21 грудня 2020, 10:57
Правобережний відділ організації роботи
Ми в інтернет-просторі
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує: ми в інтернет просторі
https://dp.tax.gov.ua/;https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
Розпочала роботу Науково-консультативна рада ДПС
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Голова Державної податкової служби України Олексій Любченко взяв участь в установчому засіданні Науково-консультативної ради ДПС.
«Для податкової служби є актуальним питання злагодженості у розбудові та впровадженні податкової культури європейського зразка на засадах партнерства держави та бізнесу, тобто підвищення функціональності податкової системи», – зазначив Олексій Любченко.
За його словами, рішення щодо створення Науково-консультативної ради ДПС було прийнято з метою сприяння ефективності наукової, науково-технічної політики у податковій сфері, розширення перспектив розвитку податкової служби. До вдосконалення роботи цього органу залучено провідних науковців і висококваліфікованих фахівців.
Науково-консультативна рада матиме статус консультативно-дорадчого органу ДПС з питань надання наукових консультацій у податковій сфері.
«Розвинення інституційної спроможності державної податкової служби без залучення та використання наукового потенціалу не є можливим. Квінтесенція такого потенціалу і буде, маємо надію, новостворена Науково-консультативна рада», – підкреслив Олексій Любченко.
Учасники засідання провели широку дискусію щодо важливості долучення експертів та науковців до розгляду напрямів реформування податкової сфери, зокрема, впровадження корисних наукових досліджень у роботу податківців. Така співпраця й передбачена положенням про Науково-консультативну раду.
Зокрема, одне з головних завдань цього консультативного органу – надання науковообґрунтованих пропозицій та консультацій, спрямованих на реалізацію державних програм і рішень у податковій сфері, а саме:
- розгляд концептуальних завдань;
- аналіз та вирішення найважливіших наукових, науково-технічних проблем та проведення досліджень;
- надання пропозиції щодо нормативних документів, обговорення проєктів найважливіших з них;
- розробка рекомендацій та пропозицій щодо напрямів діяльності ДПС.
Під час заходу було затверджено склад Науково-консультативної ради ДПС та Положення про Науково-консультативну раду ДПС.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/444879.htmlПідписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_uaСпілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Євген Олейніков: Відшкодування ПДВ не може бути предметом маніпуляцій
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/444878.htmlповідомила наступне.
Стан відшкодування податку на додану вартість у поточному році та заходи ДПС щодо запобігання застосуванню протиправних схем у цій сфері стали основними темами брифінгу заступника Голови ДПС Євгена Олейнікова та начальника Головного управління ДПС в Одеській області Юлії Шадевської.
Як відзначив Євген Олейніков, протягом січня – листопада поточного року платниками податків сплачено до бюджету 236,9 млрд грн ПДВ. За вказаний період минулого року ця сума склала 218,4 млрд гривень. Після відшкодування податку в бюджеті залишилося (сальдо) в минулому році – 76 млрд грн, у поточному – 108 млрд гривень.
Зростання показників відбувалося послідовно. Так, у вересні цього року був забезпечений рівень надходжень, який передбачає чинний закон про державний бюджет, у жовтні – перевищено річні показники 2019 року, у листопаді – рівень надходжень перевищив той початковий показник, який був закладений в державний бюджет на 2020 рік без урахування подальших карантинних скорочень.
При цьому, як наголосив Євген Олейніков, для податкової важливим є не тільки, скільки коштів надійшло до бюджету, але й інструменти і ціна таких надходжень.
«Ми добре розуміємо, що податки сплачують платники. Державна податкова служба лише виступає адміністратором. І від того, як ми визначаємо свої завдання і застосовуємо інструменти в цілому, залежить в подальшому і ціна для економіки, ціна для платників, ціна для держави тих коштів, які отримуються в систему публічних фінансів», – підкреслив заступник Голови ДПС.
Протягом січня – листопада 2020 року платникам було відшкодовано 128,7 млрд гривень. При цьому заявка до відшкодування склала 122,2 млрд грн, перехідний залишок з минулого року – 4,3 млрд гривень. Тобто сума відшкодованого ПДВ перевищила суму заявки на відшкодування разом із залишками попереднього періоду на 2,2 млрд гривень.
