23 лютого 2021, 09:19
Правобережний відділ організації роботи
Ми в інтернет-просторі
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє: ми в інтернет просторі
https://dp.tax.gov.ua/;https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
За перший місяць поточного року до кошиків місцевих бюджетів Дніпропетровщини надійшло на 207,3 мільйонів гривень більше ніж торік
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє наступне. Доходи місцевих бюджетів Дніпропетровської області за січень 2021 року склали 2 млрд 098,9 млн грн, що на 207,3 млн грн більше аналогічного періоду 2020 року. Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Ольга Мазур. Більше половини надходжень у місцеві скарбниці Дніпропетровського регіону забезпечує податок на доходи фізичних осіб, його сума склала 1 млрд 303,6 млн грн, що перевищує минулорічні показники на 83,8 млн гривень. Наступною за рівнем надходжень є плата за землю. Її власники та землекористувачі сплатили протягом 2021 року майже 321,8 млн грн, що на 71,6 млн грн більше аналогічного періоду минулого року. Замикає трійку лідерів єдиний податок. За січень місяць поточного року спрощенці області сплатили 315,5 млн грн, що на 2,5 млн грн більше рівня 2020 року. *Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_ua Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Заповнюємо звітну декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2021 рік правильно
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що спливає граничний термін подання юридичними особами звітності з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2021 рік.
Звертаємо увагу, що власники нерухомості звітують за формою Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 10 квітня 2015 року № 408 у редакції наказу Міністерства фінансів України від 15 листопада 2018 року № 897 (далі – Декларація).
Основну частину відомостей платники податків зазначають в додатках (розрахунках) до Декларації, яких передбачено два:
– Додаток 1 (Розрахунок у частині об'єктів житлової нерухомості);
– Додаток 2 (Розрахунок у частині об'єктів нежитлової нерухомості).
Заповнюються додатки з урахуванням приміток, які містяться в затвердженій формі податкової звітності.
Довідково: ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки для об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних і юридичних осіб (установлюються за рішенням місцевих рад залежно від місця розташування (зональності) і типів таких об'єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 % розміру мінімальної зарплати, встановленої законом на 01 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. м бази оподаткування (п.п. 266.5.1 п. 266.5 ст. 266 Податкового кодексу України) – у 2021 році – 90 грн (6 000 грн х 1,5 %)
Відповідно до ст. 8 Закону України від 15 грудня 2020 року № 1082-ІХ «Про Державний бюджет України на 2021 рік» розмір мінімальної заробітної плати станом на 01 січня 2021 року встановлено у розмірі 6000 гривень.
*Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_uaСпілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
До уваги сільгоспвиробників!
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п.п. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями сільськогосподарські товаровиробники, зокрема, юридичні особи для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку подають не пізніше 20 лютого поточного року:
загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), – контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку);
звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки – контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки (юридичні особи);
розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (юридичні особи) – контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику;
відомості (довідку) про наявність земельних ділянок – контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок.
У відомостях (довідці) про наявність земельних ділянок зазначаються дані про кожний документ, що встановлює право власності та/або користування земельними ділянками, у тому числі про кожний договір оренди земельної частки (паю).
Фізичні особи - підприємці, які подали заяву про обрання ними спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для четвертої групи, вперше подають визначену цим підпунктом звітність протягом 20 календарних днів з дня подання такої заяви.
*Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_uaСпілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Скасування реєстрації програмного РРО: дії суб’єкта господарювання
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що Порядок скасування реєстрації програмного реєстратора розрахункових операцій (далі – ПРРО) встановлено розділом III Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 №317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року №547» (далі – Порядок №317). Так, реєстрація ПРРО діє до дати скасування реєстрації ПРРО, що здійснюється шляхом виключення його з Реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій та закриття фіскального номера, який не підлягає використанню надалі. Реєстрація ПРРО скасовується на підставі Заяви про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за формою №1-ПРРО (ідентифікатор форми J/F 1316602) (далі – Заява) з позначкою «Скасування реєстрації», яка подається засобами Електронного кабінету чи засобами телекомунікацій, або на підставі Повідомлення про виявлення несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій за формою №2-ПРРО (ідентифікатор форми J1316701) з позначками «несправність» або «крадіжка пристрою чи компрометація ключа». До подання Заяви про скасування реєстрації ПРРО суб’єкт господарювання має забезпечити передачу всіх копій створених ПРРО розрахункових документів з присвоєними їм у режимі офлайн фіскальними номерами до фіскального сервера, електронних фіскальних звітних чеків та повідомлень, передбачених Порядком №317. Реєстрація ПРРО скасовується автоматично фіскальним сервером, якщо: - до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи або державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця; - щодо господарської одиниці, де використовується ПРРО, суб’єкт господарювання повідомив про такий об’єкт оподаткування контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) як про закритий або такий, що не експлуатується суб’єктом господарювання; - щодо суб’єкта господарювання наявне судове рішення, що набрало законної сили, про ліквідацію у зв’язку з банкрутством або про припинення, що не пов’язане з банкрутством, про визнання недійсними установчих документів; - стосовно фізичної особи-підприємця наявні дані про те, що особа померла, оголошена померлою, визнана недієздатною або безвісно відсутньою, чи її цивільну дієздатність обмежено; - суб’єкта господарювання знято з обліку в контролюючих органах у інших випадках, передбачених ст. 67 ПКУ та Законом України від 15 березня 2003 року №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань». Повідомлення про скасування реєстрації ПРРО направляється суб’єкту господарювання засобами Електронного кабінету із зазначенням підстав. *Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_uaСпілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Актуальна інформація для платників рентної плати та екологічного податку щодо заповнення звітності
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України листом від 10.02.2021№ 3684/7/99-00-04-01-03-07 звернула увагу на наступне. Згідно розпоряджень Кабінету Міністрів України про Визначення адміністративних центрів та затвердження територій громад областей від 12 червня 2020 року №№ 707 – 730 (далі – Розпорядження) створено 1469 територіальних громад. Оновлений довідник місцевих бюджетів на базі змінених кодів Класифікатора об’єктів адміністративно-територіального устрою України (далі КОАТУУ), затверджено наказом Мінфіну від 10.12.2020 № 756 «Про внесення змін до довідника місцевих бюджетів» (далі – Наказ), а реквізити казначейських рахунків для громад розміщено на офіційних сайтах територіальних органів ДПС. У зв’язку з цим, ДПС України надає рекомендації щодо особливостей заповнення податкової звітності з рентної плати та екологічного податку, яка передбачає відображення відповідних показників, які слід використовувати для внесення відповідних змін до податкової звітності. Зокрема, у податковій декларації з рентної плати, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 719 «Про затвердження форми Податкової декларації з рентної плати» (далі – Декларація № 719): - у рядку 6 рядка 2 «Код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ» Декларації № 719 зазначається код КОАТУУ за місцезнаходженням контролюючого органу, до якого подається Декларація № 719; - у рядку 3 «Код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ» додатків 1-3, 5 та 7 до Декларації № 719 зазначається код КОАТУУ територіальної громади, визначений у Розпорядженнях та Наказі; - у рядку 5 «Код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ за місцезнаходженням об'єкта» до Декларації №719 зазначається код КОАТУУ місця здійснення діяльності платника. - у рядку 3 «Код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ» додатків 4, 6, 10-11 до Декларації № 719 зазначається код КОАТУУ територіальної громади, визначений у Розпорядженнях та Наказі. У податковій декларації екологічного податку, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 715 «Про затвердження форми Податкової декларації екологічного податку» (далі – Декларація № 715): - у рядку 7 рядка 2 «Код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ» Декларації № 715 зазначається код КОАТУУ за місцезнаходженням контролюючого органу, у якому платник перебуває на обліку як платник екологічного податку; - у рядку 3.1 рядка 3 «Код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ за місцем обліку платника» додатків 1-3 до Декларації № 715 зазначається код КОАТУУ територіальної громади, визначений у Розпорядженнях та Наказі, у якій y платник перебуває на обліку як платник екологічного податку; - у рядку 3.2 рядка 2 «Код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ за місцем розташування джерела забруднення» додатків 1-3 до Декларації № 715 зазначається код КОАТУУ за місцем розміщення стаціонарних джерел забруднення, здійснення скидів у водні об’єкти, розміщення відходів відповідно. *Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_uaСпілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
За перший місяць поточного року до органів ДПС у Дніпропетровській області надійшло 13 запитів на публічну інформацію
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Протягом січня 2021 року до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) надійшло 13 запитів на отримання публічної інформації, у порівнянні з аналогічним періодом 2020 року кількість запитів зменшилась на 7.
