Згоден
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтеся з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності та погоджуєтеся на використання файлів cookie.
Дніпро » Блог
Ср, 25 грудня 2024
19:54

БЛОГИ

dpi466


3 листопада 2020, 09:43

Правобережний відділ організації роботи

Олексій Любченко: Податки сплачують платники,
ми просто контролюємо повноту та своєчасність їх сплати
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Поняття «податкова зібрала», «митниця зібрала» – є цілком архаїчною риторикою. Платники сплачують податки, а податкова просто контролює повноту та своєчасність їх сплати. Таку думку висловив в інтерв’ю виданню «Новое время» Голова ДПС Олексій Любченко.
«Є поняття податкової ефективності, ми завжди над цим працювали. Це – відношення між сплаченими податками та базою оподаткування. Нецікаво мислити категоріями «квартал», «рік». Ми взяли десять років і одним алгоритмом прорахували Україну. Отримали цікаву картину», – розповів Голова ДПС.
За його словами, починаючи з 2016 року (перший повний рік функціонування електронної системи адміністрування ПДВ), податкова ефективність почала потроху зростати. Ці коефіцієнти варіюються від 0,1 % та вище.
«Якщо база оподаткування 700 млрд грн, а сплатили 700 млн грн, то коефіцієнт – 0,1%. У минулому році ефективність досягала 2,7 % у квітні. Починаючи з травня поточного року, податкова ефективність становить в середньому понад 3,1 %», – наголосив Олексій Любченко.
Він також відзначив, що зростання надходжень податку на додану вартість пов’язане, зокрема, через перекриття податківцями можливостей для діяльності компаній, які «регулярно складали конкуренцію на ринку дешевими ставками ПДВ – 8 % або 10 % в залежності від ситуації».
«Ось півроку таких можливостей немає. Близько 20 млрд грн з плюсом за 5 місяців було зростання до минулого року. Якщо б податкова ефективність була як у минулому році, то не було б цих 20 млрд грн ПДВ. Та ж ситуація зараз – мінімум 2,5 млрд грн ПДВ буде ще плюсом у жовтні. Близько 24 млрд грн з’явилося через те, що всі стали сплачувати податок за ставкою 20 %», – підкреслив очільник ДПС.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/438291.html.


Закон України № 466: зміни при справлянні акцизного податку
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу на зміни, внесені Законом України від 16 січня 2020 року № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві», зокрема у частині справляння акцизного податку.
Так, Законом України № 466 норми Податкового кодексу України (далі – ПКУ) приводяться у відповідність до Закону України «Про ринок електричної енергії» щодо:
- виключення з переліку платників акцизного податку оптового постачальника електричної енергії;
- уточнення визначення платника акцизного податку – виробника електричної енергії (виробники електричної енергії, які мають ліцензію на право здійснення підприємницької діяльності з виробництва електричної енергії і продають її на ринку електричної енергії (п.п. 212.1.13 п. 212.1 ст. 212 ПКУ);
Встановлено, що операції з передачі:
- в межах одного підприємства електроенергії, виробленої на об’єктах електроенергетики, не є об’єктом оподаткування акцизним податком;
- для власного споживання в межах одного підприємства електроенергії, виробленої на цьому підприємстві, не підлягають оподаткуванню акцизним податком;
- доповнюється перелік підакцизних товарів тютюновмісним виробом для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням;
- надається визначення термінів «електронна сигарета» та «рідини, що використовуються в електронних сигаретах»;
- встановлено ставку акцизного податку на рідини, що використовуються в електронних сигаретах (3 000 гривень за 1 літр), та визначено порядок їх оподаткування, також запроваджено маркування ємності (упаковки) з рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, марками акцизного податку;
- для тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням (код УКТ ЗЕД 2403 99 90 10) встановлено окрему, відмінну від інших видів тютюну та замінників тютюну, які класифікуються за кодом УКТ ЗЕД 2403, ставку акцизного податку;
- запроваджено маркування з 01.01.2021 марками акцизного податку пачок (упаковок) цигарок та сигарил;
- нанесення на марку акцизного податку на сигарети, цигарки та сигарили кількості штук у пачці (упаковці).


