В Україні знову застосовують віялові вимкнення світла. Основна причина – дефіцит електроенергії, що сформувався внаслідок ворожих атак на об’єкти енергосистеми. Як формуються графіки відключень та до чого готуватися жителям Дніпра та області?
Про це в етері програми «Шах і мат» на телеканалі «Відкритий» розповів генеральний директор ДТЕК «Дніпровські електромережі» Андрій Терещук.
За словами Андрія Терещука, протягом останніх місяців ракетні обстріли росіян завдали шкоди об’єктам генерації – у тому числі, гідро- та електростанціям, які забезпечують баланс енергосистеми. Тож із 16 травня у регіоні запрацювали графіки стабілізаційних відключень. Ліміти формує компанія НЕК «Укренерго»: їх розподіляють серед побутових споживачів, підприємств та бізнесу, а також об’єктів критичної інфраструктури.
«Компанія оцінює наявну потужність, яка виробляється, а потім розподіляє її поміж областей. Коли електроенергії не вистачає по країні в цілому, ми отримуємо погодинний ліміт, і кожну годину цей ліміт різний. Є декілька графіків, які сформовані заздалегідь: їх щорічно складаємо та погоджуємо разом із НЕК «Укренерго» та обласною військовою адміністрацією. Ці графіки застосовуються чітко за алгоритмом: диспетчер не обирає, кого відключати, а кого ні», – розповідає Андрій Терещук.
Загалом же вимкнення бувають двох видів – екстрені (тобто аварійні) та стабілізаційні. Якщо відключення екстрене, воно відбувається без попередження та без заздалегідь визначеного графіка. На виконання такої команди фахівці ДТЕК мають не більше 3-5 хвилин.
«А от стабілізаційні відключення – планові, коли світло є 8 годин, а немає 4, +– 30 хвилин для переключення клієнтів. Якусь частину споживачів ми вимикаємо автоматично, проте іншу змушені вимикати вручну. Тобто нашим працівникам треба доїхати до певного трансформаторного пункту, провести там вимкнення, а через 4 години повернутися по колу і ввімкнути. Так і з’являються ці невеличкі відхилення», – пояснює спікер.
Усю актуальну інформацію про графіки споживачам оперативно надають через офіційні канали комунікації – сайт ДТЕК «Дніпровські електромережі», сторінку у «Facebook», чат-боти у «Viber» та «Telegram».
«Наразі у наших чат-ботах зареєстровані понад півмільйона підписників – за рік їх кількість зросла на 60%. Ми дуже раді, що люди дослухаються і реєструються, після чого можуть швидко отримувати відповідь на ту інформацію, яку запросили. Знайти чат-боти дуже просто: треба ввести у пошуковій стрічці «ДТЕК Дніпровські електромережі» та пройти процедуру верифікації – потрібен тільки номер телефону та номер особового рахунку. Завантажити графік за своєю адресою ви зможете вже протягом кількох секунд», – наголошує Андрій Терещук.
Він також нагадує, що пікові години споживання електроенергії припадають на ранковий та вечірній час – з 7 до 11 та з 18 до 24 години. Тому радить не вмикати кілька енергомістких приладів одночасно, користуватися світлодіодними лампами та вимикати світло у приміщеннях, де ніхто не перебуває.
Заощадити допоможе і лічильник «День / Ніч»: замовити комплексну послугу з купівлі та встановлення користувачі можуть безпосередньо на сайті компанії.
«Спрогнозувати, що буде з енергосистемою країни та області, або якими будуть відключення – наразі досить складно. Ситуація змінюється щодня та щогодини, усе залежатиме від інтенсивності атак ворога та їхніх наслідків. Енергетики готуються до будь-яких сценаріїв та будуть робити все можливе, щоб уникати довготривалих відключень. Проте ми просимо наших клієнтів розумно споживати електроенергію, аби запобігти аваріям через перевантаження системи», – закликає Андрій Терещук.
Повне інтерв’ю з генеральним директором ДТЕК «Дніпровські електромережі» дивиться у відео:
Gorod`ській дозор | |
Фоторепортажі та галереї | |
Відео | |
Інтерв`ю | |
Блоги | |
Новини компаній | |
Повідомити новину! | |
Погода | |
Архів новин |