За наслідками розгляду запитів: задоволено – 4; 8 – не відповідали вимогам ст. 1 Закону України від 13 січня 2011 року № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації» про що запитувачам надані відповідні роз’яснення; на виконанні 1 запит.
З метою поліпшення інформаційного обміну з платниками податків при ГУ ДПС діє спеціальна електронна поштова скринька
[email protected], запити на публічну інформацію з якої протягом кожного робочого дня приймаються працівниками контролюючого органу.
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області для забезпечення прозорості діяльності здійснює оприлюднення публічної інформації у формі 6 наборів відкритих даних на «Єдиному державному вебпорталі відкритих даних» та субсайті «Територіальні органи ДПС у Дніпропетровській області».
*Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_uaСпілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».
Витяг з реєстру платників єдиного податку, як отримати?
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує, що реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку (п. 299.1 ст. 299 Податкового кодексу).
За бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно отримати витяг з реєстру платників єдиного податку (п. 299.9 ст. 299 ПКУ).
Фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої – третьої груп, які виявили бажання отримати витяг з реєстру платників єдиного податку, повинні звернутися із запитом про отримання такого витягу до податкового органу за місцем своєї податкової адреси.
Форми запиту про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку затверджені наказом Міністерства Фінансів України від 16.07.2019 № 308 «Про затвердження форм заяви про застосування спрощеної системи оподаткування, розрахунку доходу за попередній календарний рік, запиту про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку та витягу з реєстру платників єдиного податку», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України від 24.09.2019 року за № 1054/34025.
Витяг діє до внесення змін до реєстру.
За допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету
(http://cabinet.tax.gov.ua)підприємець – платник єдиного податку має можливість направити до органу ДПС разом із супровідним листом запит, за встановленою формою у форматі pdf (обмеження 2 МБ).
Інформацію щодо отримання та реєстрації листа в органі ДПС можна переглянути у вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у вкладці «Відправлені документи» меню «Вхідні/вихідні документи».
*Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_uaСпілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».
Надаєте репетиторські послуги, слід задекларувати доходи
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що деклараційна кампанія – 2021 триває. Декларування доходів пов’язано із виконанням фізичними особами – платниками податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) вимог ст. 67 Конституції України та норм Податкового кодексу України.
Якщо викладач-репетитор не є фізичною особою – підприємцем, але постійно надає репетиторські послуги фізичним особам, то він зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів.
Податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – декларація) за 2020 рік таким викладачам – репетиторам слід подати до 01 травня 2021 року за місцем податкової адреси (реєстрації) чи онлайн з використанням електронного підпису. Форма декларації затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 у редакції наказу Міністерства фінансів України від 25.04.2019 № 177, (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 04.07.2019 за № 728/333699).
У Центрах обслуговування платників та на офіційному вебпорталі ДПС України розміщені зразки заповнення декларацій
https://tax.gov.ua/deklaratsiyna-kampaniya-2021/zrazki-zapovnennya-podatkovoi-deklaratsii/Довідково: під поняттям «репетиторство» мається на увазі: підготовка дітей до школи, вступу до навчальних закладів, незалежного тестування, навчання з будь-яких предметів, написання рефератів, виконання контрольних, курсових та дипломних робіт тощо.
*Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_uaСпілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».