За допомогою Електронного кабінету
роботодавець може повідомити про прийнятого працівника
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що подання документів засобами електронного зв’язку в електронній формі здійснюється платниками відповідно до норм Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (далі – Порядок № 557) із змінами.
Відповідно до п. 2 розділу ІІ Порядку № 557 платник створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, із зазначенням всіх обов’язкових реквізитів.
Згідно з абзацами першим – четвертим постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 413) із змінами, повідомлення про прийняття працівника на роботу (далі – Повідомлення) подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою (крім повідомлення про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації) до територіальних органів Державної податкової служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до Порядку № 413 до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів: засобами електронного зв’язку з використанням кваліфікованого електронного підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронних довірчих послуг; на паперових носіях разом з копією в електронній формі; на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.
Нагадуємо, що вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua,а також через офіційний вебпортал ДПС.
Доступ до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг або через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID.
Режим «Введення звітності» приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету забезпечує можливість створення платниками податкової, фінансової, статистичної звітності, звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, в тому числі Повідомлення, підписання і подання такої звітності до контролюючих органів.
Для формування Повідомлення в режимі «Введення звітності» платник самостійно встановлює фільтр за параметрами: рік, період, щодо якого здійснюється звітування, за допомогою кнопки «Створити» обирає тип форми «J(F)30 Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування». Із запропонованого переліку форм обирає форму «J(F)3001001» Повідомлення про прийняття працівника на роботу», зазначає відповідний територіальний орган ДПС (регіон, район) в полі «Код ДПІ» (за замовчуванням встановлено орган ДПС за місцем основної реєстрації) та натискає кнопку «Створити».
Режим «Перегляд звітності» надає користувачу Електронного кабінету можливість перегляду поданої звітності.
Вкладка «Вхідні документи» режиму «Вхідні/вихідні документи» надає доступ до квитанцій щодо приймання та обробки податкової звітності, інформаційних повідомлень, кореспонденції тощо, надісланої користувачу Електронного кабінету.

Плата за марки акцизного податку здійснюється до державного бюджету
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома, що плата за марки акцизного податку – це плата, що вноситься вітчизняними виробниками та імпортерами алкогольних напоїв і тютюнових виробів за покриття витрат з виробництва, зберігання та реалізації марок акцизного податку.
Норми встановлені п.п. 14.1.148 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України.
Відповідно до п. 9 Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1251 із змінами і доповненнями (далі – Положення № 1251) плата за марки акцизного податку зараховується до державного бюджету і відповідно до бюджетного законодавства використовується виключно для фінансування витрат, пов’язаних з їх виробництвом, зберіганням та реалізацією.
Підприємства – виробники та імпортери алкогольних напоїв і тютюнових виробів подають засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» із змінами та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» із змінами щомісяця до 8 числа продавцю марок акцизного податку для задоволення через два місяці потреби в марках таку інформацію: попередню заявку-розрахунок про потребу в марках за їх видами, реквізити платіжного документа/платіжних документів (номер, дата платіжного доручення та сума перерахованих коштів) на перерахування плати за виготовлення марок та звіт про використання марок, придбаних у попередньому місяці (п. 3 Положення № 1251).
Формою попередньої заявки-розрахунку про потребу в марках акцизного податку, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 11.04.2016 № 428 передбачено подання заявки-розрахунку до Головного управління ДПС адміністративно-територіальної одиниці місця реєстрації платника.
Отже, плата за марки акцизного податку здійснюється до державного бюджету.
Для отримання банківських реквізитів з метою здійснення плати за марки акцизного податку платнику податків необхідно звернутись до Головного управління ДПС адміністративно-територіальної одиниці місця реєстрації платника.

Чи має право спадкоємець повернути надміру або помилково сплачені суми єдиного внеску у разі смерті ФОП?
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує, що відповідно до ст. 1216 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV із змінами спадкуванням є перехід прав та обов’язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців).
Згідно з частиною 1 ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) є: роботодавці, фізичні особи – підприємці (ФОП), особи, які провадять незалежну професійну діяльність, члени фермерського господарства, особи, які беруть добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Статтею 6 Закону № 2464 визначено права та обов’язки платників єдиного внеску.
Частиною 13 ст. 9 Закону № 2464 передбачено, що суми помилково сплаченого єдиного внеску зараховуються в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску або повертаються платникам у порядку і строки, визначені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, Пенсійним фондом України та фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Повернення коштів єдиного внеску у випадках помилкової або надмірної сплати сум єдиного внеску передбачено Порядком зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 16.01.2016 № 6 (далі – Порядок).
Обов’язковою умовою повернення надміру та/або помилково сплачених сум єдиного внеску є заява платника про таке повернення, що подається до контролюючого органу, на рахунок якого сплачено суми єдиний внесок, у випадках, встановлених п. 5 Порядку (п. 6 Порядку).
Враховуючи вищевикладене, у разі смерті ФОП – платника єдиного внеску його спадкоємець не має право на повернення надміру або помилково сплачених сум єдиного внеску, оскільки у розумінні Закону № 2464 спадкоємець не є платником єдиного внеску і на нього не розповсюджуються права та обов’язки платника.

