Згоден
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтеся з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності та погоджуєтеся на використання файлів cookie.
Дніпро » Блог
Пт, 10 січня 2025
14:31

БЛОГИ

dpi466


16 липня 2019, 15:06

Новини Правобережного управління 16.07.19

Операція «Урожай» триває
У рамках операції «Урожай» та з метою виявлення кола осіб, які мають у власності земельні ділянки площею понад 2 га і обробляють їх одноосібно, Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДФС) направлено 127 листів до райдержадміністрацій, селищних рад та об’єднаних територіальних громад щодо проведення сумісних заходів та надання інформації стосовно власників земельних ділянок сільськогосподарського призначення, які власні земельні ділянки надають в оренду:
- юридичним особам та/або фізичним особам – підприємцям;
- іншим фізичним особам, які не є суб’єктам господарювання.
Також фахівцями ГУ ДФС проведено роботу по залученню до декларування доходів громадян – власників земельних ділянок площею понад 50 га.
Станом на 01.07.2019 виявлено 89 фізичних осіб зазначеної категорії, з яких, зокрема, 40 – подали декларації, 38 – надають земельні ділянки в оренду суб’єктам господарювання (податок на доходи фізичних осіб утримується податковим агентом).
Крім того, на адресу 60 сільськогосподарських підприємств ГУ ДФС надіслано листи щодо дотримання законодавства про працю, проведено 65 співбесід стосовно використання у виробничому процесі трудових ресурсів.
Під час проведення сумісних засідань з юридичними особами обговорювалися питання збільшення рівня заробітної плати та легалізації робочих місць в аграрному секторі економіки.
Так, у червні поточного року, за участі представників контролюючого органу, Державної служби України з питань праці та місцевих органів влади проведена робота з 92 підприємствами, за наслідками якої додатково суб’єктами господарювання оформлено 240 працівників.
Робота у цьому напрямку триває та знаходиться на постійному контролі ГУ ДФС.

Інформація для платників акцизного податку
ДФС України на офіційному веб-порталі за посиланням http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/383525.htmlстаном на 10.07.2019 розміщено Єдиний державний реєстр суб'єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним та за посиланням http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/383606.htmlрозміщено Реєстр платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового станом на 11.07.2019.

До уваги розробників програмного забезпечення!
ДФС України повідомила, що Порядок подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів (наказ Міністерства фінансів України від 18.08.2015 № 721 (із змінами), що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 04.12.2015 за № 1058/27503) викладено у новій редакції, затвердженій наказом Міністерства фінансів України від 09.07.2019 № 292 «Про внесення змін до Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів» (далі – Наказ № 292).
На теперішній час Наказ № 292 проходить процедуру державної реєстрації у Міністерстві юстиції України та передбачається, що він набере чинності з 05 серпня 2019 року, але не раніше дня його офіційного опублікування.
Наказ № 292 розроблено у зв’язку із запровадженням в Україні з 05 серпня 2019 року міжнародного номера банківського рахунку за стандартом IBAN.
Для внесення банками та іншими фінансовими установами змін до функціонуючого програмного забезпечення, призначеного для обміну електронними документами з ДФС, створення і оброблення документів у встановленому Наказом № 292 форматі, та введення цього програмного забезпечення в експлуатацію до дня набрання чинності Наказом № 292, на офіційному вебпорталі ДФС (www.sfs.gov.ua) у розділі «Електронна звітність» – «Програмний модуль для формування та направлення повідомлень про відкриття/закриття рахунків» – «Форми електронних повідомлень про відкриття/закриття рахунків» розміщено оновлені електронні форми документів для кожного типу файла повідомлень та схеми контролю.
Документи знаходяться за посиланням: http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/programniy-modul/formi-elektronnih-povidomlen.
Звертаємо увагу, що до названих електронних форм документів можуть бути внесені зміни після проведення правової експертизи Міністерством юстиції України.
Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/385042.html