У минулому році сума заявленого до відшкодування ПДВ з урахуванням перехідного залишку з 2018 року складала 146,2 млрд гривень. Платникам було відшкодовано 142,1 млрд гривень.
«Одна з принципових позицій ДПС – відшкодування не може бути предметом для маніпуляцій. Відшкодування не є джерелом поповнення бюджету. Це – кошти платників. І найкраща допомога, яку ми можемо надати в умовах карантину, – швидко виконати адміністративні дії, переконатися у законності відшкодування, прийняти відповідні рішення і забезпечити платникам своєчасне повернення їх обігових коштів», – підкреслив Євген Олейніков.
Він також нагадав, що податкова служба працює в карантинних умовах, які передбачають значні адміністративні обмеження. Так, за його словами, з інструментарію для адміністрування ПДВ у податківців залишалися лише перевірки при відшкодуванні і моніторинг реєстрації податкових накладних. Саме в цих напрямах активно працювали в податковій службі. Завдяки цьому, значно зросла податкова ефективність, тобто відношення сплачених податків до бази їх нарахування.
Також на зростання надходжень вплинули і припинені схеми зловживання з ПДВ.
Так, нещодавно в Одесі припинено функціонування схеми з формування податкового кредиту з ознаками фіктивності та, відповідно, заявки на відшкодування ПДВ. В Одеській області систематично працювала група компаній, які заявили до відшкодування близько 1,1 млрд гривень. При цьому такий податковий кредит був сформований залишками нібито непроданих товарів. Деякі з них за даними, наданими платником, перебували на складі більше, ніж півтора роки. Для перевірки реальності заявлених сум правоохоронцями було проведено перевірку складських приміщень, де мав зберігатися товар. Натомість, як з’ясувалося, жодного заявленого товару там не було, більше того, ці склади виявилися взагалі не придатними для його зберігання. Завдяки злагодженій роботі НАБУ та ДПС було упереджено незаконне відшкодування 800 млн гривень.
«Податкова служба і надалі буде використовувати всі інструменти для того, щоб ефективно протидіяти формуванню сумнівного податкового кредиту. Інформувати про це правоохоронні органи, з якими ДПС активно взаємодіє. Завдяки цій співпраці було напрацьовано і правові прийоми, які ми використовуємо, для того щоб захистити чесних платників, систему суспільних фінансів, кошти платників податків від злочинних посягань», – підкреслив Євген Олейніков.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_ua.Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».
Затверджено Порядок звернення та надання у 2020 році одноразової матеріальної допомоги застрахованим особам
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що Кабінет Міністрів України постановою від 09 грудня 2020 року № 1233 «Деякі питання надання одноразової матеріальної допомоги застрахованим особам, які можуть втратити доходи у разі повної заборони сфери їх діяльності внаслідок посилення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (далі – Постанова № 1233) затвердив Порядок звернення та надання у 2020 році одноразової матеріальної допомоги застрахованим особам, які можуть втратити доходи у разі повної заборони сфери їх діяльності внаслідок посилення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі – Порядок).
Порядок розроблено відповідно до Закону України «Про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб’єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (далі – Закон).
Крім того Постановою № 1233 встановлено, що інформація про осіб, яким надавалася соціальна підтримка, передбачена Законом, та періоди її надання обліковується в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування на підставі відомостей органів, що надавали відповідну соціальну підтримку. Структура та формат інформації, що передається, механізм та канали інформаційного обміну, процедури взаємодії інформаційних систем, обліку інформаційних файлів визначаються органами, що надавали соціальну підтримку, разом з Пенсійним фондом України.
Постанова № 1233 розміщена на єдиному вебпорталі органі виконавчої влади України «Урядовий портал» за посиланням
https://www.kmu.gov.ua/npas/deyaki-pitannya-nadannya-odnorazovoyi-materialnoyi-dopomogi-zastrahovanim-osobam-yaki-mozhut-vtratiti-dohodi-1233-091220Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_ua.Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».
