Згоден
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтеся з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності та погоджуєтеся на використання файлів cookie.
Дніпро » Блог
Пн, 3 березня 2025
19:49

БЛОГИ

[email protected]


18 листопада 2019, 09:25

СОБОРНЕ УПРАВЛІННЯ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ІНФОРМУЄ!

Голова ДПС Сергій Верланов в ефірі програми «Складні питання» телеканалу «24 канал» про запровадження нових законів щодо застосування РРО
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
ДПС України проінформувала, що Голова Державної податкової служби України Сергій Верланов в ефірі програми «Складні питання» на «24 каналі» повідомив про основні цілі нових законів про РРО – розширення білої економіки, незмінність правил спрощеної системи оподаткування, про полегшення ведення бізнесу у зв’язку з можливістю застосування електронних РРО та про розвиток економіки і системи оподаткування в умовах незмінної «спрощенки» за її суттю.
Детальніше з інформацією щодо запровадження нових законів про РРО можливо ознайомитись на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланнями:
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/396804.htm,
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/396783.html,
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/396796.html,
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/396815.html

Для підтвердження права на пільгу зі сплати земельного податку фізичній особі необхідно подати заяву
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що облік фізичних осіб – платників земельного податку і нарахування відповідних сум проводяться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки щороку до 01 травня.
Норми визначені п. 287.2 ст. 287 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Згідно з п. 285.1 ст. 285 ПКУ базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.
Підпунктом 17.1.4 п. 17.1 ст. 17 ПКУ передбачено, що платник податків має право користуватися податковими пільгами за наявності підстав у порядку, встановленому ПКУ.
Перелік категорій фізичних осіб – власників земельних ділянок, які звільняються від сплати земельного податку, визначено у п. 281.1 ст. 281 ПКУ.
Звільнення від сплати земельного податку, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм, встановлених у п. 281.2 ст. 281 ПКУ.
Пунктом 281.4 ст. 281 ПКУ передбачено, якщо фізична особа, визначена у п. 281.1 ст. 281 ПКУ, має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, то така особа до 01 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельної ділянки для застосування пільги.
Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.
Якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, в якому виникло це право (п. 284.2 ст. 284 ПКУ).
Згідно з абзацом п’ятим п. 286.5 ст. 286 ПКУ платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки для проведення звірки даних щодо:
● розміру площі земельної ділянки, що перебуває у власності та/або користуванні платника податку;
● права на користування пільгою із сплати податку;
● розміру ставки податку;
● нарахованої суми податку.
Отже, фізична особа – власник земельної ділянки або декількох земельних ділянок одного виду використання, яка належить до пільгових категорій, звільняється від сплати земельного податку за умови подання письмової заяви у довільній формі до 01 травня поточного року до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про надання пільги, яка починає застосовуватися з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.

Чи є платниками екологічного податку суб’єкти господарювання,
які здійснюють тимчасове розміщення відходів?
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома, що розміщення відходів – це постійне (остаточне) перебування або захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об’єктах (місцях розміщення відходів, сховищах, полігонах, комплексах, спорудах, ділянках надр тощо), на використання яких отримано дозволи уповноважених органів.
Норми встановлені п.п. 14.1.223 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Відповідно до п.п. 240.1.3 п. 240.1 ст. 240 ПКУ платниками екологічного податку є суб’єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються розміщення відходів (крім розміщення окремих видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об’єктах) суб’єктів господарювання).
Враховуючи зазначене, суб’єкти господарювання, які здійснюють тимчасове розміщення (зберігання) відходів, у тому числі небезпечних (акумулятори, шини, люмінесцентні лампи тощо) до їх передачі на утилізацію та захоронення, не є платниками екологічного податку за умови наявності у них договору на видалення та утилізацію відходів з суб’єктами господарювання (комунальними або спеціалізованими підприємствами тощо).
Водночас, суб’єкти господарювання, які здійснюють тимчасове розміщення (зберігання) відходів, у тому числі небезпечних (акумулятори, шини, люмінесцентні лампи тощо), є платниками екологічного податку у разі відсутності у них договору на видалення та утилізацію відходів, в якому визначаються терміни передачі відходів на утилізацію та захоронення.

Cума, яку сплатила юрособа – резидент навчальному закладу
за навчання дитини-інваліда, ПДФО не оподатковується
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що не включається до доходу, який оподатковується податком на доходи фізичних осіб (ПДФО), цільова благодійна допомога, що надається резидентами – юридичними чи фізичними особами у будь-якій сумі (вартості) навчальному закладу у вигляді плати за навчання або за надання додаткових послуг з навчання інваліда, дитини-інваліда або дитини, в якої хоча б один із батьків є інвалідом, дитини-сироти, напівсироти; дитини з багатодітної чи малозабезпеченої родини; дитини, батьки якої позбавлені батьківських прав.
Норми встановлені п.п. «є» п.п. 170.7.4 п. 170.7 ст. 170 Податкового кодексу України.