Форма ведення обліку підприємцями – «єдинниками» здійснюється за власним бажанням
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що Законом України від 14 липня 2020 року № 786-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб – підприємців» (далі – Закон № 786), внесено зміни, зокрема до підпункту 177.5.1 пункту 177.5 статті 177 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) щодо порядку ведення обліку доходів і витрат самозайнятими особами – фізичними особами – підприємцями та особами, які провадять незалежну професійну діяльність.
Змінами, внесеними Законом № 786 відмінено обов’язкове ведення паперових Книг обліку доходів і витрат.
Залежно від обраної групи єдиного податку самозайняті особи, починаючи з 01.01.2021, мають вести облік своїх доходів (витрат) у наступний спосіб.
Фізичним особам – підприємцям – платникам єдиного податку першої і другої груп та платникам єдиного податку третьої групи, які не є платниками ПДВ, надається право вести облік у довільній формі шляхом помісячного відображення отриманих доходів. Вони можуть вести облік як у паперовому так і в електронному вигляді (п. 296.1 ст. 296 Кодексу).
Фізичним особам – підприємцям – платникам єдиного податку третьої групи, які є платниками ПДВ, надано право вести облік у довільній формі шляхом помісячного відображення доходів та витрат. Облік доходів та витрат може вестися також в паперовому та/або електронному вигляді (п. 296.1 ст. 296 Кодексу).
Закон України № 786 фактично скасував вимогу до платників єдиного податку щодо реєстрації книг обліку доходів у податкових органах. Платникам податків з 01.01.2021 не потрібно вчиняти жодних дій по скасуванню реєстрації вже зареєстрованих книг (подавати будь-які заяви чи повідомлення не потрібно).
*Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_uaСпілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».
Надходження акцизного податку з вироблених в Україні та ввезених товарів у січні збільшились на 1,3 млрд грн.
За січень 2021 року до загального фонду Державного бюджету України зібрано акцизного податку з вироблених в Україні та із ввезених на митну територію підакцизних товарів у сумі майже 4,2 млрд гривень. Фактичні надходження перевищили очікувані на 10,9 %. Додатково бюджет отримав 412,7 млн гривень.
Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження зросли на 32,2 %, або на 1 млрд гривень.
До спеціального фонду Державного бюджету України у січні 2021 року надійшло 976,5 млн грн акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів. Фактичні надходження перевищили очікувані на 51,1 %. Додатково бюджет отримав 330,3 млн гривень.
Порівняно з січнем минулого року надходження зросли на 45,0 %, або на 303,1 млн гривень.
Надходження акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів до місцевих бюджетів у січні 2021 року склали 695,7 млн гривень. Фактичні надходження перевищили очікувані на 6,5 %. Додатково бюджет отримав 42,2 млн гривень.
Порівняно з січнем минулого року надходження зросли на 1,2 %, або на 8,1 млн гривень.
Змінено форму декларації акцизного податку і порядок заповнення та подання декларації акцизного податку
З метою належного декларування податкових зобов’язань з акцизного податку та врахування у податковій звітності норм законів України від 18 грудня 2019 року № 391-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування акцизного податку» та від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві», Міністерством фінансів України прийнято наказ від 08.12.2020 № 747 «Про затвердження Змін до форми декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03.02.2021 за № 145/35767 (далі – наказ № 747). Наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Наказом № 747 вносяться зміни до форми декларації акцизного податку і Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23 січня 2015 року № 14 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 26 вересня 2016 року № 841).
