Згоден
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтеся з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності та погоджуєтеся на використання файлів cookie.
Дніпро » Блог
Пн, 3 березня 2025
19:10

БЛОГИ

[email protected]


25 листопада 2019, 09:11

СОБОРНЕ УПРАВЛІННЯ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ІНФОРМУЄ!

Сервісом ДПС повторного формування сертифікатів за електронним запитом скористались понад 131 тис. клієнтів
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує.
ДПС України повідомила, що рік тому запроваджено новітній сервіс повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом, який значно спростив процедуру отримання електронних довірчих послуг. За цей час сервісом скористались більше 131 тис. клієнтів, яким сформовано понад 263 тис. сертифікатів.
Сервіс дозволяє отримувати електронні довірчі послуги онлайн, тобто без відвідування відокремлених пунктів реєстрації користувачів, заповнення реєстраційних карток, підготовки інших паперових документів, що заощаджує час та кошти користувачам.
Дистанційно сформувати нові сертифікати зможуть користувачі, які мають:
► чинні сертифікати (наприклад, до закінчення строку чинності сертифікатів залишилося декілька днів);
► незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);
► особистий ключ, який доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.
Загалом з 09.11.2018 було сформовано більше 1 млн сертифікатів понад 426 тис. клієнтам.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/397588.html

Оподаткування суми фрахту, що сплачується
резидентом нерезиденту за договорами фрахтування
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що резидент або постійне представництво нерезидента, що здійснюють на користь нерезидента або уповноваженої ним особи (крім постійного представництва нерезидента на території України) будь-яку виплату з доходу з джерелом його походження з України, отриманого таким нерезидентом від провадження господарської діяльності (у тому числі на рахунки нерезидента, що ведуться в національній валюті), утримують податок з таких доходів, зазначених у п.п. 141.4.1 ст. 141 ПКУ, за ставкою у розмірі 15 % (крім доходів, зазначених у підпунктах 141.4.3 – 141.4.6 ст. 141 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)) їх суми та за їх рахунок, який сплачується до бюджету під час такої виплати, якщо інше не передбачено положеннями міжнародних договорів України з країнами резиденції осіб, на користь яких здійснюються виплати, що набрали чинності.
Норми встановлені п.п. 141.4.2 ст. 141 ПКУ.
Фрахт – це винагорода (компенсація), що сплачується за договорами перевезення, найму або піднайму судна або транспортного засобу (їх частин) для: перевезення вантажів та пасажирів морськими або повітряними суднами; перевезення вантажів залізничним або автомобільним транспортом (п.п. 14.1.260 ст. 14 ПКУ).
Відповідно до п.п. 141.4.4 ст. 141 ПКУ сума фрахту, що сплачується резидентом нерезиденту за договорами фрахту, оподатковується за ставкою 6 % у джерела виплати таких доходів за рахунок цих доходів.
При цьому:
- базою для оподаткування є базова ставка такого фрахту;
- особами, уповноваженими справляти податок та вносити його до бюджету, є резидент, який виплачує такі доходи, незалежно від того, чи є він платником податку на прибуток підприємств, а також суб’єктом спрощеного оподаткування.