Особливості проведення фактичної перевірки у частині дотримання законодавства про працю
Фактична перевірка проводиться, зокрема, у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету.
Норми встановлені п.п. 80.2.7 п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Платник податків зобов’язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов’язані з предметом перевірки. Такий обов’язок виникає у платника податків після початку перевірки (п. 85.2 ст. 85 ПКУ).
Згідно з нормами п. 80.6 ст. 80 ПКУ під час проведення фактичної перевірки у частині дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами), в тому числі тим, яким установлено випробування, перевіряється наявність належного оформлення трудових відносин, з’ясовуються питання щодо ведення обліку роботи, виконаної працівником, обліку витрат на оплату праці, відомості про оплату праці працівника. Для з’ясування факту належного оформлення трудових відносин з працівником, який здійснює трудову діяльність, можуть використовуватися документи, що посвідчують особу, або інші документи, які дають змогу її ідентифікувати (посадове посвідчення, посвідчення водія, санітарна книжка тощо).

Про вручення податкових повідомлень-рішень поштовою службою
Податкові повідомлення-рішення, податкові вимоги або інші документи, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу.
Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному п. 42.4 ст. 42 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Якщо платник податків у порядку та у строки, визначені ст. 66 ПКУ, повідомив контролюючий орган про зміну податкової адреси, він на період з дня державної реєстрації зміни податкової адреси до дня внесення змін до облікових даних такого платника податків звільняється від виконання вимог документів, надісланих йому контролюючим органом за попередньою податковою адресою та в подальшому повернених як таких, що не знайшли адресата.
У разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їх відмову прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.
Норми встановлені ст. 42 ПКУ.

Шановні платники податків! Вчасно сплатіть податкові зобов’язання, термін сплати яких спливає 19 липня 2019 року
19 липня 2019 року – останній день сплати:
єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування фізичними особами — підприємцями, в тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування та особами, які провадять незалежну професійну діяльність і членами фермерського господарства за IІ квартал;
авансових платежів з податку на доходи фізичних осіб, що здійснюються фізичними особами — підприємцями, крім осіб, які обрали спрощену систему оподаткування;
авансового внеску з єдиного податку на липень платниками першої та другої груп.
Шановні платники податків, з метою недопущення формування податкового боргу, у разі невчасної сплати податків, не залишайте на останній день сплату податкових зобов’язань. Пам’ятайте про важливість вчасного розрахунку з бюджетом, адже наявність податкової заборгованості порушує права усіх громадян, позбавляючи державу джерел фінансування потреб суспільства.

Отримали повідомлення про сплату податку на нерухомість і не згодні – що робити
Громадяни – власники нерухомості повинні сплачувати податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не лише за житлові приміщення, але й за об’єкти нежитлового фонду.
За місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості, органи ДФС обчислюють суми податку з об'єктів житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб та надсилають/вручають платникам податкові повідомлення – рішення про сплату податку.
Якщо платник не отримав податкове повідомлення – рішення, чи отримав повідомлення що містить некоректну інформацію щодо об’єкта оподаткування, то йому варто звернутися до податкової інспекції за місцем своєї реєстрації та провести звірку.
У разі необхідності буде зроблений перерахунок податку відповідно до оригіналів документів, які надасть платник податків. Якщо повідомлення - рішення про сплату податку на нерухомість не отримано, необхідно звернутися до територіального фіскального органу за місцем своєї реєстрації.
Податок на нерухомість сплачується протягом 60 днів з дня отримання податкового повідомлення - рішення.
Слід зазначити, що відповідно до Податкового кодексу України за порушення термінів сплати податку контролюючі органи застосовують до порушника фінансові санкції у вигляді штрафу у сумі від 10 до 20 відс. своєчасно несплаченої суми податку.