Зміни, внесені до форми декларації акцизного податку та додатків до неї, зумовлені такими змінами до Податкового кодексу України (далі – Кодекс), а саме:
підакцизних товарів доповнено рідинами, що використовуються в електронних сигаретах (п. 215.1 ст. 215 Кодексу) та змінено порядок оподаткування сигарил, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) (п.п. 215.3.2 п. 215 ст. 215 Кодексу та п. 17 підрозділу 5 розділу ХХ);
визначено, що суб’єкти господарювання, які реалізують бензини авіаційні або паливо для реактивних двигунів суб’єктам літакобудування, на яких поширюється дія норм ст. 2 Закону України «Про розвиток літакобудівної промисловості» та/або замовникам, які здійснили закупівлю для забезпечення потреб держави або територіальної громади відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», мають право реалізовувати бензини авіаційні та/або паливо для реактивних двигунів іншим особам у разі сплати акцизного податку, нарахованого на обсяги такого пального, з огляду на ставку, яка визначається згідно з п.п. 229.8.13 п. 215.3ст. 215 Кодексу;
перелік платників доповнено новим платником акцизного податку з пального, а саме особою, яка використовує товари (продукцію), коди яких згідно з УКТ ЗЕД не зазначені у п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 розділу VI Кодексу, як пальне для заправлення транспортних засобів, обладнання або пристроїв з двигунами внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення, з двигунами внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням, з двигунами внутрішнього згоряння з кривошипно-шатунним механізмом (п.п. 212.1.16 п. 212.1 ст. 212 Кодексу);
запроваджено новий об’єкт оподаткування – операції з використання товарів (продукції), коди яких згідно з УКТ ЗЕД не зазначені у п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 цього Кодексу, як пального для заправлення транспортних засобів, обладнання або пристроїв з двигунами внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення, з двигунами внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням, з двигунами внутрішнього згоряння з кривошипно-шатунним механізмом (п.п. 213.1.13 п. 213.1 ст. 213 Кодексу);
уточнено платника податку та об’єкт оподаткування акцизним податком операцій з електроенергією та приведено у відповідність до норм чинного законодавства щодо ринку електричної енергії (п.п. 212.1.13 п. 212.1 ст. 212 та п.п. 213.1.2 п. 213.1 ст. 213 Кодексу);
встановлено нові пільги з оподаткування акцизним податком транспортних засобів – це стосується операцій з безоплатної передачі транспортних засобів конфіскованих, визнаних безхазяйними тощо у володіння і користування, суб’єктам, що беруть участь у операції Об’єднаних сил (ООС), органам прокуратури у Донецькій та Луганській областях (п. 31 підрозділу 5 та п.п. 38.12 п. 38 підрозділу 10 розділу XX Кодексу, п.п. 213.3.4 п. 213.3 ст. 213 Кодексу).
У зв’язку з цим Державна податкова служба України повідомляє.
Згідно з абзацом другим п.п. 46.6 п. 46 Кодексу до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.
Відповідно до п. 46.1 ст. 46 Кодексу податкова декларація, розрахунок – це документ, що подається платником податків контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов’язання. Додатки до податкової декларації є її невід’ємною частиною.
Статтею 223 Кодексу встановлено, що базовий податковий період для сплати акцизного податку відповідає календарному місяцю.
Враховуючи норми частини другої п. 46.6 ст.46 Кодексу, особи, визначені ст. 212 Кодексу як платники акцизного податку, вперше подаватимуть декларацію акцизного податку за зміненою формою за березень не пізніше 20 квітня.
Нагадуємо, що відповідно до п. 49.21 ст. 49 Кодексу платники, визначені п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу, а також платники, які мають діючі (у тому числі призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством, зобов’язані за кожний встановлений Кодексом звітний період подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді.
До набрання чинності нової форми декларації акцизного податку із змінами (наказ № 747) пропонуємо платникам акцизного податку здійснювати декларування податкових зобов’язань таким чином.
Відповідно до змін, внесених до підпунктів 215.3.2, 215.3.21, 215.3.3 п. 215.3 ст. 215 Кодексу та п. 17 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення», з 01 січня 2021 року сигарили, включаючи сигарили з відрізаними кінцями, з вмістом тютюну, виділені в окремий код 2402 10 00 90 згідно з УКТ ЗЕД, змінено одиниці виміру сигарил з «гривень за 1 кілограм (нетто)» на «гривень за 1000 штук» і запроваджено адвалорну ставку (12 відсотків), а також визначено мінімальне акцизне податкове зобов’язання із сплати акцизного податку з тютюнових виробів з подвійним обмеженням.
Згідно з п. 46.4 ст. 46 Кодексу платник податків може подати у разі необхідності доповнення до такої декларації, які складені за довільною формою, що вважатиметься невід’ємною частиною податкової декларації. Таке доповнення подається з поясненням мотивів його подання. Платник податків, який подає звітність в електронній формі, подає таке доповнення в електронній формі.