Пиво належить до підакцизних товарів
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що пиво – це насичений діоксидом вуглецю пінистий алкогольний напій із вмістом спирту етилового від 0,5 відсотка об’ємних одиниць, отриманий під час бродіння охмеленого сусла пивними дріжджами, що відноситься до товарної групи УКТ ЗЕД за кодом 2203.
Норми встановлені п.п. 14.1.144 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Пиво належать до підакцизних товарів (п. 215.1 ст. 215 ПКУ).
Нормами п.п. 213.1.9 п. 213.1 ст. 213 ПКУ визначено, що об’єктом оподаткування акцизним податком є операції з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
Реалізація суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів – це продаж пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших об’єктах громадського харчування.
При цьому п.п. 215.3.1 п. 215.3 ст. 215 ПКУ встановлені ставки акцизного податку, зокрема, на пиво із солоду (солодове), що відноситься до товарної групи 2203 00 згідно УКТ ЗЕД, а саме:
Код товару (продукції) згідно з УКТ ЗЕД Опис товару (продукції) згідно з УКТ ЗЕД Одиниця виміру Ставка податку
2203 00 Пиво із солоду (солодове) гривень за 1 літр 2,78
Для пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, реалізованих відповідно до п.п. 213.1.9 п. 213.1 ст. 213 ПКУ, ставка акцизного податку становить 5 відсотків (п.п. 215.3.10 п. 215.3 ст. 215 ПКУ).
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_ua.Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».
Закон України № 1072: внесено зміни до порядку списання сум недоїмки
з єдиного внеску для самозайнятих фізичних осіб,
які фактично не здійснювали діяльність з 01 січня 2017 року
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Законом України від 04 грудня 2020 року № 1072-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (далі – Закон № 1072) внесено зміни, зокрема до пункту 915 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі –Закон № 2464).
Так, внесеними Законом № 1072 змінами фактично продовжуються процедури, передбачені при списанні сум недоїмки з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиного внеску), а також штрафів і пені на виконання вимог Закону України від 13 травня 2020 року № 592-IX «Про внесення змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» щодо усунення дискримінації за колом платників» (далі – Закон № 592) зі змінами, внесеними Законом України від 14 липня 2020 року № 786-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб-підприємців» (далі – Закон № 786).
Коло суб’єктів, які мають право на таке списання, не змінюється: це фізичні особи – підприємці (крім фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) та особи, які провадять незалежну професійну діяльність.
Однак встановлюється новий період, протягом якого такі платники можуть звернутися за списанням – заява подається до 01 березня 2021 року. Таким чином, всі хто з будь-яких причин не зміг звернутися до контролюючих органів за списанням або виконати необхідні для цього умови у термін, попередньо визначений Законом № 786 (який сплив 31 серпня 2020 року), зможуть це зробити.
Закон № 1072 врегулював питання списання недоїмки з єдиного внеску тих платників, які звернулися із заявами про списання на підставі законів № 592 та № 786 у строк до 31 серпня 2020 року, але їх діяльність як суб’єктів підприємницької діяльності на момент звернення вже була припинена в періоді з 01 січня 2017 року до 03 червня 2020 року.
Таким платникам не потрібно звертатися із заявою повторно, контролюючі органи здійснять списання на підставі документів, які були подані раніше, на підставі законів № 592 та № 786.
Всі інші суб’єкти (які не зверталися раніше, або яким було відмовлено у списанні через недотримання вимог до обов’язкових документів, необхідних для списання відповідно Закону № 2464) можуть звернутися до контролюючих органів у наступному порядку.