Невірно вказано код типу об’єкта житлової нерухомості:
виправлення помилки у декларації після граничного терміну її подання
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 01 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування Податкову декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – Декларація), за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
Норми встановлені п.п. 266.7.5 п. 266.7 ст. 266 ПКУ.
У разі уточнення податкових зобов’язань протягом року (після граничного терміну подання Декларації) у комірці «уточнююча» рядка 1 заголовної частини Декларації, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 № 408 із змінами, проставляється відмітка «Х».
Для уточнення показників Декларації по житловій нерухомості:
► у розділі І «Розрахунок податкового зобов’язання» додатка 1 до Декларації заповнюється виправлена (правильна) інформація;
► у розділі ІІ «Уточнення податкового зобов’язання» додатка 1 до Декларації:
● у рядку 4 зазначається сума податкового зобов’язання з рядка 3 додатка 1 до Декларації, що уточнюється;
● рядок 5 заповнюється у випадку, якщо у результаті виправлення помилки виникла недоплата. У рядку 5 зазначається сума нарахованих до збільшення податкових зобов’язань, яка обчислюється за формулою: рядок 3 – рядок 4. Показник рядка 5 додатка 1 переноситься до рядка 5.2 табличної частини Декларації;
● рядок 6 заповнюється у випадку, якщо в результаті виправлення помилки виникла переплата. У рядку 6 зазначається сума нарахованих до зменшення податкових зобов’язань, яка обчислюється за формулою: рядок 4 – рядок 3. Показник рядка 6 додатка 1 переноситься до рядка 5.3 табличної частини Декларації;
● рядок 7 заповнюється, якщо заповнено рядок 5 додатка 1 до Декларації. У рядку 7 зазначається сума штрафу (у гривнях із копійками), що розраховується за формулою: (колонки з 4 по 7 рядка 5) х 3 % або 5 %. Показник рядка 7 додатка 1 переноситься до рядка 5.4 табличної частини Декларації;
● у рядку 8 зазначається сума пені, нарахована на суму недоплати зобов’язання (у гривнях із копійками) відповідно до п.п. 129.1.3 п. 129.1 та абзацу другого п. 129.4 ст. 129 глави 12 ПКУ. Показник рядка 8 додатка 1 переноситься до рядка 5.5 табличної частини Декларації.
Слід зазначити, що у разі одночасного коригування податкового зобов’язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, якщо невірно (помилково) вказано код типу об’єкта нерухомості (загальну площу, ставку податку, або суми пільги тощо), як по житловій, так і нежитловій нерухомості платнику необхідно подати одну уточнюючу Декларацію з окремими розрахунками, що уточнюються, для об’єктів житлової (додаток 1) та нежитлової (додаток 2) нерухомості.

Застосування штрафних санкцій за донарахування
своєчасно не нарахованого єдиного внеску
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що за донарахування контролюючим органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) накладається штраф у розмірі 10 відсотків зазначеної суми за кожний повний або неповний звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50 відсотків суми донарахованого єдиного внеску.
Для розрахунку зазначеного штрафу кількість звітних періодів розраховується, починаючи з місяця, на який припадає термін подання звітності за період, за який донараховано (обчислено) суми єдиного внеску, та закінчуючи місяцем, на який припадає отримання таким платником акта перевірки від органу доходів і зборів або в якому він подав звітність, де зазначено такі донараховані суми.
Якщо за результатами перевірки виявлено в окремих місяцях суми донарахованого (своєчасно не обчисленого) єдиного внеску, то за кожне таке донарахування (кожний місяць) відповідно до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями накладається штраф у порядку та розмірах, визначених у абзацах першому та другому п.п. 3 п. 2 розділу VІI Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 із змінами (далі – Інструкція № 449).
Для дотримання вимог щодо максимального розміру (50 відcотків) штрафу:
♦ визначається сукупно сума донарахувань за всіма звітними періодами, в яких вони виявлені;
♦ визначається сукупно сума штрафу за всіма звітними періодами, у яких виявлені донарахування та за якими нараховано такі штрафи;
♦ здійснюється обрахування максимального розміру штрафу від сукупної суми донарахувань та порівнюється із фактично нарахованою сумою штрафів, визначеною сукупно за всі звітні періоди, в яких донараховано суми єдиного внеску.
До сплати визначаються суми штрафів, що не перевищують максимального їх розміру, визначеного п.п. 3 п. 2 розділу VІI Інструкції № 449.
При цьому складається рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним контролюючим органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску за формою згідно з додатком 13 до Інструкції № 449.
Підставою для прийняття відповідного рішення є акт перевірки платника єдиного внеску.
Норми визначені п.п. 3 п. 2 розділу VІI Інструкції № 449.