Зазначене доповнення до декларації акцизного податку подається у додатку 10 до декларації (наказ Міністерства фінансів України від 23.01.2015 № 14, із змінами).
Отже, пропонуємо платникам акцизного податку за звітні періоди січень і лютий розрахунок суми акцизного податку з сигарил (код 2402 10 00 90 згідно з УКТ ЗЕД) подавати у додатку 10 до декларації акцизного податку за формою.
Визначена таким чином сума податкового зобов’язання з сигарил відображається у розділі Б декларації акцизного податку за відповідною операцією згідно з порядком, затвердженим наказом № 14, в чинній редакції.
Щодо оподаткування операцій з рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) при їх ввезенні на митну територію України або реалізації виробником товарів вироблених в Україні з 01 січня 2021 року:
рідини, що використовуються в електронних сигаретах (код 3824 90 97 20 згідно з УКТ ЗЕД) оподатковуються за ставкою 3000 гривень за 1 літр (п.п. 215.3.31 п. 215.3 ст. 215 Кодексу);
змінено одиницю виміру ТВЕНів з «гривень за 1 кілограм (нетто)» на «гривень за 1000 штук». Так, ТВЕНи (код 2403 99 90 10 згідно з УКТ ЗЕД) у період з 01 січня 2021 року по 31 грудня 2024 року оподатковуватимуться за ставками, встановленими п. 17 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення», а з 01 січня 2025 року оподаткування здійснюватиметься за ставками, визначеними п.п. 215.3.2 п. 215.3 ст. 215 Кодексу.
Розрахунок акцизного податку із зазначених товарів здійснюється платниками податку у додатку 1 до декларації акцизного податку із перенесенням суми податку у розділ Б декларації за відповідними операціями згідно з порядком, затвердженим наказом № 14, в чинній редакції.
Щодо декларування інших операцій, відповідно до змін, внесених до Кодексу
Суб’єкти господарювання, на яких розповсюджується дія п.п. 229.8.13 п. 229.8 ст. 229 Кодексу стосовно реалізації бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів за пільговою ставкою акцизного податку, до набрання чинності форми нового додатка 14 до декларації (наказ № 747), у разі зміни умов оподаткування мають право подати до контролюючих органів додаток 10 до декларації акцизного податку із розрахунком акцизного податку за формою.
Платники податку з пального, визначені п.п. 212.1.16 п. 212.1 ст. 212 Кодексу (які використовують як пальне товари, коди яких згідно з УКТ ЗЕД не зазначені у п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу), у разі виникнення об’єкта оподаткування подають до контролюючих органів декларацію акцизного податку розділ В та додаток 1 до неї. Відповідно до п. 49.2 ст. 49 Кодексу зазначеними платниками податку декларація подається лише у разі виникнення об’єкта оподаткування або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог Кодексу.
Нагадуємо, що згідно з п. 120.1 ст. 120 Кодексу неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов’язок подання якої до контролюючих органів передбачено Кодексом, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірах, передбачених цією статтею, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Яка послідовність дій має бути здійснена СГ для реєстрації ПРРО?
Суб’єкт господарювання, який має намір зареєструвати програмний реєстратор розрахункових операцій (далі – ПРРО), повинен перебувати на обліку в контролюючому органі. Також на обліку має перебувати його господарська одиниця, де буде використовуватись ПРРО, про яку суб’єкт господарювання повідомляє контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями.
Реєстрація ПРРО здійснюється на підставі Заяви про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (J/F 1316602), що подається у електронній формі за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків через Електронний кабінет (портальне рішення для користувачів або програмного інтерфейсу (АРІ)) або засобами телекомунікацій.
Після включення ПРРО до реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій такий ПРРО може використовуватись суб’єктом господарювання.
Про сертифікати електронних підписів та/або печаток, що будуть використовуватись для ПРРО, суб’єкт господарювання повідомляє згідно з Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 № 261).