Підлягають списанню у порядку, визначеному Законом № 2464, несплачені станом на 01 грудня 2020 року суми недоїмки, нараховані фізичним особам підприємцям (крім фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) та особам, які провадять незалежну професійну діяльність, за період з 01 січня 2017 року до 01 грудня 2020 року, а також штрафи та пеня, нараховані на ці суми недоїмки, у разі якщо дотримано такі умови:
- такими платниками у відповідних місяцях періоду з 01 січня 2017 року до 01 грудня 2020 року не отримано дохід (прибуток) від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб, якщо до 01 березня 2020 року подано необхідні документи, а саме:
а) для фізичних осіб – підприємців (крім фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування):
- заяву про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності, яка подається державному реєстратору за місцем знаходження реєстраційної справи фізичної особи – підприємця (якщо така заява не подавалася раніше);
- заяву про списання заборгованості та звітність відповідно до вимог ч. 2 ст. 6 Закону № 2464 за період з 01 січня 2017 року до 01 грудня 2020 року, які подаються до податкового органу за основним місцем обліку (якщо така звітність не подавалася раніше або була подана з помилками). Цю норму слід розуміти таким чином, що подана фізичною особою звітність має обов’язково відображати дані за період з 01 січня 2017 року до дати державної реєстрації припинення підприємницької діяльності включно у зазначеному періоді, який закінчується 01 грудня 2020 року. Фізичній особі не потрібно звітувати за період після дати державної реєстрації припинення підприємницької діяльності, оскільки в такому проміжку часу вона вже не вважається платником єдиного внеску відповідно до Закону № 2464 на підставі даних, одержаних контролюючим органом від Державного реєстратора;
б) для осіб, які провадять незалежну професійну діяльність (наукову, літературну, артистичну, художню, освітню або викладацьку, а також медичну, юридичну практику, в тому числі адвокатську, нотаріальну діяльність, або особи, які провадять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність та отримують дохід від цієї діяльності):
- заяву про списання заборгованості;
- заяву про зняття з обліку як платника єдиного внеску (якщо така заява не подавалася раніше) та звітність відповідно до вимог частини 2 ст. 6 Закону № 2464 за період з 01 січня 2017 року до 01 грудня 2020 року, які подаються до податкового органу за основним місцем обліку (якщо така звітність не подавалася раніше, або була подана з помилками).
Якщо зазначені особи вже зверталися до контролюючих органів із заявою про зняття з обліку раніше, то звітність має охоплювати період з 01 січня 2017 року до дати подання заяви про зняття з обліку як платника єдиного внеску. Якщо ж така заява подається вперше після 30 листопада 2020 року, то звітність подається за період до 01 грудня 2020 року. Зазначена письмова заява про списання заборгованості подається на ім’я начальника відповідного територіального управління ДПС у довільній формі.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_ua.Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».
Обчислення рентної плати за спеціальне використання води
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що водокористувачі самостійно обчислюють рентну плату за спеціальне використання води та за спеціальне використання води для потреб гідроенергетики і рибництва щокварталу наростаючим підсумком з початку року, а за спеціальне використання води для потреб водного транспорту (рентна плата) – починаючи з першого півріччя поточного року, у якому було здійснено таке використання .
Норми визначені п.п. 255.11.1 п. 255.11 ст. 255 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Рентна плата обчислюється виходячи з фактичних обсягів використаної води (підземної, поверхневої) водних об’єктів, встановлених у дозволі на спеціальне водокористування, лімітів використання води, ставок рентної плати та коефіцієнтів (п.п. 255.11.2 п. 255.11 ст. 255 ПКУ).
Водокористувачі, які використовують воду із змішаного джерела, обчислюють рентну плату, враховуючи обсяги води в тому співвідношенні, у якому формується таке змішане джерело, що зазначається, зокрема в дозволах ставок рентної плати та коефіцієнтів (п.п. 255.11.3 п. 255.11 ст. 255 ПКУ).
Водокористувачі, які використовують воду з каналів, обчислюють рентну плату виходячи з фактичних обсягів використаної води, встановлених лімітів використання води, ставок рентної плати, встановлених для водного об’єкта, з якого забирається вода в канал, та коефіцієнтів (п.п. 255.11.4 п. 255.11 ст. 255 ПКУ).
Рентна плата за спеціальне використання води для потреб гідроенергетики обчислюється виходячи з фактичних обсягів води, пропущеної через турбіни гідроелектростанцій, та ставки рентної плати (п.п. 255.11.5 п. 255.11 ст. 255 ПКУ).