«Електронний кабінет» пропонує низку зручних електронних сервісів для громадян
У тестовому режимі для платників податків працює новий електронний сервіс – подання відомостей для реєстрації фізичної особи / внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків засобами «Електронний кабінет».Ознайомитись з електронним сервісом можна на офіційному веб-порталі ДФС України у рубриці: Головна>Фізичним особам>Подання відомостей для реєстрації фізичної особи / внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків. З метою забезпечення зручності платників податків в рамках електронного сервісу фізична особа не звертаючись до органів ДФС може заповнити:
• облікову картку фізичної особи - платника податків, яка є заявою для реєстрації у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків;
• заяву про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб — платників податків;
• повідомлення про склад та мету збору персональних даних у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, права та обов’язки фізичної особи - платника податків;
• копії документів, необхідних для реєстрації/ внесення змін до Державного реєстру;
• обрати контролюючий орган, до якого особа може звернутись для отримання документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків.
У відповідь на запит до приватної частини ITC «Електронний кабінет» надходить Повідомлення про результати обробки Облікової картки / Заяви для внесення змін у вигляді Квитанції №2.У разі позитивної відповіді заявник для отримання документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі - Картки платника податків, може звернутися до контролюючого органу за місцем проживання або до будь-якого контролюючого органу за бажанням. Код та назву контролюючого органу, до якого він буде звертатися, заявник має вказати при формуванні запиту (вибрати з переліку).Звертаємо увагу, що подання Облікової картки/ Заяви для внесення змін в електронному вигляді можливе на підставі Свідоцтва про народження дитини для малолітніх осіб (до 14 років) або Паспорта громадянина України, тому скористатися сервісом можуть тільки громадяни України.

Увага! маєте відокремлені підрозділи – платіть ПДФО до відповідних бюджетів
Згідно з п. 168.4 ст.168 ПКУ податок, утриманий з доходів резидентів та нерезидентів, зараховується до бюджету відповідно до Бюджетного кодексу України.
Статтею 64 БКУ визначено, що податок на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО), який сплачується (перераховується) податковим агентом – юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента – юридичної особи, зараховується до відповідного бюджету за їх місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах податку, нарахованого на доходи, що виплачуються працівникам такого суб’єкта господарювання.
Суми ПДФО, нараховані відокремленим підрозділом на користь фізичних осіб, за звітний період перераховуються до відповідного бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу (пп. 168.4.3 ПКУ).
Якщо відокремлений підрозділ не уповноважений нараховувати (сплачувати) ПДФО за такий відокремлений підрозділ, усі обов’язки податкового агента виконує юридична особа. ПДФО, нарахований працівникам відокремленого підрозділу, перераховується до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу.
Згідно з п. 63.3 ст. 63 ПКУ з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік в контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку) у порядку, встановленому наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 «Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів» із змінами та доповненнями (далі – Порядок).
Так, п.п. 7.1 п. 7 Порядку визначено, якщо відповідно до законодавства у платника податків, крім обов’язків щодо подання податкових декларацій (розрахунків, звітів) та/або нарахування, утримання або сплати (перерахування) податків, зборів на території адміністративно-територіальної одиниці за своїм місцезнаходженням, виникають такі обов’язки на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, то такий платник податків зобов’язаний стати на облік за таким неосновним місцем обліку у відповідному контролюючому органі.
Отже, якщо платник податку має власні та/або орендовані приміщення (будівлі) в різних регіонах (районах), в яких працюють та отримують заробітну плату наймані працівники, то платник податку зобов’язаний стати на облік як платник окремих видів податків та перераховувати ПДФО із доходів у вигляді заробітної плати до відповідного бюджету за місцезнаходженням (розташуванням) таких структурних підрозділів (неосновне місце обліку) на рахунки, відкриті в органах Державної казначейської служби України.