Про стимулювання експорту товарів вітчизняних виробників йшлося під час проведення бізнес-форуму у приміщенні Дніпропетровської ОДА
В рамках проведення Другого українського індустріального тижня у приміщенні Дніпропетровської обласної державної адміністрації пройшов бізнес-форум голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації Олександра Бондаренка, керівників обласних організацій і установ та представників бізнесу.
Український індустріальний тиждень – це серія регіональних заходів, що проводяться за моделлю Європейського індустріального дня. Проект надає можливість українським компаніям у регіонах продемонструвати свій потенціал у сфері індустріального розвитку, вибудувати діалог із державними структурами та окреслити можливості співпраці з європейськими партнерами.
Участь у бізнес-форумі прийняли в.о. заступника начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Микола Обертович, представники Дніпропетровської митниці ДФС, Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, департаментів та управлінь облдержадміністрації, а також керівництво промислових підприємств організацій-експортерів і організацій роботодавців Дніпропетровщини.
Метою цього заходу стало стимулювання використання сучасних підходів до підвищення конкурентоспроможності вітчизняних промислових підприємств.
Голова Дніпропетровської обласної державної адміністрації Олександр Бондаренко зазначив у своїй промові простий і чіткий меседж: «Дніпропетровщина – головний промисловий регіон України. Економічна політика нашого регіону налаштована на нарощення експортного потенціалу, випуск продукції з високою доданою вартістю».
Під час бізнес-форуму обговорювались ключові питання індустріального розвитку з тематичних напрямків, зокрема цифрова трансформація промисловості, стимулювання експорту, смарт-спеціалізація, ресурсоефективність, участь вітчизняних виробників у міжнародних ланцюгах доданої вартості тощо.
Також на зустрічі акцентовано увагу на підвищення зацікавленості студентів під час їх навчання у вищих закладах до проходження виробничої практики на вітчизняних підприємствах – гігантах різних галузей промисловості Дніпропетровщини з можливістю подальшого працевлаштування.
Адже збереження молодих та перспективних кадрів в українській індустрії призведе до підвищення рівня економіки країни та скоротить відтік фахівців за кордон.
У ході бізнес-форуму представники органів державної влади та бізнесу Дніпропетровщини отримали якісний зворотній зв’язок з метою ефективного формування та реалізації промислової політики регіону.

Профілактичні заходи щодо запобігання корупції
Одним з першочергових завдань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області є виявлення та запобігання корупції, оскільки випадки вчинення неправомірних дій негативно впливають на імідж податкової служби та на взаємовідносини з платниками податків.
Протягом 10 місяців відділом з питань запобігання та виявлення корупції Головного управління ДПС у Дніпропетровській області забезпечено перевірку 135 кандидатів на посади державних службовців ГУ ДПС області, з яких відмовлено у призначенні – 3.
Відділом проведено 36 тематичних перевірок та 2 службових розслідування за приписом прокуратури. Розглянуто 115 запитів від правоохоронних органів щодо 228 суб’єктів декларування – працівників Головного управління ДПС області.
Проведено 16 перевірок щодо порушення антикорупційного законодавства та норм етичної поведінки державними службовцями за зверненнями громадян.
Також, у жовтні 2019 року з працівниками Головного управління ДПС у Дніпропетровській області проведено комплексне навчання з вивчення вимог антикорупційного законодавства України, зокрема щодо запобігання корупційним та пов’язаним з корупцією правопорушенням, виникнення конфлікту інтересів, декларування майнового стану, додержання норм етичної поведінки.