За умови експлуатації водних шляхів вантажними самохідними і несамохідними суднами рентна плата за спеціальне використання води для потреб водного транспорту обчислюється виходячи з фактичних даних обліку тоннаж-доби та ставки рентної плати, а пасажирськими суднами – виходячи з місця-доби та ставки рентної плати (п.п. 255.11.6 п. 255.11 ст. 255 ПКУ).
Справляння рентної плати за спеціальне використання води для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва не звільняє водокористувачів від сплати рентної плати за спеціальне використання води (п.п. 255.11.7 п. 255.11 ст. 255 ПКУ).
Рентна плата за спеціальне використання води для потреб рибництва обчислюється виходячи з фактичних обсягів води, необхідної для поповнення водних об’єктів під час розведення риби та інших водних живих ресурсів (у тому числі для поповнення, яке пов’язане із втратами води на фільтрацію та випаровування), та ставок рентної плати (п.п. 255.11.8 п. 255.11 ст. 255 ПКУ).
Водокористувачі, які застосовують для потреб охолодження обладнання оборотну систему водопостачання, обчислюють рентну плату виходячи із фактичних обсягів води, використаної на підживлення оборотної системи. За всі інші обсяги фактично використаної води рентна плата обчислюється на загальних підставах (п.п. 255.11.9 п. 255.11 ст. 255 ПКУ).
Згідно з п.п. 255.11.10 п. 255.11 ст. 255 ПКУ обсяг фактично використаної води обчислюється водокористувачами самостійно на підставі даних первинного обліку згідно з показаннями вимірювальних приладів.
За відсутності вимірювальних приладів обсяг фактично використаної води визначається водокористувачем за технологічними даними (тривалість роботи агрегатів, обсяг виробленої продукції чи наданих послуг, витрати електроенергії, пропускна спроможність водопровідних труб за одиницю часу тощо). У разі відсутності вимірювальних приладів, якщо можливість їх встановлення існує, рентна плата сплачується у двократному розмірі.
Обсяг фактично використаної води на державних системах у зрошувальному землеробстві визначають органи водного господарства (п.п. 255.11.11 п. 255.11 ст. 255 ПКУ).
У разі перевищення водокористувачами встановленого річного ліміту використання води рентна плата обчислюється і сплачується у п’ятикратному розмірі, виходячи з фактичних обсягів використаної води понад встановлений ліміт використання води, ставок рентної плати та коефіцієнтів (п.п. 255.11.13 п. 255.11 ст. 255 ПКУ).
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_ua.Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».
З початку року контакт-центром ДПС
надано відповіді на 824,4 тис. звернень платників
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Протягом січня – листопада 2020 року Контакт-центром ДПС надано відповіді на 824,4 тис. звернень фізичних та юридичних осіб. Із загальної кількості звернень на 799,2 тис. надано відповіді у телефонному режимі, на 12,1 тис. – електронною поштою і факсом, 1,4 тис. – з використанням автовідповідача та 11,7 тис. чатом в месенджерах.
Найчастіше платники зверталися з питань податку на додану вартість, порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій (РРО), податку на доходи фізичних осіб, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, прав та обов’язків платників податків.
Суб’єкти господарювання та громадяни також мають можливість скористатися Базою знань – автоматизованою базою уніфікованих відповідей на запитання фізичних та юридичних осіб. Її розміщено на офіційному вебпорталі ДПС у розділі «Запитання-відповіді з Бази знань» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (ЗІР).
Відвідувачі порталу можуть у будь-який зручний час самостійно знайти відповіді на питання, які їх цікавлять. З початку року фізичні та юридичні особи здійснили майже 2,7 млн відвідувань ЗІР.
База знань постійно оновлюється та підтримується в актуальному стані. Протягом січня – листопада 2020 року з причини змін законодавства обмежено термін дії 1841 уніфікованого запитання-відповіді та внесено 1845 у новій редакції.
Нагадуємо, що приєднатися до чатів ДПС можна:
- з вебпорталу Державної податкової служби України, розділ «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс»
https://tax.gov.ua/;- з сайту Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (ЗІР)
https://zir.tax.gov.ua/,або його мобільної версії.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/444994.htmlПідписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_ua.Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».
