16 березня 2021, 10:15
Правобережний відділ організації роботи
Закон України № 1115: про окремі особливості застосування положень Податкового кодексу України
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що у зв’язку із набранням чинності Законом України від 17 грудня 2020 року № 1115-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставки податку на додану вартість з операцій з постачання окремих видів сільськогосподарської продукції» (далі – Закон № 1115), ДПС України листом від 01.03.2021 № 5257/7/99-00-21-03-02-07 (далі – Лист № 5257) проінформувала про окремі особливості застосування положень Податкового кодексу України (далі – ПКУ) з урахуванням внесених змін.
Так, Закон № 1115 опубліковано у офіційному виданні «Голос України» від 24.02.2021.
Закон № 1115 набрав чинності з дня, наступного за днем його опублікування (з 25 лютого 2021 року), та застосовується до податкових періодів, починаючи з першого дня місяця, наступного за місяцем опублікування Закону № 1115, а саме, починаючи з 01 березня 2021 року.
Відповідно до норм Закону № 1115, починаючи з 01 березня 2021 року, за ставкою ПДВ у розмірі 14 відс. оподатковуватимуться операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України сільськогосподарської продукції, що класифікується за такими товарними позиціями згідно з УКТ ЗЕД: 0102; 0103, 0104 10, 0401 (у частині молока незбираного), 1001, 1002,1003, 1004, 1005, 1201, 1204 00, 1205, 1206 00, 1207, 1212 91, крім операцій із ввезення на митну територію України товарів, визначених у п. 197.18 ст. 197 ПКУ.
До набрання чинності новими формами податкової накладної/розрахунку коригування до податкової накладної, що міститимуть відповідні графи та показники для відображення операцій з постачання товарів (сільськогосподарської продукції, що класифікується за товарними позиціями згідно з УКТ ЗЕД, визначеними у нормах Закону № 1115), які, починаючи з 01 березня 2021 року, підлягатимуть оподаткуванню ПДВ за ставкою ПДВ у розмірі 14 відс., податкова накладна/розрахунок коригування до податкової накладної платниками податку не можуть бути складені та, відповідно, зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН).
З дати набрання чинності положень відповідного наказу Міністерства фінансів України, яким буде затверджено нові форми податкової накладної/розрахунку коригування до податкової накладної, для платників податку буде забезпечено можливість реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, що будуть складені такими платниками податку згідно з новими формами за операціями з постачання товарів (сільськогосподарської продукції, що класифікується за товарними позиціями згідно з УКТ ЗЕД, визначеними у нормах Закону № 1115), здійснюваними у період з 01 березня 2021 року до дати впровадження нових форм податкової накладної/розрахунку коригування до податкової накладної.
Звертаємо увагу, що згідно з п. 521 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 01 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, у тому числі за нереєстрацію (несвоєчасну реєстрацію) податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Детальніше про окремі особливості застосування норм Закону № 1115 та окремі особливості оподаткування ПДВ (у тому числі нарахування та коригування податкових зобов’язань з ПДВ) можливо ознайомитись у Листі № 5257, який розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/75171.html
*Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_uaСпілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Відбулася спільна онлайн нарада з представниками ОТГ
Синельниківського району Дніпропетровської області
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує. Днями, у рамках співпраці з представниками об’єднаних територіальних громад (далі – ОТГ) під головуванням в. о. заступника начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) Леонова Валерія проведена онлайн нарада з керівниками та представниками Синельниківської, Зайцівської, Іларіонівської, Раївської, Роздорської, Славгородської, Петропавлівської, Брагинівської, Миколаївської та Української територіальних громад.
У нараді також прийняли участь керівники підрозділів ГУ ДПС.
Захід відкрив в. о. заступника начальника ГУ ДПС Леонов Валерій, який привітав присутніх та подякував усім за участь у ньому.
Він зазначив: «Проведення таких зустрічей у різних форматах у цьому році стали традицією. Це ще раз підтверджує, що співпраця між органами місцевого самоврядування та податковою службою в адмініструванні та стягненні податкових платежів є надзвичайно важливою».
Леонов Валерій акцентував увагу на позитивній динаміці надходжень до державного та місцевих бюджетів протягом січня – лютого поточного року, подякував громадянам та бізнесу, які навіть у цей непростий для країни період сумлінно сплачують податки.
«Завдяки спільним заходам та співпраці команди податківців з ОТГ, виявлення проблемних питань та їх вирішення можливо досягти певних стабільних позитивних результатів у наповненні бюджетів», – підкреслив в. о. заступника начальника ГУ ДПС.