Про розгляд справ у судових інстанціях
З початку року судовими інстанціями розглянуто 981 справу на суму 3,4 млрд грн, з них 609 справ на суму 2,3 млрд грн прийнято на користь податкової служби Дніпропетровської області. Це понад 62 відсотки від кількості розглянутих справ та майже 68 відсотків від суми.
Із загальної кількості розглянутих з початку року адміністративних справ за позовами платників податків до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області більшу частину складають справи про визнання недійсними/нечинними податкових повідомлень-рішень. Таких справ розглянуто 611 на суму 2,6 млрд грн., з яких вирішено на користь органу ДПС області 352 на суму 1,5 млрд. гривень.
«Такі результати свідчать про якісну аргументацію та доказову базу, на якій ґрунтуються позовні вимоги від податкової служби області. Основними факторами задоволення переважної кількості розглянутих справ у судах на користь органів ДПС області є існуюча практика досудового вирішення спорів із платниками», – підкреслив начальник управління правового забезпечення ГУ ДПС у Дніпропетровській області Олег Басан.

Для діджиталізації податкових сервісів
використовуватимуться найкращі світові практики
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує про наступне.
Державна податкова служба застосовуватиме найкращі світові практики для діджиталізації власних сервісів та процесів адміністрування. Про це повідомив Голова ДПС Сергій Верланов під час виступу на міжнародній конференції «Податкова транспарентність та ера діджиталізації: український погляд на глобальні податкові виклики».
За його словами, відкритість – це вже реальність сьогодення. Багато процесів, які раніше в податковій службі були в аналоговому та паперовому вигляді, починаючи з подачі звітності та отримання довідок до надання консультацій, вже переведені в електронну форму.
«На сьогодні вже є буденністю робота Електронного кабінету, через приватну частину якого 2 млн користувачів здійснюють спілкування та отримують послуги від податкової служби. Найбільш активні користувачі, у тому числі фізичні особи, фізичні особи – підприємці, юридичні особи користуються електронними послугами і не відвідують податкову», – зазначив Сергій Верланов.
Загалом, щомісяця Електронним кабінетом користуються в середньому 5 млн платників податків. Тому для податкової служби дуже важливим є постійне вдосконалення існуючих сервісів та запровадження нових, які відповідатимуть потребам і вимогам платників податків.
«Запроваджений в Електронному кабінеті сервіс «Пошук фіскального чека» надав доступ до бази фіскальних чеків кожному громадянину та викликав значний інтерес в суспільстві. Він фактично став одним з вагомих кроків, який сприяв запровадженню змін у законодавстві щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій та використання програмних РРО. А це безумовно підвищить прозорість у сфері готівкових розрахунків, створить рівне конкурентне середовище», – зауважив Сергій Верланов.
Очільник ДПС також нагадав, що підвищенню якості адміністрування податків сприяло запровадження кілька років тому автоматизованого адміністрування ПДВ. Ця система дозволяє в режимі онлайн контролювати обіг та адміністрування ПДВ по всій країні, активно протидіяти схемам мінімізації сплати податків. Нова система також сприяє зростанню надходжень ПДВ до бюджету та забезпечує його автоматичне відшкодування.
Зараз йде багато дискусій щодо запровадження податку на цифрові послуги. Як повідомив Сергій Верланов, ДПС активно співпрацює з Організацією Економічного співробітництва та розвитку щодо цих питань, вивчаючи економічну доцільність, позитивні та негативні сторони такого впровадження.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/397718.html