На Дніпропетровщині надходження єдиного внеску перевищили минулорічний показник на 708,9 млн гривень
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області з початку 2020 року забезпечено надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) на рівні 15 млрд 103,8 млн гривень. Цьогорічний показник перевищує минулорічну суму сплати єдиного внеску за аналогічний період на 708,9 млн грн або на 4,9 %.
«Фактичні надходження єдиного внеску протягом листопада 2020 року склали 1 млрд 460,2 млн гривень», – підкреслила начальник управління податкового адміністрування Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.
Станом на 01 грудня 2020 року згідно інформаційної бази Головного управління ДПС у Дніпропетровській області кількість платників єдиного внеску становить 369,7 тисяч.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_ua.Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».
Центрами обслуговування платників Дніпропетровщини надано
256,8 тис. адміністративних послуг за одинадцять місяців поточного року
При державних податкових інспекціях Головного управління ДПС у Дніпропетровській області функціонують 37 Центрів обслуговування платників (ЦОП), де платники податків можуть отримати широкий спектр послуг: інформаційних, консультативних та адміністративних.
Центрами забезпечується надання 40 видів адміністративних послуг.
«Загалом у січні – листопаді 2020 року працівниками ЦОП опрацьовано 263,3 тис. звернень у сфері надання адміністративних та інших послуг, з яких 256,8 тис. – надано адміністративні послуги», – повідомила начальник управління електронних сервісів Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Алла Свірська.
З переліком адміністративних послуг, що надаються Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області та Інформаційними картками адміністративних послуг можна ознайомитись на офіційному субсайті «Територіальні органи ДПС у Дніпропетровській області» у розділі «Адміністративні послуги».
У зв’язку із прийняттям постанови Кабінету Міністрів України від 20 травня 2020 року №392 «Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусном SARS-Co-V-2, та етапів послаблення протиепідемічних заходів», прийом платників здійснюється за попереднім записом. Для листування та подання звітності платниками, що не мають змоги використовувати електронні сервіси, в будівлях ЦОП розміщені поштові скриньки з метою обмеження особистого спілкування працівників ЦОП з платниками податків.
Також, ви можете переглянути відеоуроки, які оприлюднені на порталі ДПС України з роз’ясненнями як користуватися електронними сервісами ДПС за посиланням
https://www.tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/videouroki/Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_ua.Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».
Закон України № 1017: важливі зміни законодавства
стосовно застосування РРО
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що 10.12.2020 набрав чинності Закон України від 01 грудня 2020 року № 1017-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо лібералізації застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку та скасування механізму компенсації покупцям (споживачам) за скаргами щодо порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій частини суми застосованих штрафних санкцій» (далі – Закон № 1017), крім норм розділу I Закону № 1017.
Законом № 1017 внесено зміни до ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265), відповідно до яких використання програмних РРО при оптовій та/або роздрібній торгівлі пальним забороняється.
Абзац четвертий п. 7 ст. 3 Закону № 265 замінено двома новими абзацами.
Змінами встановлено, що суб’єкти господарювання, які використовують програмні РРО, повинні передавати до контролюючих органів по дротових або бездротових каналах зв’язку інформацію у формі електронних копій розрахункових документів, електронних фіскальних звітів, електронних фіскальних звітних чеків та іншу інформацію, необхідну для обліку роботи програмних РРО фіскальним сервером контролюючого органу, яка створюється засобами таких програмних РРО.
Програмні РРО та фіскальний сервер контролюючого органу повинні забезпечувати можливість одержання в автоматичному режимі даних про електронні розрахункові документи від фіскального сервера контролюючого органу, необхідних для формування засобами програмного РРО та передачі до фіскального сервера контролюючого органу фіскальних звітів та електронних фіскальних звітних чеків за відповідний період.
Нагадуємо, що Законом № 1017 до 01 січня 2022 року відтерміновано обов’язкове застосування РРО/програмних РРО для фізичних осіб – підприємців (ФОП), які є платниками єдиного податку першої – четвертої груп, крім тих, які провадять діяльність у сферах з ризиками ухилення від оподаткування.
