останній раз редагувалося: 02.03.2021 15:42