Податок на прибуток підприємств:
відображення відомостей про нерезидента у декларації
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що податкова декларація з податку на прибуток підприємств складається за формою, затвердженою наказом Міністерства Фінансів України від 20.10.2015 № 897 зі змінами (далі – Декларація).
Звертаємо увагу, що з 20.12.2019 відбулись зміни у разі заповнення додатка ПН до Декларації щодо відомостей про нерезидента.
Так, при заповненні рядків «Повне найменування нерезидента» та «Місцезнаходження нерезидента», у примітці 1 до додатка ПН у відповідних рядках необхідно зазначати повне найменування нерезидента, місцезнаходження нерезидента, що зазначені у контракті/договорі.
Також, у разі застосування пільгової ставки податку на прибуток підприємств (при застосуванні міжнародного договору/конвенції) у примітці 4 додатка ПН необхідно вказати назву договору та норму, за якою застосовується передбачена договором ставка податку (відповідно до ст. 103 Податкового кодексу України, щодо порядку застосування міжнародного договору України про уникнення подвійного оподаткування).

Оскарження нарахованих в ІКП сум пені, не зазначених в ППР
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що пеня – сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов’язань у встановлених ПКУ випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки.
Норми встановлені п.п. 14.1.162 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Згідно з абзацом першим п. 1 глави 1 розділу ІІ Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 № 422 (далі – Порядок № 422), визначено, що з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДПС відкриваються інтегровані картки платника (далі – ІКП) за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками.
Органу ДПС, в якому перебуває платник за основним місцем обліку, надається доступ до ІКП, відкритих за основним місцем обліку, для внесення відповідної інформації, а за неосновним місцем обліку – в режимі перегляду (абзац двадцять другий п. 1 глави 1 розділу ІІ Порядку № 422).
Органу ДПС, в якому перебуває платник за неосновним місцем обліку, надається доступ до ІКП, відкритих за неосновним місцем обліку, для внесення відповідної інформації (абзац двадцять третій п. 1 глави 1 розділу ІІ Порядку № 422).
Правила нарахування та погашення пені за несвоєчасно сплачені суми платежів, що контролюються органами ДПС, визначені главою 7 розділу ІІІ Порядку № 422 та ст. 129 ПКУ.
ПКУ не передбачено порядок оскарження нарахованих в ІКП сум пені, яка не зазначена в податкових повідомленнях-рішеннях. При цьому, платник податків відповідно до Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» зі змінами та доповненнями може звернутися до контролюючого органу в якому перебуває за місцем обліку щодо отримання роз’яснення стосовно історії нарахування пені.

Ми в інтернет-просторі
https://dp.tax.gov.ua/;https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA

На Дніпропетровщині встановлено факт реалізації
пального за відсутності відповідної ліцензії
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що на цьому тижні податківцями Дніпропетровщини при проведенні перевірки суб’єкта господарювання «Х» встановлено реалізацію пального за відсутності відповідної ліцензії та несвоєчасно зареєстровані витратоміри – лічильники у встановленому порядку.
Також, розпорядником акцизного складу не подавались щоденні данні про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби.
За результатами вищезазначеної перевірки сума фінансових санкцій складає понад 700 тис. гривень.
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує про необхідність дотримання вимог діючого законодавства при здійснені операцій у сфері обігу пального та наявну відповідальність за його порушення.
Тож будьте обережні!