Крім того, до 01.01.2022 продовжено застосування понижених розмірів фінансових санкцій за порушення окремих вимог закону щодо використання РРО/програмних ПРРО під час проведення розрахункових операцій; скасовано штрафні санкції за невідповідність готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, зазначеній у денному звіті РРО, та за відсутність попереднього програмування товарів у РРО (ПРРО); виключено норми щодо застосування механізму «кешбек».
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_ua.Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».
Закон України № 1072: формування фінансового результату
до оподаткування податком на прибуток
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що 10.12.2020 набрав чинності Закон України від 04 грудня 2020 року № 1072-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (далі –Закон № 1072).
Законом № 1072 підрозділ 4 розділ ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України доповнено новим п. 54.
Так, з урахуванням змін, фінансовий результат до оподаткування податком на прибуток підприємств зменшується на суму доходу у вигляді:
- отриманої одноразової компенсації суб’єктам господарювання відповідно до Закону України «Про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб’єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» та включеної до складу доходів звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності;
- списаних штрафних санкцій і пені відповідно до п. 23 та списаного податкового боргу відповідно до п. 24 підрозділу 10 розділу XX ПКУ та включених до складу доходів звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_ua.
Нові сертифікати відкритих ключів можливо сформувати дистанційно
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що повторне (дистанційне) формування сертифікатів за електронним запитом можна здійснити On-line на офіційному інформаційному ресурсі Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС (далі – Надавач) за посиланням: Головна/«Повторне (дистанційне) формування сертифікатів за електронним запитом»/ On-line
(https://acskidd.gov.ua/manage-certificates)або за допомогою програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1».
Дистанційно сформувати нові сертифікати зможуть лише ті користувачі, які мають:
- чинні сертифікати (наприклад, до закінчення строку чинності сертифікатів залишилося декілька днів);
- незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);
- особистий ключ, доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.
Строк чинності кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів, отриманих від Надавача, становить 2 (два) роки з моменту їх формування.
Не пізніше дня, що передує дню закінчення строку чинності кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів, отриманих від Надавача користувач може повторно (дистанційно) сформувати сертифікати за електронним запитом On-line або за допомогою програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1».
З метою уникнення помилок при повторному (дистанційному) формуванні сертифікатів за електронним запитом рекомендуємо здійснювати дане формування за декілька днів до закінчення строку чинності сертифікатів.
Перевірити термін дії кваліфікованого сертифіката відкритого ключа можна на офіційному інформаційному ресурсі Надавача
(https://acskidd.gov.ua).Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_ua.Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».
Філія юридичної особи не може бути зареєстрована
як платник акцизного податку
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що платником акцизного податку є особа – суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів.
Норми встановлені п.п. 212.1.11 п. 212.1 ст. 212 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
При цьому особи – суб’єкти господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів, підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням пункту продажу товарів не пізніше граничного терміну подання декларації акцизного податку за місяць, в якому здійснюється господарська діяльність (п.п. 212.3.11 п. 212.3 ст. 212 ПКУ).
Нормами п. 1 частини другої ст. 55 Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року № 436-IV зі змінами та доповненнями (далі – ГКУ) визначено, що суб’єктами господарювання є господарські організації – юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до ГКУ, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку.
Суб’єкти господарювання, зазначені у п. 1 частини другої ст. 55 ГКУ, мають право відкривати свої філії, представництва, інші відокремлені підрозділи без створення юридичної особи (п. 6 ст. 55 ГКУ).
При цьому суб’єкт господарювання підлягає державній реєстрації як юридична особа чи фізична особа – підприємець у порядку, визначеному законом.
Відкриття суб’єктом господарювання філій (відділень), представництв без створення юридичної особи не потребує їх державної реєстрації (ст. 58 ГКУ).
Відповідно до частин третьої та п’ятої ст. 95 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV зі змінами та доповненнями філії не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють
Останній раз редагувалося: 21.12.2020 10:57