Керівники та представники територіальних громад Синельниківського району Дніпропетровської області звернули увагу, що для планування дохідної частини місцевих бюджетів, забезпечення повноти сплати податків важливе значення має інформаційний обмін з податковими органами, зокрема, щодо нарахувань по місцевих податках і зборах.
На нараді обговорювались питання щодо основних джерел надходжень до місцевих бюджетів; раціонального використання земельних ресурсів, повного обліку землекористувачів, правильності та своєчасності сплати плати за землю – одного з важелів зростання добробуту населення територіальних громад.
Особлива увага приділялась спільній організації роботи податкової служби та ОТГ, зокрема, у частині нарахування земельного податку платникам, які не оформили право власності та/або користування земельною ділянкою та земельна ділянка не внесена до Державного земельного кадастру, щодо залучення «одноосібників»до декларування доходів від продажу сільськогосподарської продукції та фізичних осіб, які отримують доходи від здавання іншим фізичним особам власних паїв в оренду; проведення кампанії декларування громадянами доходів, отриманих у 2020 році.
Також розглядались питання податкового боргу, що обліковується на території населених пунктів Синельниківської міської територіальної громади; Зайцівської, Роздорської, Іларіонівської, Славгородської та Петропавлівської селищних територіальних громад; Раївської, Брагинівської, Миколаївської та Української сільських територіальних громад, а також використання можливостей врегулювання податкового боргу, передбачених нормами Закону України від 04 грудня 2020 року № 1072-IX, якими внесено зміни до Податкового кодексу України та інших законів України.
Учасники наради отримали інформацію стосовно електронних сервісів ДПС України, які сприяють створенню комфортних умов для ведення бізнесу, а також про роботу мобільного центру обслуговування платників ГУ ДПС (далі – ЦОП). Графік виїздів мобільного ЦОПу до громадян Дніпропетровщини формується з урахуванням пропозицій територіальних громад та сільських рад про необхідність отримання їх мешканцями адміністративних послуг та консультацій.
У співпраці органів податкової служби з ОТГ важливе значення має інформаційна взаємодія. У сучасному суспільстві найбільш ефективним засобом поширення інформації є мережа Інтернет.
На сьогодні кожен бажаючий може отримати на субсайті «Територіальні органи ДПС у Дніпропетровській області» офіційного вебпорталу «Державна податкова служба України», на офіційних сторінках «Державна податкова служба України» та «ДПС у Дніпропетровській області» соціальної мережі Facebook корисну та актуальну інформацію з питань застосування податкового законодавства, законодавства з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та діяльності податкової служби області.
Для фахівців податкової служби важливим джерелом інформування суспільства є сайти органів влади. Вони допомагають обмінюватись інформацією та сприяють взаємодії і з територіальними громадами. У зв’язку з наявністю в ОТГ інформаційних ресурсів, зокрема сайтів та сторінок у мережі Facebook, на нараді запропоновано розміщувати податкову інформацію на таких ресурсах, можливо у тематичному розділі.
Під час наради у форматі конструктивного діалогу обговорювались нагальні питання для кожної із сторін.
Підсумовуючи результати зустрічі, в. о. заступника начальника ГУ ДПС Леонов Валерій зазначив, що такі заходи проводяться саме з метою обговорення та вирішення актуальних питань.
Представники ОТГ подякували організаторам зустрічі та висловили впевненість, що і у подальшому співпраця з податковою службою буде ефективно розвиватись.
*Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_uaСпілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Про заповнення платіжних документів для сплати податків
у разі застосування єдиного рахунку
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2020 № 847 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 24 липня 2015 року № 666», який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15 лютого 2021 року за № 190/35812 та набуде чинності з 26.02.2021, затверджено Порядок заповнення реквізиту «Призначення платежу» розрахункових документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, платежів на бюджетні рахунки та/або єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на небюджетні рахунки, а також на єдиний рахунок (далі – Порядок № 847).
Платники, включені до реєстру платників, які використовують єдиний рахунок, під час заповнення реквізиту «Призначення платежу» розрахункового документа на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з використанням єдиного рахунку (далі – розрахункові документи), мають керуватися вимогами розділу II Порядку № 847 заповнення документів.
Під час оформлення розрахункових документів платником мають бути заповнені усі 14 обов’язкових полів реквізиту «Призначення платежу», розділених між собою знаком «;», кожне з яких містить належну інформацію або знак «;» як ознаку наявності відповідного поля у разі, коли таке поле не підлягає заповненню (останнє з 14-ти полів завжди містить знак «#»).