Набрали чинності зміни до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань»
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що 02.11.2019 набув чинності Закон України від 03 жовтня 2019 року № 159-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту прав власності» (далі – Закон № 159), яким, зокрема, внесено зміни до Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 755).
Так, внесеними Законом № 159 змінами до Закону № 755, встановлено:
- для державної реєстрації фізичної особи – підприємця документи можна подати до будь-якого суб’єкта державної реєстрації у межах України, як в електронній так і в паперовій формі;
- для юридичних осіб можливість подати документи для проведення державної реєстрації без прив’язки до місцезнаходження такої особи діятиме у межах України лише у разі подання електронної версії документів, для формату подачі документів у паперовій формі – у межах області;
- із числа суб’єктів, що здійснюють повноваження у сфері державної реєстрації, виключені акредитовані суб’єкти (комунальні та державні підприємства), залишаються державні реєстратори місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, а також державні та приватні нотаріуси;
- державний реєстратор встановлює черговість розгляду поданих документів для державної реєстрації;
- нотаріально засвідчені документи, на підставі яких проводиться державна реєстрація, викладаються на спеціальних бланках нотаріальних документів, що є додатковим захистом таких документів від підробки;
- надано право керівнику юридичної особи на безоплатній основі в режимі реального часу засобами телекомунікаційного зв’язку отримувати інформацію про факт подання або прийому документів, поданих для проведення реєстраційних дій щодо такої юридичної особи;
- у разі подання документів представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження (крім випадку, якщо відомості про повноваження цього представника містяться в Єдиному державному реєстрі). Для цілей проведення реєстраційних дій документом, що засвідчує повноваження представника, є документ, що підтверджує повноваження законного представника особи, або нотаріально посвідчена довіреність, дійсність якої перевіряється за допомогою Єдиного реєстру довіреностей.
Закон № 159 опубліковано в офіційному виданні «Голос України» від 23.10.2019 № 202.

Реалізація корисних копалин «єдинником»:
право на спрощену систему оподаткування
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що не можуть бути платниками єдиного податку суб’єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи – підприємці), які здійснюють видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення.
Норми встановлені п.п. 5 п.п. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу України.
До переліку корисних копалин місцевого значення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 грудня 1994 року № 827 «Про затвердження переліків корисних копалин загальнодержавного та місцевого значення» із змінами та доповненнями, належать:
► сировина для хімічних меліорантів ґрунтів (вапняк, гіпс, гажа, сапропель);
► сировина для будівельного вапна та гіпсу (гіпс, вапняк, крейда);
► сировина піщано-гравійна (пісок);
► сировина цегельно-черепична (суглинок, супісок);
► інші корисні копалини, що не включені до Переліку корисних копалин загальнодержавного значення.
Отже, якщо суб’єкт господарювання здійснює реалізацію вищезазначених корисних копалин, то такий суб’єкт господарювання має право перебувати на спрощеній системі оподаткування.

Визначення об’єкта оподаткування рентною платою
за спеціальне використання лісових ресурсів
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п. 256.2 ст. 256 Податкового кодексу України об’єктом оподаткування рентною платою за спеціальне використання лісових ресурсів є:
● деревина, заготовлена в порядку рубок головного користування;
● деревина, заготовлена під час проведення заходів щодо поліпшення якісного складу лісів, їх оздоровлення, посилення захисних властивостей (у деревостанах віком понад 40 років – рубки догляду за лісом, вибіркові санітарні рубки, вибіркові лісовідновні рубки, рубки, пов’язані з реконструкцією, ландшафтні рубки і рубки переформування; незалежно від віку деревостанів – суцільні санітарні та суцільні лісовідновні рубки);
● деревина, заготовлена під час проведення заходів з розчищення лісових ділянок, вкритих лісовою рослинністю, у зв’язку з будівництвом гідровузлів, трубопроводів, шляхів тощо;
● другорядні лісові матеріали (заготівля живиці, пнів, лубу та кори, деревної зелені, деревних соків та інших другорядних лісових матеріалів, передбачених нормативно-правовими актами з ведення лісового господарства);
● побічні лісові користування (заготівля сіна, випасання худоби, заготівля дикорослих плодів, горіхів, грибів, ягід, лікарських рослин, збирання лісової підстилки, заготівля очерету та інших побічних лісових користувань, передбачених нормативно-правовими актами з ведення лісового господарства);
● використання корисних властивостей лісів для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних, туристичних і освітньо-виховних цілей та проведення науково-дослідних робіт.

