6 серпня 2019, 11:51
Новини Правобережного управління 06.08.2019
Земельний податок
Звертаємо увагу фізичних осіб, власників земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачів.
Правила сплати податку за земельні ділянки у 2019 році не зазнали кардинальних змін у порівнянні з минулим роком.
Власники землі та орендарі платитимуть податок за земельні ділянки у двох формах:
— земельний податок (п.п. 14.1.72 ПКУ);
— орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності (п.п. 14.1.136, ст. 288 ПКУ).
Плата за землю це обов'язковий платіж у складі місцевого податку на майно, який стягується в формі земельного податку або орендної плати (якщо мова йде про ділянки державної і комунальної форми власності).
Базою оподаткування є нормативна грошова оцінка землі (далі - НГО), з урахуванням коефіцієнта індексації, а в разі відсутності такої оцінки, площа земельних ділянок.
НГО проводиться за рішенням органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Вона проводиться не рідше ніж раз в 5-7 років для земель в межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення, а також сіль господарських земель за межами міст і сіл. Для інших земель за межами населених пунктів цей інтервал більше — 7-10 років.
При цьому, згідно з пунктом 8 підрозділу 6 розділу ХХ ПКУ, індекс споживчих цін, який використовується для визначення коефіцієнта індексації НГО земель, застосовується зі значенням:
• для сільгоспугідь (ріллі, багаторічних насаджень, сіножатей, пасовищ і перелогів) – 100%;
• для земель несільськогосподарського призначення – 106%.
Ставка земельного податку встановлюється місцевими радами:
за земельні ділянки з проведеною нормативною грошовою оцінкою податок на землю становить не більше 3% (для сільськогосподарських угідь не більше 1%) від їх нормативної грошової оцінки, крім деяких категорій земель, про які буде сказано далі. Наприклад, нормативна грошова оцінка земельної ділянки склала 30 тисяч гривень. Розмір платежу з податку дорівнюватиме 900 грн. (30 000/100% х 3%).
за землі сільськогосподарських угідь ставка податку на землю не може встановлюватися більше 1% від нормативної грошової оцінки;
за землі, що знаходяться в постійному користуванні підприємств, ставка податку не більше 12% від нормативної грошової оцінки;
за земельні ділянки, що знаходяться поза населеними пунктами і не мають нормативної грошової оцінки, ставка податку на землю складає не більше 5% від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по відповідній області.
Окремо ПКУ встановлює, що податок на землю лісового фонду оплачується в складі рентної плати за спецвикористання лісу, а в разі використання нелісових земель лісовими господарствами податок на землю сплачується на загальних підставах.
Земельний податок сплачують власники ділянок та земельних часток (паїв), а також постійні землекористувачі.
Нарахування земельного податку для фізичних осіб проводиться до 1 липня і надсилається у вигляді податкових повідомлень, а оплата повинна бути здійснена протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення.
Крім того, суму податкового зобов’язання, зокрема і земельного податку, завжди можна дізнатися у податковому органі за місцем знаходження земельної ділянки.
В аналогічному порядку здійснюється нарахування фізичним особам орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, та визначаються терміни її сплати (п. 288.7 ПКУ).
Якщо фізична особа здає пай в оренду, то плата за землю здійснюється у формі орендної плати, зазначеної в договорі, однак фактично вона не може бути менше або більше податку на землю.
При цьому у власника землі виникає дохід, з якого повинен бути сплачений податок з доходів фізичних осіб (ПДФО) в розмірі 18% і військовий збір 1,5%.
Якщо фізична особа здає земельну ділянку в оренду суб'єкту господарювання, то подавати декларацію з податку на доходи йому не потрібно. Якщо здає в оренду іншій фізичній особі, то орендодавець зобов'язаний самостійно задекларувати свої доходи і самостійно заплатити ПДФО і військовий збір.
Зі сплати податку за земельні ділянки статтею 281 ПКУ встановлено ряд пільг:
інваліди першої і другої групи;
громадяни, які виховують трьох і більше дітей до 18 років;
пенсіонери (за віком);
ветерани війни та особи, на яких поширюється дія закону про статус ветеранів війни;
постраждалі від наслідків аварії на ЧАЕС.