Платники, які сплачують кошти на єдиний рахунок, у реквізиті «Призначення платежу» розрахункового документа можуть визначити напрям використання коштів (одного чи кількох одержувачів) або не визначити такий напрям.
Суми платежів за розрахунковими документами, за якими платником визначено або не визначено напрям використання коштів, сплачених на єдиний рахунок, включаються до реєстру платежів з єдиного рахунка в розрізі окремого платника у складі зведеного реєстру платежів з єдиного рахунка з урахуванням черговості сплати, визначеної п. 35¹.6 ст. 35¹, п. 89.7 ст. 89 та п. 131.2 ст. 131 Податкового кодексу України.
*Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_uaСпілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Скасовано граничні строки розрахунків
за операціями з експорту та імпорту для туристичної галузі
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Національний банк України (НБУ) постановою від 11.02.2021 № 17 доповнив перелік операцій з експорту та імпорту товарів, на які не поширюються встановлені НБУ граничні строки розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів (далі – Постанова № 17).
Граничні строки розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів, визначені в п. 21 розділу II Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті (постанова НБУ від 02.01.2019 № 5) (365 календарних днів), не поширюються також на туристичні продукти (послуги), що імпортуються відповідно до зовнішньоекономічних договорів (контрактів) у туристичній галузі, – операції з постачання, реалізації (продажу) туристичними операторами туристичних продуктів (послуг) нерезидентів.
Також визначено, що з дати набрання чинності Постановою № 17 встановлені НБУ граничні строки розрахунків за операціями з імпорту товарів і послуг не поширюються на операції, що зазначені вище, незалежно від дня здійснення таких операцій.
Банки завершують здійснення валютного нагляду за дотриманням резидентами граничних строків розрахунків за відповідними операціями у день набрання чинності Постановою № 17.
Постанова № 17 опублікована на сторінці офіційного Інтернет-представництва Національного банку України 12.02.2021 і вона набрала чинності з 22.02.2021.
*Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_uaСпілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
До уваги постійних представництв!
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що об’єкт оподаткування податком на прибуток підприємств за звітний період – 2020 рік у постійних представництв нерезидентів може визначатись одним з трьох способів:
- у загальному порядку встановленому для платників – резидентів відповідно до розділу ІІІ Податкового кодексу України (далі – ПКУ);
- на підставі складення нерезидентом окремого балансу фінансово-господарської діяльності, погодженого з контролюючим органом за місцезнаходженням постійного представництва, з урахуванням вимог, визначених ст. 39 ПКУ;
- як різниця між доходом та витратами, визначеними шляхом застосування до суми отриманого доходу коефіцієнта 0,7 з урахуванням вимог, визначених ст. 39 ПКУ.
Платники податку на прибуток підприємств – постійні представництва нерезидентів, у яких об’єкт оподаткування податком на прибуток підприємств за звітний період – 2020 рік визначається на підставі складення окремого балансу фінансово – господарської діяльності або шляхом застосування до суми отриманого доходу коефіцієнта 0,7, можуть використовувати форми відповідних розрахунків, які були затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2016 № 544.
Водночас, постійні представництва нерезидентів не зобов’язані у зв’язку із набуттям чинності Законом України від 17 грудня 2020 року № 1117 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збору даних та інформації, необхідних для декларування окремих об’єктів оподаткування» (далі – Закон № 1117) подавати уточнюючі декларації (розрахунки) за звітні періоди – півріччя та або три квартали 2020 року, у разі якщо податкова звітність за такі періоди складена відповідно до редакції ПКУ, що діяла на момент такого складання.
Також Законом № 1117 передбачається відтермінування (на один рік) змін до п.п. 133.1.5 п. 133.1 ст. 133 ПКУ, які починають діяти з 01.01.2022, щодо визначення платниками податку на прибуток підприємств юридичних осіб, утворених відповідно до законодавства інших країн (іноземні компанії) та мають місце ефективного управління на території України.
Довідково: аналогічні роз’яснення надані листом ДПС України від 27.01.2021 №2367/7/99-00-21-02-01-07.
*Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_uaСпілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Як отримати довідку про відсутність заборгованості?
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що довідка про відсутність заборгованості (Довідка) формується за відсутності у платника податкового боргу та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок).
Наказом Міністерств фінансів України від 03.09.2018 № 733 затверджено «Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи».
Для отримання Довідки необхідно подати заяву про надання Довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (Заява) за формою згідно з додатком 2 до Порядку №733.