Понад 13 мільярдів гривень єдиного внеску
надійшло від платників Дніпропетровщини
Впродовж десяти місяців 2019 року податковою службою Дніпропетровської області забезпечено надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на загальну суму 13 млрд 62,9 млн гривень. Якщо цей показник порівняти з аналогічним періодом 2018 року, то цьогорічна сплата єдиного внеску більше на 2 млрд 34,2 млн гривень.
Зростання надходжень від малого підприємництва Дніпропетровщини свідчить і про збільшення кількості самих платників єдиного внеску. Їх станом на 01 листопада цього року 354 504.
За словами начальника управління податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Вікторії Каліногорської, лише у жовтні поточного року платники єдиного внеску Дніпропетровської області перерахували на рахунки Держказначейства 1 млрд 374,4 млн грн, що на 158,1 млн грн більше жовтневих надходжень минулого року та на 68 млн грн більше середньомісячних надходжень 2019 року.
Позитивної динаміки надходжень з ЄСВ досягнуто завдяки прозорому адмініструванню податків, покращенню сервісного обслуговування платників, проведенню активної роз’яснювальної і профілактичної роботи з роботодавцями щодо підвищення рівня оплати праці найманими працівниками, вжиттю заходів з детінізації та легалізації зайнятості населення.


Під час зустрічі з керівництвом Державної податкової адміністрації КНР очільник податкової служби України презентував дорожню карту реформування ДПС України
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує про наступне.
Голова ДПС Сергій Верланов зустрівся з делегацією Державної податкової адміністрації Китайської Народної Республіки на чолі з Женом Жунфою, заступником Голови ДПА КНР. Під час зустрічі очільник податкової служби України презентував дорожню карту реформування ДПС України.
«Державна податкова служба сьогодні перебуває у стадії трансформації і для нас дуже важливим є практики та досвід інших країн щодо електронного оподаткування, розвитку податкових систем та удосконалення процесів адміністрування. Ми як ніколи відкриті до співробітництва, нових ідей та конструктивної співпраці», – зазначив Сергій Верланов.
Серед пріоритетних напрямів діяльності податкової служби він визначив підвищення рівня добровільної сплати податків за рахунок надання платникам швидкого, комфортного та якісного сервісу. Він зазначив, що широке впровадження цифрових технологій, яке наразі здійснює податкова служба, має на меті забезпечити абсолютно безконтактне спілкування платників податків з податківцями.
На сьогодні в Електронному кабінеті суб’єкти господарювання повністю забезпечені сервісами, завдяки яким вони можуть виконати всі необхідні функції без звернення безпосередньо до податкового відомства. Сергій Верланов підкреслив, що при розробці кожного сервісу ДПС завжди вивчається попит платників і детально аналізується безпосередньо бізнес-процес.
«При створенні сервісів ми максимально налаштовані на забезпечення обміну інформацією між відомствами для мінімального залучення платника податків, звільнення його від виконання зайвих дій та неефективного використання часу», – зазначив Сергій Верланов.
Так, завдяки впровадженню електронних сервісів постійно зменшується кількість платників, які звертаються до центрів обслуговування. На сьогодні клієнти ЦОПів – це виключно громадяни.
Сергій Верланов також поінформував представників ДПА КНР про роботу у напрямі перегляду практик податкового аудиту, що має забезпечити зменшення кількості перевірок та підвищити рівень сплати нарахувань за такими перевірками, а також зменшення кількості судових спорів.
Китайських колег також зацікавив досвід ДПС України щодо адміністрування і моніторингу ризикових операцій ПДВ. Пан Жунфа також запросив керівництво ДПС України до Пекіну, аби ознайомити з досвідом роботи китайських податківців.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/397816.html