У країні заробітну плату отримують лише 11,6 млн осіб, – Олексій Любченко
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
На сьогодні в Україні заробітну платну отримують лише 11,6 млн осіб, з яких 2,1 млн – пенсіонери. Тобто 9,5 млн осіб утримують всю країну. Про це в інтерв’ю виданню «Новое время» заявив Голова ДПС Олексій Любченко.
Очільник ДПС розповів, що у Державному реєстрі фізичних осіб нараховується 44,1 млн осіб, з яких 37,6 млн – це громадяни, які перебувають на підконтрольній території України. Доходи, як свідчить статистика 2019 року, отримували 19,7 млн громадян, тобто 45 %.
«У нас економічно активне населення за класифікацією ООН (а це – 15-70 років) – близько 34,6 млн. З цієї категорії податкова не бачить на своїй карті України 5,6 млн осіб протягом останніх десяти років», – підкреслив Олексій Любченко.
На думку очільника податкової вирішити це питання можна за рахунок прив’язки декларування до механізму виборчого права та бюджетного процесу.
«Чому нам формують політику ті, хто десять років не сплачує податки. Людина ходить, голосує. Я проти. Це моя громадянська позиція. Хочеш користуватися соціальними стандартами? Плати податки – і користуйся. Чому 11,6 млн осіб працюють сплачують податки, ще 1,8 млн зайняли активну позицію та стали підприємцями, а мільйони людей навіть не подумали про роботу, не кажучи вже про податки», – наголосив Олексій Любченко.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/438362.html.

Як перевірити легальність алкогольного напою
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/438440.htmlповідомила наступне.
Алкогольна продукція досить популярна серед фальсифікаторів. Правоохоронцями регулярно виявляються підпільні цехи з виробництва підробленого алкоголю, подробиці виготовлення якого інколи жахають. До того ж обіг на ринку нелегальної продукції створює нечесну конкуренцію по відношенню до сумлінних платників та завдає значних втрат бюджету у вигляді несплачених податків.
Тож, як перевірити легальність алкогольного напою?
На легальній алкогольній продукції має бути наявна марка акцизного податку. Це підтверджує сплату акцизного податку, легальність ввезення та реалізації на території України.
Марка є бланком суворої звітності і захищена спеціальними елементами захисту, які не можливо підробити. Звісно, махінатори не полишають спроб обійти цю перешкоду і намагаються створювати підробки. Розуміючи це, податкова служба розробила спеціальний електронний сервіс, який дозволяє споживачам швидко перевірити легальність марки, а отже – і алкогольного напою.
Акцизна марка для алкогольних напоїв містить два штрихкоди. Це - двомірний штрих-код швидкого реагування (QR-код) та лінійний штрих-код.
Штрих-код містить інформацію про серію та номер марки.
QR-код – інформацію про серію та номер марки, реквізити покупця марки: для юридичних осіб – код згідно з ЄДРПОУ, для фізичних осіб - підприємців - код, який відображає реєстраційний номер облікової картки платника податків, а також посилання на вебресурс для перевірки марки.

Саме за допомогою QR-коду споживачі можуть швидко виявити підробку, скориставшись своїми гаджетами. Для цього на мобільний пристрій повинна бути встановлена програма, яка зчитує QR-коди. Для прикладу, такі додатки можна знайти та завантажити безкоштовно за допомогою GooglePlay або AppStore.
Під час сканування QR-коду мобільним пристроєм, який нанесено на марку акцизного податку, здійснюється перехід на вебресурс https://cabinet.tax.gov.ua/registers/markдля миттєвої перевірки марки. Тобто платник через кілька секунд отримає інформацію про суб’єкта господарювання, який отримав марку акцизного податку, та дату її видачі.
У разі неможливості зчитування QR-коду за суб’єктивними причинами (розірвано код, зам’ято тощо), або за відсутності необхідного функціоналу на гаджеті, інформацію можна перевірити і в ручному режимі.
Для цього потрібно увійти до відкритої частини Електронного кабінету за посиланням www.cabinet.tax.gov.ua, або скориставшись вебпорталом ДПС (www.tax.gov.ua). Там, у розділі «Реєстри» обрати сервіс «Пошук акцизної марки» та заповнити зазначені поля.
Так, у полі «Вид марки» потрібно обрати значення «Нового зразка» для марки, яка містить QR-код (тобто нового зразка, що запроваджений з 01.05.2020), або відповідний вид позначення марки для старого зразка.
У полі «Серія марки» –серію, яка складається з комбінації чотирьох великих літер англійського алфавіту.
У полі «Номер марки» – номер марки, який складається з шести цифр.
Далі кнопка «Пошук».
Після цього висвітлюється назва суб’єкта господарювання та його код ЄДРПОУ, якому було видано зазначену одиницю марки акцизного податку.
Для зручності користувачів та полегшення введення необхідних реквізитів після зазначення виду марки з’являється її зразок, де графічно зображено місце знаходження реквізитів марки, які необхідно ввести для пошуку.