Маєте дорогий автомобіль - сплатіть податок!
Громадяни, які мають у власності легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше 5 років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня податкового звітного року (у 2019 році – 1564875 грн.) сплачують транспортний податок.
Ставка податку встановлюється у розмірі 25000 грн. в розрахунку на календарний рік за кожен такий автомобіль.
Обчислення суми транспортного податку здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку.
Податкове повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом до 01 липня.
Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою – платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.
Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку фізичним особам – нерезидентам здійснюють контролюючі органи за місцем реєстрації об’єктів оподаткування, що перебувають у власності таких нерезидентів.
Податок сплачується за місцем реєстрації об’єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України.
Фізичними особами податок сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Доречно нагадати про об’єкти оподаткування
Відокремлений підрозділ юридичної особи (філія, представництво), який згідно з п. 15.1 ст. 15 ПКУ є платником податків, зобов’язаний стати на облік у контролюючих органах, повідомляти про всі об’єкти оподаткування, що знаходяться на його балансі, шляхом подання до контролюючого органу повідомлення за ф. №20-ОПП.
Юридична особа подає до контролюючого органу повідомлення за ф. №20-ОПП та інформує про всі об’єкти оподаткування крім тих, відомості щодо яких надані до відповідних контролюючих органів відокремленими підрозділами такої юридичної особи.
При закритті відокремленого підрозділу відокремлений підрозділ подає до контролюючого органу повідомлення за ф. №20-ОПП з інформацією про закриття об’єктів оподаткування, а юридична особа – повідомлення за ф. №20-ОПП з інформацією про відкриття об’єктів оподаткування, що не припиняються із закриттям відокремленого підрозділу. Так само подаються повідомлення і при передачі об’єкта відокремленого підрозділу на баланс іншого відокремленого підрозділу чи юридичної особи або якщо внаслідок організаційних чи інших змін об’єкт перестав бути об’єктом оподаткування відокремленого підрозділу.
Відомості повідомлення за ф. №20-ОПП вносяться до Єдиного банку даних юридичних осіб:
- не пізніше наступного робочого дня після їх надходження до контролюючого органу засобами електронного зв’язку в електронній формі (про результати опрацювання документу платнику направляється в електронному вигляді квитанція 2);
- не пізніше 15 днів (30 днів для великих за обсягом) від дня їх надходження до контролюючого органу на паперових носіях.
Платники податків можуть переглянути інформацію про об’єкти оподаткування в приватній частині Електронного кабінету.

Коли платник акцизного податку звільняється від подання декларації
Підпунктом 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено, що платники податків зобов’язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
При цьому платник податків зобов’язаний за кожний встановлений ПКУ звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог ПКУ подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є (п. 49.2 ст. 49 ПКУ).
Також платники, визначені п. п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 ПКУ, і ті платники, які мають діючі (у тому числі призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством, зобов’язані за кожний встановлений ПКУ звітний період подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 прим. 1 ст. 49 ПКУ).
Отже, якщо платник не є особою, яка реалізує пальне або спирт етиловий, або здійснює діяльність, яка не ліцензується, тобто у нього відсутні діючі (в т.ч. призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією та у звітному періоді у такого платника не виникли об’єкти оподаткування, або не з’явились показники, що підлягають декларуванню, то платник у такому звітному періоді не зобов’язаний подавати декларацію з акцизного податку.