Заява подається платником (на його вибір):
- у паперовій формі – до державної податкової інспекції за основним місцем обліку такого платника або до відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу,
- в електронній формі – на адресу уповноваженого органу через приватну частину електронного кабінету, розміщеного на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням:
https://cabinet.tax.gov.ua/login.Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється після ідентифікації особи із використанням кваліфікованого електронного підпису.
Створити та надіслати Заяву можливо у меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету шляхом вибору відповідної електронної форми документа.
У Заяві обов’язково вказується, серед іншого:
- посилання на відповідний нормативно-правовий акт, яким передбачено необхідність підтвердження відсутності заборгованості з платежів,
- найменування суб’єкта (підприємства, установи, організації), до якого (якої) Довідку буде подано.
Довідка надається за вибором платника у паперовій або електронній формі, про що він зазначає у Заяві.
Довідка або відмова у наданні Довідки готуються уповноваженим органом протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Заяви.
Довідку у паперовій формі платник отримує безпосередньо в органі, до якого було подано Заяву.
Довідку в електронній формі платник отримує у приватній частині Електронного кабінету.
Строк дії Довідки становить 10 календарних днів з дати її формування.
*Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_uaСпілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Вперше єдиний звіт з ПДФО, військового збору та єдиного внеску
подається за І квартал 2021 року
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що Міністерством фінансів України наказом від 15.12.2020 № 773 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року № 4» викладено у новій редакції податковий розрахунок за ф. № 1ДФ, який містить і таблиці звіту по єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок).
Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (Розрахунок) подається окремо за кожен квартал (податковий період) з розбиттям по місяцях звітного кварталу впродовж 40 календарних днів, що йдуть за останнім календарним днем звітного кварталу. Окремий Розрахунок за календарний рік не подається.
Перший звітний період для об’єднаного податкового розрахунку – I квартал 2021 року.
Розрахунок подається незалежно від того, виплачує чи не виплачує доходи платникам податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) податковий агент та незалежно від того чи виплачені платником єдиного внеску суми такого внеску фактично після їх нарахування до сплати протягом звітного періоду.
До контролюючих органів Розрахунок подається за основним місцем обліку.
У разі якщо відокремлений підрозділ юридичної особи не уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) ПДФО до бюджету та який не має окремого балансу і самостійно не веде розрахунки із застрахованими особами для сплати єдиного внеску на небюджетні рахунки, то Розрахунок за такий підрозділ подає юридична особа до контролюючого органу за основним місцем обліку. Юридична особа під час подання Розрахунку за відокремлений підрозділ зазначає дані про відокремлений підрозділ в рядку 032 заголовної частини Розрахунку.
Розрахунок складається з:
- заголовної частини;
- додатку 1 «Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам»;
- додатку 2, який формується і подається тільки районними (міськими) управліннями праці і соціального захисту населення;
- додатку 3 «Відомості про осіб, які проходять строкову військову службу»
- додатку 4 «Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору»;
- додатку 5 «Відомості про трудові відносини осіб та період проходження військової служби»;
- додаток 6 «Відомості про наявність підстав для обліку стажу окремим категоріям осіб відповідно до законодавства».
*Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_uaСпілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Зверніть увагу! Ми в інтернет-просторі!
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує: ми в інтернет-просторі
https://dp.tax.gov.ua/;https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
ДПС тимчасово призупинені фактичні перевірки щодо зберігання пального
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/456029.htmlповідомила про наступне.
Проаналізувавши звернення Всеукраїнського конгресу фермерів з питань проведення перевірок щодо зберігання пального для власних потреб, а також дебати на засіданні міжвідомчої групи та комітетських слуханнях з питань ліцензування пального для власних потреб фермерів, ДПС з розумінням поставилась щодо подальших перевірок ліцензіатів.
Для врегулювання ситуації Голова ДПС Олексій Любченко провів зустріч з головою Всеукраїнського конгресу фермерів Іваном Слободяником.
Керівництво ДПС погоджується із необхідністю перегляду суми штрафів за порушення умов зберігання пального.
Однак ДПС є органом виконавчої влади і діє в межах чинного законодавства. Врегулювання цієї проблеми знаходиться саме в законодавчій площині.
Враховуючи це, Державною податковою службою тимчасово призупинені фактичні перевірки до законодавчого вирішення цього питання. Податківці готові долучатись до розробки пропозицій з перегляду санкцій щодо порушень.