Всі ці пільги діють не більше ніж на одну земельну ділянку за кожним з видів:
для ведення особистого селянського господарства — у розмірі не більше 2 га;
для будівництва та обслуговування житлового будинку (присадибна ділянка): у селах — 0,25 га, в селищах — 0,15 га, в містах — 0,1 га (10 соток);
для індивідуального дачного будівництва — 0,1 га;
для будівництва індивідуальних гаражів — 0,01 га;
для ведення садівництва — 0,12 га.
Якщо фізична особа має більше однієї земельної ділянки, вона повинна подати до податкової заяву і вказати, який з земельних ділянок буде звільнений від податку.
За несплату податку в терміни визначені ПКУ фізичних осіб чекає штраф в розмірі 10% суми боргу (при затримці на 30 днів) або 20% при більш тривалому терміні плюс пеня в розмірі 120% річних облікової ставки НБУ за кожен день прострочення.
Підприємець – пенсіонер, який отримує пенсію згідно законодавства іншої країни, не звільняється від сплати єдиного внеску
Фізична особа - підприємець, яка є пенсіонером за віком та отримує пенсію згідно законодавства іншої країни, нараховує і сплачує єдиний внесок на загальних підставах.
При цьому у відомстві зазначають, що фізична особа - підприємець, у тому числі платники єдиного податку, звільняються від сплати єдиного внеску за себе, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого статтею 26 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.
Зазначена норма передбачена частиною четвертою статті 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями.
Про надання звітності за формою №1-ДФ !
Відповідно до п. 171.1 ст. 171 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати, є роботодавець, який виплачує такі доходи на користь платника податку. Тобто, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма N 1ДФ) (далі – звіт) подають усі без виключення суб'єкти господарювання, котрі мають найманих працівників. А також, юридичні особи та фізичні особи – підприємці, які виплачують доходи фізичним особам. Звіт подається до контролюючого органу за місцем розташування суб’єкта господарювання, у разі якщо відокремлений підрозділ юридичної особи не уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) податок до бюджету, звіт у вигляді окремого витягу за такий підрозділ подає юридична особа до контролюючого органу за своїм місцем знаходження та надсилає копію до податкового органу за місцем знаходженням такого відокремленого підрозділу.
Звітним періодом є календарний квартал, звіт подається протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу.
Форма № 1ДФ складається у паперовій або електронній формі. Якщо кількість рядків у звіті не більше 5, дозволено подавати лише у паперовому вигляді. Якщо перевищує, то звіт подається засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо використання електронного цифрового підпису відповідальної особи податкового агента або на паперовому носії разом з електронною формою на електронному носії інформації.
Даний розрахунок за формою №1-ДФ подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податків податковим агентом.
Нові форми реєстраційних документів для отримання електронних довірчих послуг
З 1 серпня 2019 року набуває чинності Регламент Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДФС, який оприлюднено на офіційному інформаційному ресурсі надавача
https://acskidd.gov.ua.Також затверджено Договір про надання електронних довірчих послуг та нові форми реєстраційних документів:
- Реєстраційна картка для фізичної особи;
- Реєстраційна картка для юридичної особи;
- Додаток до Реєстраційної картки;
- Заява про зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа;
- Додаток до заяви про зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа.
З 1 серпня 2019 року набуває чинності Регламент Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДФС, який оприлюднено на офіційному інформаційному ресурсі надавача
https://acskidd.gov.ua.Також затверджено Договір про надання електронних довірчих послуг та нові форми реєстраційних документів:
- Реєстраційна картка для фізичної особи;
- Реєстраційна картка для юридичної особи;
- Додаток до Реєстраційної картки;
- Заява про зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа;
- Додаток до заяви про зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа.
З 1 серпня 2019 року для отримання електронних довірчих послуг всім клієнтам необхідно застосовувати нові форми реєстраційних документів. Форми реєстраційних документів попереднього зразка будуть прийматися відокремленими пунктами реєстрації користувачів Надавача до 31 липня 2019 року включно.
Звертаємо увагу, що нові форми клієнти можуть застосувати вже зараз, не очікуючи 1
Ключі згенеровані на незахищені носії ключової інформації діятимуть до закінчення строку дії кваліфікованого сертифіката відкритого ключа.