Якщо інформація про суб’єкта господарювання у сервісі відсутня, це може свідчити про фальсифікований товар. У такому випадку громадянин може повідомити про це податкову службу письмово на адресу [email protected] або за телефоном 0800 501 007.
Після розгляду такого звернення ДПС проводить відповідну перевірку. У разі підтвердження порушення суб'єктом господарювання вимог щодо маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів марками акцизного податку, до нього застосовуються фінансові санкції, передбачені ч.2.ст.17 Закону України № 481. Порушникам загрожує штраф у розмірі 200 відсотків вартості товару, але не менше 17 000 гривень.
ДПС закликає громадян бути уважними та обирати якісну та легальну продукцію для споживання.

До уваги платників податків!
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області з метою надання інформаційної підтримки суб’єктам господарювання, на яких поширюється дія Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», та які мають намір використовувати або використовують програмні реєстратори розрахункових операцій (далі – ПРРО) інформує, що інформаційну допомогу з питань реєстрації та застосування ПРРО можливо отримати за допомогою інструкцій з встановлення та налаштування ПРРО, які розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланнями: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/,https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy-/, https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/fiskalniy-dodatok-prrosto/,https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/formi-prro/instruktsii-schodo-zapovnennya-form/
Телефон посадової особи ДПІ, відповідальної за надання допомоги та консультування розміщено за посиланням https://dp.tax.gov.ua/kontakti/«Перелік контактних телефонів для надання консультацій про застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій».

Задекларовано від’ємне значення в рядку 20.1 податкової декларації з ПДВ: чи зменшиться сума податкового боргу з ПДВ?
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що платники ПДВ мають право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму, обчислену за формулою, визначеною п. 2001. 3 ст. 2001 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), а саме:
SНакл = SНаклОтр + SМитн + SПопРах – SНаклВид – SВідшкод – SПеревищ,
де, зокрема: SВідшкод – загальна сума ПДВ, заявлена платником до бюджетного відшкодування з урахуванням сум коригувань, проведених за результатами перевірок.
Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість затверджено наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за № 159/28289 зі змінами та доповненнями (далі – Порядок № 21).
Відповідно до п.п. 4 п. 5 розділу V Порядку № 21 на момент подання податкової декларації з ПДВ у рядок 20.1 зараховується сума від’ємного значення з рядка 20 декларації з ПДВ, у якій відображаються розрахунки з бюджетом, у зменшення суми податкового боргу, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до ПКУ).
Отже, якщо суб’єктом господарювання самостійно не здійснюється погашення наявного податкового боргу з ПДВ коштами, а таке погашення здійснюється за рахунок від’ємного значенням з ПДВ, то сума, яка задекларована у рядку 20.1 декларації з ПДВ, зменшує реєстраційну суму згідно з вимогами діючого законодавства та вважається відшкодованою в рахунок погашення податкового боргу.