Пильність не завадить при сплаті єдиного внеску
Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
Норми визначені частиною 12 ст. 9 Закону України від 08 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464).
При несвоєчасній сплаті або не в повному обсязі єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені Законом №2464, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом (частина 11 ст. 9 Закону №2464).
Згідно з п. 6 частини 1 ст. 1 Закону №2464 суми єдиного внеску, своєчасно не нараховані та/або не сплачені у строки, встановлені Законом №2464, є недоїмкою.
Штраф у розмірі 20 відсотків несплачених або несвоєчасно сплачених сум єдиного внеску накладається за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.
За несплату, неповну сплату або несвоєчасну сплату суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів), накладається штраф у розмірі 10 відсотків таких несплачених або несвоєчасно сплачених сум.
На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення.
Крім того, за порушення порядку нарахування, обчислення і строків сплати єдиного внеску посадові особи платників єдиного внеску несуть адміністративну відповідальність (абзац другий частини 1 ст. 26 Закону №2464).
Так, згідно зі ст. 165¹ Кодексу України про адміністративні правопорушення несплата або несвоєчасна сплата єдиного внеску, у тому числі авансових платежів, у сумі, що не перевищує трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП) або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від сорока до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За повторне за рік вчинення таких дій – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
- несплата або несвоєчасна сплата єдиного внеску, у тому числі авансових платежів, у сумі більше трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від вісімдесяти до ста двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За повторне за рік вчинення таких дій – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Утримано але не перераховано ПДФО до бюджету: право на податкову знижку
Відповідно до частини другої ст. 78 Бюджетного кодексу України та Порядку інформаційної взаємодії Державної фіскальної служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2019 №60, поверненню з бюджету підлягають надміру або помилково сплачені суми грошових зобов’язань.
Згідно з п. 43.6 ст. 43 Податкового кодексу України повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань платникам податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані.
Для розрахунку сум податку на доходи фізичних осіб, які підлягають поверненню платнику податку з бюджету у зв’язку з реалізацією ним права на податкову знижку, застосовується сума сплаченого, тобто зарахованого до відповідного бюджету податку, а не нарахованого (утриманого) податковим агентом.
Отже, якщо податковий агент утримав, але не перерахував податок на доходи фізичних осіб до бюджету, то фізична особа не має права на податкову знижку.

Змінили прізвище або місце проживання – не забудьте повідомити податкову
Згідно зі ст.67 Конституції України кожен громадянин зобов’язаний сплачувати податки і збори у порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п.70.7 ст.70 Податкового кодексу України фізичні особи - платники податків зобов’язані подавати до контролюючих органів відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки платника податків або повідомлення. Відомості про зміну даних подаються платником податку протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання відповідної заяви за формою 5-ДР до контролюючого органу за своєю податковою адресою, а фізична особа, яка не має постійного місця проживання в Україні, – до контролюючого органу за місцем отримання доходів або за місцезнаходженням іншого об’єкта оподаткування.
Пунктом п.45.1 ст.45 ПКУ передбачено, що платник податків зобов’язаний визначити свою податкову адресу. Податковою адресою платника податків - фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі. Платник податків - фізична особа може мати одну податкову адресу.
Шановні громадяни! Не відкладайте свій візит до контролюючого органу – приведіть свої документи у відповідність до чинного податкового законодавства.

Фізичні особи – підприємці та члени фермерських господарств, які є пенсіонерами за віком або особами з інвалідністю, звільняються від сплати єдиного внеску
Фізичні особи – підприємці, незалежно від обраної системи оподаткування, та члени фермерських господарств звільняються від сплати за себе єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.
Відповідно до норм Протоколу про обмін інформацією Пенсійний фонд України надає Державній фіскальній службі інформацію щодо фізичних осіб (платників єдиного внеску) про те, що вони є пенсіонерами за віком або особами з інвалідністю, із зазначенням дати встановлення пенсії або інвалідності, тому окремо повідомляти контролюючий орган про статус пенсіонера або особи з інвалідністю не потрібно.
Якщо фізична особа – підприємець або член фермерського господарства є особою з інвалідністю та отримує соціальну допомогу від Фонду соціального страхування або Управління праці та соціального захисту населення, то підтвердженням встановлення інвалідності є довідка до акта огляду в медико-соціальній експертній комісії про встановлення групи інвалідності, яка надається до контролюючого органу за місцем реєстрації.
Водночас, звертаємо увагу, не звільняються від сплати єдиного внеску фізичні особи – підприємці, які є пенсіонерами за віком та отримують пенсію згідно законодавства іншої країни, тому нараховують і сплачують єдиний внесок на загальних підставах.