Повернення помилково сплачених коштів: з 01.08. 2019 заяву можна подавати в електронній формі
Доводимо до відома платників, що 26.04.2019 набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 11.02.2019 № 60 (далі – Наказ № 60), яким затверджено Порядок інформаційної взаємодії Державної фіскальної служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені (далі – Порядок).
Так, Порядком запроваджено єдину автоматизовану систему створення, підписання, погодження електронних документів, їх передавання, одержання, оброблення з використанням електронного цифрового підпису та інформаційно-телекомунікаційних технологій і систем.
Порядок застосовується щодо повернення платежів, які належать:
► державному бюджету, з першого числа четвертого місяця, що настає за місяцем офіційного опублікування вищезазначеного наказу, тобто з 01.08.2019;
► місцевим бюджетам, та платежів, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами, з першого числа сьомого місяця, що настає за місяцем офіційного опублікування цього наказу – з 01.11.2019.
Отже, починаючи з 01 серпня 2019 року, платники податків мають змогу подати заяву, у довільній формі, на повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань по платежах, належних державному бюджету в електронному вигляді через приватну частину «Електронного кабінету» вибравши меню «Листування з ДФС».
Наказ № 60 опубліковано у інформаційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 26.04.2019 № 32.
За відсутність з вини платника реєстрації акцизних складів у СЕАРП та СЕ з 01.10.2019 законодавством передбачені штрафи
Звертаємо увагу платників акцизного податку, що Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628–VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесено зміни до п. 128?.2 ст. 128? Податкового кодексу України (далі – ПКУ), редакція якого набула чинності з 01.07.2019.
Вищезазначеним пунктом передбачено, що відсутність з вини платника акцизного податку реєстрації акцизних складів у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (СЕАРП та СЕ) платником акцизного податку – розпорядником акцизного складу тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1 000 000 гривень.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 2 000 000 гривень.
Водночас, п. 25 підрозділу 5 розділу ХХ ПКУ, зокрема, передбачено, що норми п. 128?.2 ст. 128? ПКУ, яким запроваджено нові штрафні санкції, застосовуються з 01 жовтня 2019 року.
Сплата податків і зборів: заповнюємо поле № 3 «Призначення платежу» правильно
Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів (далі – Порядок) затверджено наказом Міністерства фінансів України 24.07.2015 № 666, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 12.08.2015 за № 974/27419 із змінами.
Так, при сплаті (стягненні) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійсненні бюджетного відшкодування податку на додану вартість, поверненні помилково або надміру зарахованих коштів, зокрема, поле № 3 «Призначення платежу» розрахункового документа заповнюється таким чином:
• друкується розділовий знак ";" ;
• друкується один з нижченаведених реквізитів:
1) код клієнта за ЄДРПОУ (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8);
2) реєстраційний номер облікової картки платника податків (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта);
3) реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється контролюючими органами (завжди має 9 цифр);
При заповненні поля не допускаються пропуски (пробіли) між словами та службовими знаками.
Як фізичній особі-підприємцю виправити помилку у Книзі обліку доходів та витрат
Відповідно до п.177.10 ст.177 Податкового кодексу України, фізичні особи - підприємці зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару.
Порядок ведення Книги обліку доходів і витрат фізичними особами – підприємцями на загальній системі оподаткування (далі – Порядок) затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 16.09.2013 №481.
Слід зазначити, що згідно з п.2 Порядку, Книга обліку доходів і витрат ведеться за вибором платника податку у паперовому або електронному вигляді.
Внесення виправлень до Книги обліку доходів і витрат фізичною особою – підприємцем на загальній системі оподаткування, яка веде облік доходів у паперовому вигляді, здійснюється шляхом закреслення помилкового запису та внесення нового, який засвідчується підписом.
У випадку якщо фізична-особа підприємець веде Книгу обліку доходів і зборів в електронному вигляді, допускається виправлення помилок або коригування шляхом доповнення рядка, у якому відображається від’ємне або позитивне значення.
Звертаємо увагу, що відповідно до п.8 Порядку, Книга обліку доходів і витрат зберігається у фізичної особи – підприємця на загальній системі оподаткування протягом трьох років після закінчення звітного періоду, у якому здійснено останній запис.