Про порядок обчислення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у разі отримання об’єкта житлової нерухомості у спадщину
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до ст. 1216 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-ІV із змінами та доповненнями (далі – ЦКУ) спадкування – перехід прав та обов’язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців).
Право власності на нерухоме майно виникає у спадкоємця з моменту державної реєстрації цього майна (п. 1 ст. 182 ЦКУ).
Спадкоємець, який прийняв спадщину, у складі якої є майно та/або майнові права, які обтяжені, та/або нерухоме майно та інше майно, щодо якого здійснюється державна реєстрація, зобов’язаний звернутися до нотаріуса або в сільських населених пунктах – до уповноваженої на це посадової особи відповідного органу місцевого самоврядування за видачею йому свідоцтва про право на спадщину на таке майно (ст. 1297 ЦКУ).
Підпунктом 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості.
Згідно з п.п. 266.7.4 п. 266.7 ст. 266 ПКУ органи державної реєстрації прав на нерухоме майно, а також органи, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, зобов’язані щокварталу у 15-денний строк після закінчення податкового (звітного) кварталу подавати контролюючим органам відомості, необхідні для розрахунку та справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, фізичними та юридичними особами, за місцем розташування такого об’єкта нерухомого майна станом на перше число відповідного кварталу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
У разі подання платником податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, контролюючому органу правовстановлюючих документів на нерухоме майно, відомості про яке відсутні у базі даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, сплата податку фізичними особами здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом відомостей від органів державної реєстрації прав на нерухоме майно про перехід права власності на об’єкт оподаткування.
У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника – починаючи з місяця, в якому він набув право власності (п.п. 266.8.1 п. 266.8 ст. 266 ПКУ).
Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, обчисленого згідно з п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються платнику податку контролюючим органом у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком) (п.п. 266.7.2 п. 266.7 ст. 266 ПКУ).
Платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо: об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку; розміру загальної площі об’єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку; права на користування пільгою із сплати податку; розміру ставки податку; нарахованої суми податку (п.п. 266.7.3 п. 266.7 ст. 266 ПКУ).
Тобто для фізичної особи, яка отримала об’єкт житлової нерухомості у спадщину після смерті його власника, податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, обчислюється контролюючим органом за місцем її податкової адреси (місцем реєстрації) починаючи з місяця, в якому вона набула право власності.

Розстрочення та відстрочення заборгованості по сплаті єдиного внеску законодавством не передбачено
Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує, що відповідно до частини 12 ст. 9 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов’язаннями із сплати єдиного внеску зобов’язань із сплати податків, інших обов’язкових платежів, передбачених законом, або зобов’язань перед іншими кредиторами зобов’язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов’язаннями, крім зобов’язань з виплати заробітної плати (доходу).
Чинним законодавством, що регулює порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску, не передбачено розстрочення та відстрочення заборгованості по сплаті єдиного внеску.
У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені Законом № 2464, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом (частина 11 ст. 9 Закону № 2464).

ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування" щодо подання єдиної звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування і податку на доходи фізичних осіб
(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2019, № 43, ст.248)
{Із змінами, внесеними згідно із Законом
№ 465-IX від 16.01.2020}
Верховна Рада України постановляє:
I. Внести до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування" (Відомості Верховної Ради України, 2011 р., № 2-3, ст. 11 із наступними змінами) такі зміни:
{Пункт 1 розділу I виключено на підставі Закону № 465-IX від 16.01.2020}
2. У частині другій статті 6:
пункт 1 доповнити словами "до податкового органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску";
{Абзац другий пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно із Законом № 465-IX від 16.01.2020}
пункт 4 викласти в такій редакції:
"4) подавати звітність про нарахування єдиного внеску в розмірах, визначених відповідно до цього Закону, у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку) до податкового органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки та порядку, встановлені Податковим кодексом України. Форма, за якою подається звітність про нарахування єдиного внеску у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку), встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування".
{Абзац четвертий пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно із Законом № 465-IX від 16.01.2020}
3. Пункт 4 частини другої статті 12 викласти в такій редакції:
"4) за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування встановлює форми, порядок прийняття та обробки звітності, зокрема в електронній формі, від платників щодо нарахування єдиного внеску у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку)".
4. У статті 17:
частину другу викласти в такій редакції:
"2. Між центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та Пенсійним фондом, які ведуть Державний реєстр, та фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування здійснюється обмін інформацією на безоплатній основі в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, та Пенсійним фондом за погодженням з фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування";
абзац другий частини п’ятої викласти в такій редакції:
"Обмін інформацією про відомості, що містять ознаки використання праці неоформлених працівників та порушення законодавства про працю, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в порядку, затвердженому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення";
абзац перший частини шостої викласти в такій редакції:
"6. Інформація з реєстру страхувальників Державного реєстру надається на запит платників єдиного внеску та/або застрахованих осіб у порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, та Пенсійним фондом за погодженням з фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування".
5. Абзац перший частини першої статті 18 викласти в такій р


Останній раз редагувалося: 03.11.2020 09:43


Усі записи автора | Предыдущая | Следующая

Мій gorod.dp.ua:
copyright © gorod.dp.ua
Усі права захищені. Використання матеріалів сайту можливо тільки з дозволу власника.

Про проект :: Реклама на сайті