Законом про запобігання корупції обмежено спільну роботу близьких осіб
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що нормами частини першої ст. 27 розділу IV «Запобігання корупційним та пов’язаним з корупцією правопорушенням» Закону України від 14 жовтня 2014 року № 1700-VІІ «Про запобігання корупції» із змінами (далі – Закон № 1700) встановлено: особи, зазначені у підпунктах «а», «в» – «з» п. 1 частини першої ст. 3 Закону № 1700, не можуть мати у прямому підпорядкуванні близьких їм осіб або бути прямо підпорядкованими у зв’язку з виконанням повноважень близьким їм особам.
Особи, які претендують на зайняття посад, зазначених у підпунктах «а», «в» – «з» п. 1 частини першої ст. 3 Закону № 1700, зобов’язані повідомити керівництво органу, на посаду в якому вони претендують, про працюючих у цьому органі близьких їм осіб.
Відповідно до частини другої ст. 27 розділу IV Закону № 1700 у разі виникнення обставин, що порушують вимоги частини першої ст. 27 Закону № 1700, відповідні особи, близькі їм особи вживають заходів щодо усунення таких обставин у п’ятнадцятиденний строк.
Якщо в зазначений строк ці обставини добровільно не усунуто, відповідні особи або близькі їм особи в місячний строк з моменту виникнення обставин підлягають переведенню в установленому порядку на іншу посаду, що виключає пряме підпорядкування.
У разі неможливості такого переведення особа, яка перебуває у підпорядкуванні, підлягає звільненню із займаної посади.
Довідково: Законом України від 02 жовтня 2019 року № 140-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення ефективності інституційного механізму запобігання корупції», який набрав чинності 18.10.2019 (опубліковано у офіційному виданні «Голос України» від 17.10.2019 № 198) внесено зміни до Закону № 1700.
Так, відповідно до внесених змін:
► до близьких осіб відносяться члени сім’ї суб’єкта, зазначеного у частині першій ст. 3 Закону № 1700, а також чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний та двоюрідний брати, рідна та двоюрідна сестри, рідний брат та сестра дружини (чоловіка), племінник, племінниця, рідний дядько, рідна тітка, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, зять, невістка, тесть, теща, свекор, свекруха, батько та мати дружини (чоловіка) сина (дочки), усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням зазначеного суб’єкта;
► до членів сім’ї відносяться:
а) особа, яка перебуває у шлюбі із суб’єктом, зазначеним у частині першій ст. 3 Закону № 1700, та діти зазначеного суб’єкта до досягнення ними повноліття – незалежно від спільного проживання із суб’єктом;
б) будь-які особи, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом, мають взаємні права та обов’язки із суб’єктом, зазначеним у частині першій ст. 3 Закону № 1700 (крім осіб, взаємні права та обов’язки яких не мають характеру сімейних), у тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі.

В Електронному кабінеті можливо отримати інформацію
про стан розрахунків з бюджетом
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що меню «Стан розрахунків з бюджетом» надає користувачу Електронного кабінету доступ до своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів.
При зверненні до зазначеного пункту меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить наступну інформацію по кожному виду платежу:
● орган ДПС;
● назва податку (платежу);
● платіж (код);
● МФО банку;
● бюджетний рахунок;
● нараховано/зменшено;
● сплачено до бюджету;
● повернуто з бюджету;
● пеня;
● недоїмка;
● переплата;
● залишок несплаченої пені.
Червоним кольором позначені суми податкового боргу чи заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, які не сплачені в строк та по яких існує заборгованість до бюджету.
Застосування фільтру «Рік» дозволяє переглянути дані за попередні роки, а фільтр «ОДПС» – переглянути особові рахунки, що знаходяться на обліку у відповідному органі Державної податкової служби України.
Обравши один з податків (платежів), користувач подвійним натисненням кнопки «миші» отримує доступ до деталізованої інформації з інтегрованої картки платника по вибраному податку (платежу) у розрізі проведених операцій:
Фізичні особи після ідентифікації мають можливість за допомогою платіжної системи сплатити податки, збори, платежі за допомогою платіжної карти.
Після натискання кнопки «Сплатити» відбувається перехід на сайт платіжної системи, автоматично заповнюються всі необхідні платіжні реквізити. Користувачу достатньо зазначити суму і реквізити платіжної карти.