Для отримання електронних довірчих послуг необхідно використовувати нові форми реєстраційних документів
З 1 серпня 2019 року набуває чинності Регламент Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДФС, який оприлюднено на офіційному інформаційному ресурсі надавача, за посиланням:
https://acskidd.gov.ua.Також затверджено Договір про надання електронних довірчих послуг та нові форми реєстраційних документів:
- Реєстраційна картка для фізичної особи;
- Реєстраційна картка для юридичної особи;
- Додаток до Реєстраційної картки;
- Заява про зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа;
- Додаток до заяви про зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа.
З 1 серпня 2019 року для отримання електронних довірчих послуг всім клієнтам необхідно застосовувати нові форми реєстраційних документів. Форми реєстраційних документів попереднього зразка будуть прийматися відокремленими пунктами реєстрації користувачів Надавача до 31 липня
2019 року включно.
Звертаємо увагу, що нові форми клієнти можуть застосувати вже зараз, не очікуючи 1 серпня.
Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів можливо у розділі «Отримання електронних довірчих послуг» на вищезазначеному сайті.
Перелік суб’єктів господарювання, які здійснюють роздрібний продаж захищених носіїв ключової інформації розміщено на сайті.
Ключі згенеровані на незахищені носії ключової інформації діятимуть до закінчення строку дії кваліфікованого сертифіката відкритого ключа.
Перейти самостійно з незахищеного носія ключової інформації на захищений носій ключової інформації можливо за допомогою електронного сервісу повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом.
Про організацію роботи, спрямованої на запобігання корупції
Пріоритетом у роботі Головного управління ДФС у Дніпропетровській області є подолання усіх видів корупційних проявів, чесна та прозора кадрова політика та створення дієвої сервісної служби на засадах професійності.
З працівниками Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на постійній основі проводяться економічні навчання щодо вивчення антикорупційного законодавства, керівництво на регулярних апаратних нарадах попереджає підлеглих працівників про персональну відповідальність співробітників та неприпустимість вчинення корупційних правопорушень.
У Головному управління ДФС у Дніпропетровській області завжди дотримуються принципової позиції у боротьбі з корупцією. Протидія корупційним проявам була і залишається пріоритетною для Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.
Шановні представники бізнесу та жителі Дніпропетровщини, у разі виявлення корупційних фактів з боку працівників Головного управління ДФС у Дніпропетровській області просимо негайно повідомляти відділ з питань запобігання та виявлення корупції ГУ ДФС у Дніпропетровській області за адресою: 49000, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а, на електронну адресу
[email protected] або за телефонами (056) 374-86-50, (056) 374-86-40, (067) 682-33-64.
Про заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними
Нормами п.п. 230.1.5 п. 230.1 ст. 230 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено: транспортні засоби, що набули статусу акцизних складів пересувних, а також транспортні засоби, що використовуються суб’єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки, повинні обліковуватися в Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, створення та ведення якого забезпечується центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Перелік транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, розміщується на офіційному вебсайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Включення/виключення транспортних засобів до/з Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, здійснюється, зокрема, на підставі заявок на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними (далі – Заявки), із зазначенням періоду переміщення такого пального або спирту етилового. Такі Заявки подаються суб’єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизних складів, до переміщення митною територією України у транспортних засобах, які не є акцизними складами пересувними, власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки. Форма Заявки затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Такі Заявки у формі електронних документів надсилаються центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Забороняється переміщення пального або спирту етилового, зокрема, транспортними засобами, що не зазначені у Заявках, які надіслані центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Форма Заявки та Порядок її заповнення (далі – Порядок) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 08.05.2019 № 188.
Пунктом 3 Порядку визначено, що Заявку складають та надсилають до контролюючого органу в електронній формі з урахуванням вимог законодавства з питань документування управлінської діяльності.
Відправлення, передавання, одержання, зберігання та організація обігу Заявок здійснюється із дотриманням вимог законів України від 05 жовтня 2017 року№ 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» із змінами та доповненнями та від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» із змінами та доповненнями.
Останній раз редагувалося: 06.08.2019 11:51