Нерезиденти вже реєструються як платники податку на прибуток
Станом на сьогодні окремі нерезиденти уже стали на облік в податкових органах і зареєстровані в якості платників податку на прибуток підприємств згідно з вимогами чинного закону.
Наводимо актуальні запитання-відповіді щодо реєстрації нерезидентів платниками податку на прибуток підприємств та їх оподаткування.
Запитання Відповідь
Чи виникнуть проблеми із застосуванням положень Податкового кодексу України, які розглядають постійне представництво як окремого платника податку на прибуток підприємств, у зв'язку зі скасуванням відповідної реєстрації для постійного представництва? Ні
Проблем із реєстрацією не виникає. Іноземні компанії вже реєструються як платники податку на прибуток.
Для взяття на облік та реєстрації платником податку на прибуток іноземна компанія подає до контролюючого органу заяву за формою № 1-ОПП (із зазначенням підстав для взяття на облік). До такої заяви додаються документи, перелік яких визначений у пункті 64.5 статті 64 Кодексу. Всім іноземним компаніям при взятті на облік в контролюючих органах надається податковий номер, яким є реєстраційний (обліковий) 9 - значний номер. Іноземній компанії видається довідка про взяття на облік за формою N 34- ОПП. Додатково питання реєстрації іноземних компаній викладені в Інформаційному листі N 19. Територіальні органи (ЦОП) поінформовані і приймають документи
Як дотримуватися нових правил за відсутності нового порядку реєстрації нерезидентів як платників ПнПП?
Відповідно до положень наказу Міністерства фінансів України від 08.02.2021 № 62 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів» на державній реєстрації в Мінюсті. Водночас Кодексом прямо визначені і підстави і перелік документів, які подаються для взяття на облік. Тому до набрання чинності змінами слід керуватися нормами пункту 64.5 статті 64 Кодексу і Порядком обліку платників податків і зборів в частині, яка не суперечить Кодексу.
Чи повинні нерезиденти, діяльність яких в Україні не створює постійне представництво, реєструватися платниками податку на прибуток підприємств? Ні
Чи буде нерезидент як новий платник податку на прибуток підприємств вважатися правонаступником його постійного представництва щодо податкових активів та зобов'язань, сформованих у попередніх звітних періодах? Так
Чи призводить зняття з обліку постійного представництва як платника податку на прибуток і відповідна реєстрація відповідного нерезидента до проведення податкової перевірки такого представництва та/або нерезидента? Ні
Чи повинен нерезидент, зареєстрований платником податку на прибуток підприємств, готувати окрему фінансову звітність для цілей цього податку окрім фінансової звітності його постійного представництва?
Ні
Якщо постійне представництво нерезидента подавало квартальну звітність з податку на прибуток підприємств у 2020 році, чи повинен такий нерезидент продовжувати подавати квартальну звітність у 2021 році, якщо річний дохід постійного представництва за 2020 рік перевищує 40 млн. гривень?
Так
У разі виникнення питань нерезиденти, постійні представництва можуть звернутися до ДПІ (ЦОП) за місцем своєї реєстрації, де їм буде буде надана кваліфікована допомога для подачі документів та взяття на облік таких нерезидентів як платників податку на прибуток. Адреси та контакти можна знайти на офіційному вебпорталі ДПС
https://tax.gov.ua у банері «Центри обслуговування», або у відкритій частині Електронного кабінету у розділі «Прес-центр», «Контакти»
(https://cabinet.tax.gov.ua/contacts). Довідково.
Концепція постановки на облік в податкових органах і реєстрації платниками податку на прибуток підприємств нерезидентів розроблялась у 2018 – 2019 роках робочою групою при Міністерстві фінансів України з питань імплементації Плану протидії розмиванню податкової бази та виведенню прибутку з під оподаткування до якої входили фахівці Проектного офісу реформ при Мінфіні, НБУ та широке коло експертів – представників аудиторських компаній. В подальшому проєкт пройшов оцінку Організації економічного співробітництва та розвитку. Метою концепції було чітке розмежування повноважень та відповідальності нерезиден
Останній раз редагувалося: 23.02.2021 09:19