Індексація заробітної плати звільненому працівнику за минулі періоди: визначення бази нарахування єдиного внеску
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома, що індексація заробітної плати здійснюється на підставі Закону України від 03 липня 1991 року 1282-ХІІ «Про індексацію грошових доходів населення» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 1282) та Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 року № 1078 із змінами та доповненнями (далі – Порядок).
Об’єктом індексації грошових доходів населення є оплата праці (грошове забезпечення) як грошовий дохід громадян, одержаний ними в гривнях на території України і який не має разового характеру (частина перша ст. 2 Закону № 1282, п. 2 Порядку).
Згідно з п. 1 частини 1 ст. 7 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) для роботодавців, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР «Про оплату праці» із змінами та доповненнями.
Визначення видів виплат, що відносяться до основної, додаткової заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат, при нарахуванні єдиного внеску передбачено Інструкцією зі статистики заробітної плати, затвердженою наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 № 5 із змінами (далі – Інструкція № 5).
Суми виплат, пов’язаних з індексацією заробітної плати, входять до фонду оплати праці у складі фонду додаткової заробітної плати (п.п. 2.2.7 п. 2.2 розділу 2 Iнструкції № 5) та є об’єктом для нарахування єдиного внеску.
Водночас, частиною 2 ст. 7 Закону № 2464 встановлено, що для осіб, які, зокрема, отримують заробітну плату (дохід) за виконану роботу (надані послуги), строк виконання яких перевищує календарний місяць, єдиний внесок нараховується на суму, що визначається шляхом ділення заробітної плати (доходу), виплаченої за результатами роботи, на кількість місяців, за які вона нарахована.
Зазначений порядок нарахування єдиного внеску поширюється також на осіб, яким після звільнення з роботи нараховано заробітну плату (дохід) за відпрацьований час.
Відповідно до частини 5 ст. 8 Закону № 2464 єдиний внесок для роботодавців встановлюється у розмірі 22 % до визначеної ст. 7 Закону № 2464 бази нарахування єдиного внеску. У разі якщо база нарахування єдиного внеску не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки єдиного внеску.
Обчислення єдиного внеску здійснюється щомісяця на підставі бухгалтерських та інших документів, згідно з якими провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до Закону № 2464 нараховується єдиний внесок (частина 3 ст. 9 Закону № 2464).
Згідно з п. 3 розділу IV Інструкції про порядок нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 із змінами та доповненнями, якщо нарахування заробітної плати здійснюється за попередній період, зокрема, у зв’язку з уточненням кількості відпрацьованого часу, виявленням помилок, суми нарахованої заробітної плати включаються до заробітної плати того місяця, у якому були здійснені такі нарахування.
Отже, база нараховування єдиного внеску на суму доходу у вигляді індексації заробітної плати, нарахованого звільненому працівнику за минулі періоди, визначається шляхом ділення такого доходу на кількість місяців, за які він нарахований, та включення до заробітної плати місяця, в якому були здійснені такі нарахування. Якщо база нарахування єдиного внеску не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, то сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки єдиного внеску.

До уваги суб’єктів господарювання,
які здійснюють роздрібну торгівлю виключно столовими винами!
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що Закон України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових ви


Останній раз редагувалося: 25.11.2019 09:11


Усі записи автора | Предыдущая | Следующая


Gorod.dp.ua не несе відповідальності за зміст опублікованих на сайті рецензій користувачів, тому що вони виражають думку користувачів і не є редакційним матеріалом.

Gorod`ській дозор | Обговорити тему на форумах | Газета оголошень

Мій gorod.dp.ua:
copyright © gorod.dp.ua
Усі права захищені. Використання матеріалів сайту можливо тільки з дозволу власника.

Про проект :: Реклама на сайті