Заповнення уточненого Податкового розрахункуформи № 1ДФ
Порядок заповнення податковими агентами уточненого Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб і сум утриманого з них податку за формою № 1ДФ є таким же, як і порядок заповнення звітного нового Податкового розрахунку ф. №1ДФ (затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4).
Звітний новий та уточнюючий податкові розрахунки подаються на підставі інформації з попередньо поданого податкового розрахунку і містять інформацію лише за рядками й реквізитами, які уточнюються. Для заповнення також використовується інформація з повідомлень про виявлені помилки, які відправляються контролюючими органами до податкового агента.
Коригування показників розд. I:
-для виключення одного помилкового рядка з попередньо введеної інформації потрібно повторити всі графи такого рядка і у графі 9 указати «1» - на виключення рядка;
-для введення нового або пропущеного рядка потрібно повністю заповнити всі його графи і у графі 9 указати «0» - на введення рядка;
Тобто, для заміни одного помилкового рядка іншим потрібно виключити помилкову інформацію та ввести правильну інформацію, тобто повністю заповнити два рядки, один з яких виключає попередньо внесену інформацію, а другий вносить правильну інформацію. У такому разі в першому рядку в графі 9 указується «1» - рядок на виключення, а в другому – «0» - рядок на введення.
Коригування показників розд. II:
підрозділ «Оподаткування процентів»:
для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Оподаткування процентів - виключення**» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Оподаткування процентів» відобразити правильну інформацію;
підрозділ «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею»:
для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею - виключення***» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею» відобразити правильну інформацію;
підрозділ «Військовий збір»:
для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Військовий збір - виключення****» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Військовий збір» відобразити правильну інформацію.

Громадяни, які отримували в органах ДФС Довідку-підтвердження статусу податкового резидента України мають задекларувати іноземні доходи
Громадяни, які працювали за кордоном та отримували в органах ДФС України Довідку-підтвердження статусу податкового резидента України мають задекларувати доходи отримані за межами України та сплатити податок на доходи фізичних осіб і військовий збір. Протягом 2018 року такі довідки отримали 484 громадяни - жителі Івано-Франківщини. Про це повідомили в Головному управлінні ДФС в Івано-Франківській області.
Якщо громадяни отримували зазначені доходи у 2018 році, то вони мали їх задекларувати до 1 травня 2019 року. Задекларовану суму податку на доходи фізичних осіб та військового збору платники мають сплатити до 1 серпня 2019 року. Громадяни, які ще не задекларували іноземні доходи мають їх задекларувати, тобто подати податкову декларацію про майновий стан і доходи до органів ДФС за своїм місцем реєстрації. Якщо ж громадяни отримували доходи за межами України у поточному році, то отриманий дохід підлягає декларуванню у наступному, 2020 році. Зазначені доходи оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків та військовим збором за ставкою 1,5 відсотка.
Нагадаємо, що форма довідки-підтвердження статусу податкового резидента України визначена наказом ДПА України від 12.04.2002 № 173 «Про підтвердження статусу податкового резидента України» зі змінами та доповненнями. Згідно з п. 2 цього наказу довідку видає державна податкова інспекція за місцезнаходженням юридичної особи (місцем проживання фізичної особи) на своєму бланку протягом 10-ти робочих днів з моменту подання письмового звернення такої особи або надсилання листа через Електронний кабінет. Звернення щодо отримання Довідки може бути подано особисто заявником, уповноваженою на це особою або надіслано поштою. Довідка видається для підтвердження, що особа є платником податків в Україні і є резидентом України у розумінні договору про уникнення подвійного оподаткування між Україною і іншою країною та діє в межах календарного року та потребує щорічного її оновлення.
Кожний громадянин України має право взяти таку довідку, яка дозволяє звільняти (зменшувати) від оподаткування його доходи, отримані в іноземній державі, з якою Україна уклала двосторонні договори про уникнення подвійного оподаткування. На сьогоднішній день є чинними міжнародні договори про уникнення подвійного оподаткування між Україною та 75 країнами світу.

