Опубліковано рідкісні фотографії Дніпра та Самарі, зроблені американським літаком-шпигуном у 1960 році з висоти 24 кілометри!
В епоху холодної війни Штати і Союз намагалися розвідати секрети один одного за допомогою літаків-шпигунів.
Вони пролітали над територією ворога на такій величезній висоті, де їх практично неможливо було виявити, ані збити технікою тих часів.
Шпигунські фотографії досі засекречені. І якщо якісь із них вдається отримати, – це величезний успіх!
Одразу кілька таких знімків нашого міста та регіону вдалося отримати відомому досліднику історії Дніпра, журналіста, блогера Артему Костюку.
Один із цих знімків допоміг розкрити секрет історії нашого міста. Другий – показав, як на долоні все місто Новомосковськ.
Про це Артем Костюк розповів:
«Можливо, ви знали, що до будівництва першого автовокзалу (на місці сучасної "Слов'янки"), 11-й трамвай і всі інші з того напрямку розверталися не на залізничному вокзалі.
Тоді по вулиці Курчатова навіть рейки не були прокладені:
https://artkostyuk.com/wp.../uploads/1256714-1024x405.jpg
Де саме вони розверталися, у мене була гіпотеза, яка і підтвердилася цим аерознімком - на місці ще не існуючого у 1960-му році автовокзалу, ближче до вул. Озерний Майдан (Боброва) - придивіться, кільце добре видно на знімку.
На залізничний вокзал цю кінцеву перенесли приблизно у 1965-му році, коли почали будувати автовокзал, проклавши лінію по Курчатова.
Друзі, щойно ви побачили фрагмент унікального аерознімку, датованого 5 лютого 1960 року, знятого однією з місій американського літака-розвідника U-2 з висоти приблизно 24 кілометри. Над нашим містом літак пролітав один раз, і дуже пощастило, що у цей день місто не повністю було закрито хмарами.
Мабуть, ми перші в Україні, хто замовив подібні матеріали в архіві NARA. І ці матеріали для проекту OldMaps. Я не просто так сказав "ми", тому що все це свято за кошти фонду проекту, який періодично поповнюють користувачі.
А ще - Новомосковськ 5 лютого 1960 року, знятий під кутом 49 градусів. У локації м. Самар та околиці на OldMaps.com.ua скоро також з'явиться розділ зі статичним файлами.
Трохи технічної інформації про камери і принцип зйомки. Перші місії U-2 мали на борту камеру типу "А-2". Вона складалась з трьох об'єктивів, які були направлені вниз і в боки. Пізніше спеціально була розроблена камера типу "В" (яка і знімала наше місто у той день) з одним об'єктивом, який був запрограмований змінювати ракурс на 7 положень: L3-L2-L1-V-R1-R2-R3. Кути зйомки були відповідно 72-49-23-0-23-49-72. Чим більший кут, тим більша перспектива».
Ілюстрації зі сторінки Артема Костюка.
![]() |
Gorod`ській дозор |
![]() |
Фоторепортажі та галереї |
![]() |
Відео |
![]() |
Інтерв`ю |
![]() |
Блоги |
Новини компаній | |
Повідомити новину! | |
![]() |
Погода |
![]() |
Архів новин |