15 липня 2020, 10:49
Новини Правобережного управління
Закон України № 466: розширено перелік витрат для ФОП, які обрали загальну систему оподаткування
Законом України від 16 січня 2020 року № 466-IХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466) внесено зміни,зокрема до ст. 177 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) у частині оподаткування доходів фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП).
Так, перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів ФОП від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування визначено п. 177.4 ст. 177 ПКУ.
Об’єктом оподаткування доходів вищезазначених ФОП є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої ФОП (п. 177.2 ст. 177 ПКУ).
Підпунктом 177.4.3 п. 177.4 ст. 177 ПКУ визначено перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів ФОП від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування, зокрема, суми податків, зборів, пов’язаних з проведенням господарської діяльності такої ФОП (крім податку на додану вартість ФОП, зареєстрованого як платник ПДВ, та акцизного податку, податку на доходи фізичних осіб з доходу від господарської діяльності, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з об’єктів житлової нерухомості); суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірах і порядку, встановлених законом; платежі, сплачені за одержання ліцензій на провадження певних видів господарської діяльності ФОП, одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, пов’язаних з господарською діяльністю ФОП.
Законом № 466 п.п. 177.4.6 п. 177.4 ст. 177 ПКУ викладено у новій редакції, відповідно до якої ФОП на загальній системі оподаткування мають право (за власним бажанням) включати до складу витрат, пов’язаних з провадженням їх господарської діяльності, амортизаційні відрахування з відповідним веденням окремого обліку таких витрат.
При цьому амортизації підлягають: ► витрати на придбання основних засобів та нематеріальних активів; ► витрати на самостійне виготовлення основних засобів, реконструкцію, модернізацію та інші види поліпшення основних засобів (крім поточного ремонту).
Не підлягають амортизації та повністю включаються до складу витрат звітного періоду витрати на: ► проведення поточного ремонту; ► ліквідацію основних засобів (у частині залишкової вартості).
При цьому, не підлягають амортизації такі основні засоби: ► земельні ділянки; ► об’єкти житлової нерухомості; ► легкові автомобілі.
До бюджетів усіх рівнів платники Правобережного управління сплатили більше двох мільярдів гривень
По Правобережному управлінню ГУ ДПС у Дніпропетровській області за результатами роботи першого півріччя 2020 року до бюджетів усіх рівнів зібрано 2,2 млрд. грн. податків та зборів. Збір платежів до Державного бюджету за січень-червень 2020 року склав 1,2 млрд. грн., що на 18,7 млн. грн. більше, ніж за перше січень-червень 2019 року. Доходи місцевого бюджету склали 1,08 млрд. грн., що на 23,6 млн. грн. більше, ніж за перше півріччя 2019 року.
В розрізі податків за січень-червень 2020 року найбільші суми до місцевого бюджету надійшли по податку з доходів фізичних осіб – 658,05 млн. грн., єдиного податку – 241,3 млн. грн., земельного податку – 118,1 млн. грн.
Робота без гарантій та майбутнє без пенсії – це отримана зарплата «в конвертах»
Фахівці Правобережного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області зазначають, що важливою проблемою в трудових відносинах між роботодавцем та найманим працівником на сьогодні є легалізація зайнятості населення.
Як свідчить практика, багато роботодавців (в основному це малий та середній бізнес) не укладають трудові договори з найманими працівниками. На перший погляд здається, що ж тут поганого: вигідно як для роботодавця, так і для працівника, адже перший – не платить податки, а другий – одержує гідну суму заробітку. Можна з упевненістю сказати, що не лише роботодавець винен у такому стані справ, а й сам працівник не завжди розуміє на що він погоджується.
Погоджуючись на «тіньову» зайнятість, працівники повинні розуміти, що їх очікують ризики, пов’язані з захистом своїх трудових прав та соціальним захистом у разі скрутних життєвих обставин. Працівники, які одержують заробітну плату неофіційно, «в конвертах», є заручниками самих себе. Працівник, отримуючи нелегальну винагороду в результаті домовленості з роботодавцем, позбавляє себе соціальних виплат та гарантій.
Ухиляючись від оформлення трудових відносин з найманими працівниками, роботодавець позбавляє їх права на основну та додаткову відпустки, на оплату лікарняного, на дотримання встановленої законодавством норми тривалості робочого часу, на допомогу по безробіттю, на гарантії за колективним договором, на соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві та на пенсійне забезпечення. Працівник, який отримує зарплату «в конверті», виявляється повністю беззахисним перед роботодавцем. Усна домовленість жодним чином не фіксується юридично, роботодавець сплачує стільки, скільки вважає за потрібне, і доти, поки вважає за потрібне. Працівник не має жодних доказів на підтвердження дійсного розміру своєї зарплати та трудового стажу.
Податковий кодекс України (надалі ПКУ) визначає податкового агента як особу, яка зобов’язана нараховувати, утримувати та сплачувати податок на доходи фізичних осіб до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій фізичній особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність та нести відповідальність за порушення.
Податковим агентом можуть бути: - юридичні особи; - самозайняті особи; - представництва нерезидентів – юридичних осіб; - інвестори (оператори) за угодою про розподіл продукції.
По зарплаті ПКУ містить пряму вказівку, що за нарахування та утримання податку з доходів фізичних осіб відповідає роботодавець (п.171.1 ПКУ), незалежно від того чи це юридична особа, чи фізична особа-підприємець.
Статтею 168 ПКУ встановлено порядок нарахування, утримання та сплати (перерахування) податку на доходи фізичних осіб до бюджету, згідно з підпунктом 168.1.1 пункту 168.1 якої податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку - фізичної особи, зобов’язаний утримувати податок на доходи фізичних осіб із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену статтею 167 ПКУ, яка становить 18 відсотків.
Нагадаємо, що відповідно до підпункту 1.4 пункту 161 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ нарахування, утримання та сплата (перерахування) військового збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому статтею 168 ПКУ. Згідно з підпунктом 1.3 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX ПКУ ставка військового збору становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування.
Згідно пп.168.1.2 ПКУ податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом.
Враховуючи вищевикладене, відповідальним за сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів фізичних осіб та військового збору є податковий агент.
Про підсумки кампанії декларування в Правобережному управлінні ГУ ДПС у Дніпропетровській області
З початку кампанії декларування мешканцями Новокодацького, Центрального та Чечелівського районів м.Дніпра подано 1805 декларацій про майновий стан та доходи, отриманих протягом 2019 року.
Загальна сума задекларованого доходу громадянами склала понад 483 млн. грн., податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб самостійно визначені громадянами до сплати становлять понад10,4 млн. грн., військового збору – понад 1,7 млн. гривень.
Доходи в сумі понад 1 млн. грн. задекларували 56 громадян.
Правом на отримання податкової знижки вже скористались 344 громадянина.
У зв’язку з карантинними заходами в Україні, термін подання декларації про майновий стан та доходи для громадян, осіб, які провадять незалежну професійну діяльність та для тих, які зобов’язані подати декларацію про майновий стан і доходи, сплинув, а термін сплати задекларованих податкових зобов’язань - до 01 жовтня 2020 року.
Для громадян, які бажають скористатися правом на отримання податкової знижки, кінцевий термін подання декларації - 31 грудня 2019 року.
Останній раз редагувалося: 15.07.2020 10:49