У разі припинення підприємницької діяльності у держреєстратора не забутьте відвідати державну фіскальну службу
Для того щоб фізичній особі – підприємцю припинити діяльність, їй необхідно знятися з обліку не тільки у держреєстратора, а й у контролюючому органі як платнику податків і ЄСВ.
Алгоритм дій при закритті ФОП буде наступним:
Крок 1. Подача заяви держреєстратору про реєстрацію припинення підприємницької діяльності.
Заява про припинення підприємницької діяльності фізособою - підприємцем подається державному реєстратору за місцем своєї реєстрації.
Форма такої заяви затверджена наказом Мін’юсту від 18.11.2016 р. № 3268/5.
Згідно з вимогами Закону України від 15.05.2003 р. № 755-IV документи, надані для реєстрації припинення діяльності ФОП, розглядаються державним реєстратором протягом 24-х годин після їх надходження (крім вихідних та святкових днів).
Після цього, держреєстратор повинен внести запис до Єдиного державного реєстру про припинення підприємницької діяльності.
Після держреєстрації припинення підприємницької діяльності фізособа продовжує обліковуватись у контролюючих органах як фізособа — платник податків, яка отримувала доходи від провадження підприємницької діяльності.
Крок 2. Подача звітності та сплата податків.
УВАГА!
Фізособа, незважаючи на припинення підприємницького статусу, зобов’язана надати звітність за останній звітний період та сплатити необхідні податки і збори.
У разі, якщо підприємець був на єдиному податку – сплатити єдиний податок та ЄСВ за місяць, в якому було подано заяву держреєстратору. Якщо не було сплачено ЄСВ попереднього періоду – його також необхідно сплатити. У разі, якщо підприємець знаходився на загальній системі оподаткування – сплатити ЄСВ за місяць, в якому було подано заяву держреєстратору.
Податкові декларації ФОП, які потрібно подати:
- ФОП на загальній системі оподаткування подає податкову декларацiю про майновий стан i доходи (для підприємців);
- ФОП на єдиному податку:
Податкову декларацію платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця (для 3-ї групи);
Податкову декларацію платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця (для 1-ї та 2-ї групи).
Також подається звіт з ЄСВ (за себе) за формою Д5 та інша звітність, яку був зобов’язаний подавати ФОП, зокрема декларація з ПДВ для платників ПДВ.
Крок 3. Зняття ФОП з обліку в органах державної статистики, Державної фіскальної служби, Пенсійного фонду України.
Відомості з Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності ФОП є підставою для зняття її з обліку в органах державної статистики, Державної фіскальної служби, Пенсійного фонду України та/або вчинення інших дій відповідно до законодавства. Зняття з обліку в контролюючих органах здійснюється після перевірки зі своєчасного звітування та сплати податків та зборів (п. 78.1.7 Податкового кодексу). При цьому, Податковим кодексом не визначено строки, протягом яких у такому разі призначається перевірка, тому про це потрібно дізнаватися безпосередньо у податковому органі за місцем реєстрації.
Крок 4. Закриття розрахункових рахунків в банку.
ФОП зобов’язані повідомляти про свій статус банки та інші фінансові установи, в яких відкривають рахунки (п. 69.7 Податкового кодексу). Для того, щоб закрити поточний рахунок, ФОП подає у банк відповідну заяву у довільній формі.

Правобережне управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області роз’яснює платникам всі можливості, системи та переваги користування ЕЦП
Де можна використовувати електронний цифровий підпис
Хоча електронні цифрові підписи (ЕЦП) були "винайдені" більше 30 років тому і в Україні "узаконені" з 2003 року, в


Останній раз редагувалося: 16.07.2019 15:06


Усі записи автора | Предыдущая | Следующая

Мій gorod.dp.ua:
copyright © gorod.dp.ua
Усі права захищені. Використання матеріалів сайту можливо тільки з дозволу власника.

Про проект :: Реклама на сайті