Також наголошуємо, що усі матеріали перевірок, які знаходяться на стадії оскарження, будуть уважно розглянуті згідно із законодавством.
*Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_uaСпілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
За два місяці 2021 року кількість користувачів
сервісу «InfoTAX» зросла до 26 тисяч
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Електронний сервіс «InfoTAX» продовжує знаходити нових прихильників серед користувачів. Так, протягом січня-лютого 2021 року цим сервісом користувалися до 26 тисяч платників.
Як свідчить аналіз, кількість користувачів зростає в середньому щомісяця на 6 тис. осіб, які обирають такий мобільний вид спілкування з податковою службою.
За допомогою «InfoTAX» можна отримати інформацію про стан розрахунків з бюджетом, реєстраційні та облікові дані, результати обробки документів, виникнення податкового боргу, строки подання звітності та сплати податків, інформацію СЕА ПДВ тощо.
Загалом до послуг користувачів «InfoTAX» близько 20 сервісів.
Нагадаємо, що електронний сервіс «InfoTAX» запрацював з листопада 2020 року. Він надає можливість через месенджери Telegram та Viber отримувати актуальну та необхідну податкову інформацію.
На 1 січня 2021 року до цього сервісу було під’єднано понад 12 тис. користувачів.
Інформація розміщена на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/456037.html
*Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_uaСпілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Порядок заповнення заголовної частини ПН у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг особі, яка не зареєстрована платником ПДВ
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що на дату виникнення податкових зобов’язань платник ПДВ зобов’язаний скласти податкову накладну (далі – ПН) в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) у встановлений ПКУ термін.
Норми встановлені п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Пунктом 8 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267 (далі – Порядок № 1307) із змінами, визначено, що при складанні ПН, особливості заповнення яких викладені в пунктах 10 – 15 Порядку № 1307, у верхній лівій частині таких ПН у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» робиться помітка «X» та зазначається відповідний тип причини.
Зокрема, у разі постачання товарів/послуг покупцю, який не зареєстрований як платник ПДВ, та у разі складання ПН за щоденним підсумком операцій зазначається тип причини: «02» – складена на постачання неплатнику податку; «03» – складена на постачання товарів/послуг у рахунок оплати праці фізичним особам, які перебувають у трудових відносинах із платником податку; «07» – складена на операції з вивезення товарів за межі митної території України; «11» – складена за щоденними підсумками операцій.
Пунктом 12 Порядку № 1307 визначено, що у разі постачання товарів/послуг покупцю, який не зареєстрований як платник податку, та у разі складання податкової накладної за щоденним підсумком операцій у графі «Отримувач (покупець)» зазначається «Неплатник», а у рядку «Індивідуальний податковий номер покупця» відображається умовний Індивідуальний податковий номер (далі – ІПН) «100000000000», рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» не заповнюється.
У разі здійснення операцій з вивезення товарів за межі митної території України у графі «Отримувач (покупець)» зазначається найменування (П. І. Б.) нерезидента та через кому – країна, в якій зареєстрований покупець (нерезидент), а у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляється умовний ІПН «300000000000», рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» не заповнюється.
У разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг у рахунок оплати праці фізичних осіб, які перебувають у трудових відносинах з платником податку, у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» відображається умовний ІПН «400000000000», а в рядку «Отримувач (покупець)» платник податку зазначає власне найменування (П.І.Б.), рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» не заповнюється.
*Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_uaСпілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Деклараційна кампанія 2021: за несвоєчасне подання податкової декларації про майновий стан і доходи передбачена відповідальність
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку та розмірах, встановлених законом. Усі громадяни щорічно подають до податкових інспекцій за місцем проживання декларації про свій майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) за минулий рік у порядку, встановленому законом.
Пунктом 1.1 ст. 1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено, що відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються ПКУ.
Податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб – до 1 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розділом IV ПКУ (п.п. 49.18.4 п. 49.18 ст. 49 ПКУ).
Згідно з п. 15.1 ст. 15 ПКУ платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об’єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об’єктом оподаткування згідно з ПКУ або податковими законами, і на яких покладено обов’язок із сплати податків та зборів згідно з ПКУ.
Порядок оподаткування доходів фізичних осіб врегульовано розділом ІV ПКУ, згідно з п. 162.1 ст. 162 якого платником податку на доходи фізичних осіб (ПДФО), зокрема, є фізична особа – резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи.
Обов’язки платника податків визначені ст. 16 ПКУ, у якій зазначено, що платник податків зобов’язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Одночасно п. 179.1 ст. 179 ПКУ передбачено, що платник ПДФО зобов’язаний подавати річну податкову декларацію відповідно до ПКУ.
Відповідно до п. 110.1 ст. 110 ПКУ платники податків, податкові агенти, а також інші суб’єкти у випадках, прямо передбачених ПКУ, несуть фінансову відповідальність за вчинення податкових правопорушень.
Фізична особа – платник ПДФО несе фінансову відповідальність за умови наявності на момент вчинення податкового правопорушення повної цивільної дієздатності (п. 110.2 ст. 110 ПКУ).
Законні представники платників податків – фізичних осіб згідно зі ст. 242 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV із змінами та доповненнями у разі невиконання обов’язків, визначених ПКУ, несуть фінансову відповідальність, встановлену для платників податків (п. 110.4 ст. 110 ПКУ).
Статтею 111 ПКУ визначено, що за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються такі види юридичної відповідальності, як фінансова, адміністративна та кримінальна. Зокрема, фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені.
Неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до п. 49.2 ст. 49 ПКУ) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, платежі, контроль за сплатою яких покладено на контролюючі органи, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов’язок подання якої до контролюючих органів передбачено ПКУ, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 340 грн за кожне таке неподання або несвоєчасне подання (п. 120.1 ст. 120 ПКУ).
Отже, громадянин України (платник ПДФО – фізична особа), у якого виникає об’єкт оподаткування ПДФО та військовим збором, зобов’язаний подати податкову декларацію (крім випадків, передбачених п. 179.2 ст. 179 ПКУ) та сплатити відповідні податкові зобов’язання відповідно до ПКУ.
Водночас, несвоєчасне подання платником податків – фізичною особою податкової декларації, обов’язок подання якої до контролюючих органів передбачено ПКУ, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 340 гривень.
Крім того, відповідно до ст. 1641 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073–X із змінами та доповненнями, за неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних, неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу в розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
*Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України
https://t.me/tax_gov_uaСпілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Програмний РРО має чимало переваг перед класичними Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС в Дніпропетровській області повідомляє, що платники податків відповідно до норм Закону України від 20 вересня 2019 року № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» під час розрахунків із споживачами, починаючи з 01 серпня 2020 року, поряд з традиційними реєстраторами розрахункових операцій (РРО) можуть застосовувати програмні РРО (далі – ПРРО).
ПРРО має чимало переваг перед класичними, а саме:
- відсутність посередників (еквайєра, ЦСО);
- вільний вибір для суб’єкта господарювання;
- пристосовність для будь-якого пристрою, що підтримує операційну систему Windows, Android;
- виключно електронний документообіг;
- реєстрація в режимі онлайн в контролюючому органі;
- відсутність експертизи для комерційних ПРРО;
- безкоштовність програмного забезпечення (програмне рішення ДПС).
Реєстрація та застосування ПРРО здійснюється відповідно до Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 № 317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547», згідно з яким реєстрація ПРРО та обмін документами між ПРРО та фіскальним сервером контролюючого органу здійснюється виключно на підставі електронних документів з дотриманням вимог законів у сфері електронного документообігу та використання електронних документів.
Реєстрація ПРРО проводиться на підставі заяви про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (далі – Заява).
Заповнюючи заяву, суб’єкт господарювання має визначитися з типом ППРО:
- тип ПРРО «стаціонарний» означає, що такий ПРРО встановлений на конкретну господарську одиницю та використовується за адресою, зазначеною в заяві;
- тип ПРРО «пересувний» означає, що такий ПРРО зареєстрований на конкретну господарську одиницю (наприклад автомобіль), але може використовуватися на всій території України на такій господарській одиниці;
- тип ПРРО «каса самообслуговування» означає, що такий ПРРО встановлений на конкретну господарську одиницю та використовується за адресою, зазначеною в заяві, при цьому його застосування не передбачає залучення касира (наприклад платіжний термінал);
- тип ПРРО «інтернет торгівля» означає, що такий ПРРО встановлений на конкретну господарську одиницю і використовується за адресою, зазначеною в заяві, та при його застосуванні можливе залучення касира (інтернет-магазин (сайт)).
Суб’єкти господарювання можуть зареєструвати ПРРО, скориставшись безкоштовним програмним рішенням, яке розміщено на вебсайті ДПС України у банері «Програмні РРО»
(https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/).Нагадуємо, що банер також містить нормативно – правові акти, відеоуроки щодо процедури реєстрації ПРРО, отримання електронних кл
Останній раз редагувалося: 16.03.2021 10:15