ДПС забезпечує повноту надходжень
до бюджету без жодного тиску на бізнес
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
ДПС успішно виконує свої функції із наповнення бюджету завдяки новим підходам в адмініструванні та заходам із детінізації економіки. Про це заявив Голова ДПС Сергій Верланов в ефірі програми «Великий вечір» телеканалу «NewsOne».
Так, у січні – жовтні до загального фонду Державного бюджету платниками перераховано 489,9 млрд грн податків та платежів, що на 69,4 млрд грн більше, ніж за аналогічний період минулого року. Наприклад, індикатив січня – жовтня з податку на прибуток виконаний на 106,3 %. За цей період сплачено податку на прибуток у розмірі 78,1 млрд грн, що на 2,5 млрд грн більше, ніж за 10 місяців 2018 року.
«Нові підходи до адміністрування та заходи з детінізації економіки, зокрема, відслідковування ланцюгів постачання, боротьба з конвертаційними центрами, мінімізаторами, «сірим» сегментом економіки фактично дають кумулятивний ефект. Вони сприяють розширенню бази оподаткування, завдяки чому вдається перевиконувати планові показники з надходжень податків, уникаючи переплат та тиску на бізнес», – зазначив Сергій Верланов.
Створення комфортних умов роботи для сумлінних платників податків – одне з головних завдань нової податкової служби.
«Ми стали блокувати менше податкових накладних, менше кількісно і менше по сумам. ДПС не допускає блокування накладних підприємств реального сектору економіки. Ми дуже ретельно працюємо по критеріям і суворо ставимося до порушень у цьому питанні, докладаємо максимум зусиль до того, щоб реальний бізнес почував себе краще, вільніше і був більш конкурентним», – наголосив Сергій Верланов.
Для цього ДПС планує в тому числі посилити боротьбу з ухиленням від оподаткування. За словами голови ДПС, пріоритетом на найближчу перспективу є боротьба з «сірим» ринком алкоголю і тютюну. «Це наша наступна велика боротьба, якій ми присвятимо кінець поточного року та перший квартал наступного. Ми будемо дуже активно працювати у цьому напрямі», – зазначив Сергій Верланов.
Також, за його словами, ДПС буде підвищувати якість податкового сервісу. Цьому, зокрема, сприятиме реформування податкових органів за моделлю єдиної юридичної особи.
«Перехід до єдиної юридичної особи по всій Україні дозволить нам оптимізувати функції і управлінську мережу, ми змістимо акценти, усунемо дублювання функцій. Це вивільнить ресурси для покращення сервісного обслуговування та роботи колцентрів», – повідомив Сергій Верланов.
Інформація розміщена на офіційному вебпортал ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/396919.html

Платники податків мають право зареєструвати другий примірник акцизної накладної на розподіл пального
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/396944.htmlповідомила, що з 28.10.2019 розпочато реєстрацію другого примірника акцизної накладної, складеної у порядку, передбаченому п. 23 Перехідних положень Податкового кодексу України (далі – ПКУ), за умови, що перший примірник такої акцизної накладної зареєстрований в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі – ЄРАН) згідно з п. 23 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідних положень» ПКУ.
Законом України від 20 вересня 2019 року № 129-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг» підрозділ 5 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ доповнено п. 28 такого змісту:
«Платники податку мають право зареєструвати в ЄРПН другий примірник акцизних накладних, складених у порядку, передбаченому п. 23 цього підрозділу, за умови, що перший примірник такої акцизної накладної зареєстрований в ЄРАН згідно з п. 23 цього підрозділу.
У разі зазначення в акцизній накладній, складеній відповідно до п. 23 цього підрозділу, перший примірник якої зареєстрований в ЄРАН, а другий примірник не зареєстрований в ЄРАН, помилкових реквізитів особи, що отримує пальне, або у визначених у підпунктах «з» та «и» п. 231.1 ст. 231 ПКУ реквізитах акцизного складу або акцизного складу пересувного, на який отримано пальне:
а) платник, який склав перший примірник акцизної накладної, складає другий примірник такої накладної, в якому зазначає правильні реквізити особи, що отримує пальне, або акцизного складу/акцизного складу пересувного, на який отримано пальне, та в день складання направляє такий примірник особі, що отримує пальне;
б) особа, що отримує пальне, реєструє другий примірник акцизної накладної в ЄРАН не пізніше трьох календарних днів, після дня отримання другого примірника акцизної накладної».

Заповнювати документи на переказ коштів стане простіше
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників наступне.
Національний банк України (далі – НБУ) за посиланням
https://bank.gov.ua/news/all/zapovnyuvati-dokumenti-na-perekaz-koshtiv-stane-prostishe
повідомив, що заповнювати документи на переказ коштів стане простіше завдяки оновленню вимог Національного банку до заповнення реквізитів розрахункових документів.
У розрахункових документах на переказ коштів буде виключено реквізит «Код банку», оскільки міжнародний номер банківського рахунка IBAN вже містить у собі цю інформацію.
Це дозволить уникнути дублювання реквізитів відповідно до вимог постанови Правління НБУ від 28 грудня 2018 року № 162 щодо запровадження в Україні міжнародного номера банківського рахунку IBAN.
Зазначені зміни затверджені постановою Правління НБУ від 06 листопада 2019 року № 127 «Про затвердження Змін до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті», що набирає чинності з 13 січня 2020 року.
Крім того, цей документ визначає, що організаційні питання здійснення розрахунків із використанням чекової книжки (чека) банки регулюють внутрішніми правилами самостійно.
Нагадаємо, що усі банки України повністю завершили перехід на міжнародний стандарт номера банківського рахунка IBAN.

Чи оподатковується ПДФО операції з продажу
фізичною особою інвестиційного активу?
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) обов’язково декларує результати усіх операцій з купівлі та продажу інвестиційних активів, здійснених протягом звітного (податкового) року як на території України, так і за її межами, за винятком випадків, зазначених у п.п. 170.2.8 п. 170.2 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Згідно з п.п. 170.2.8 п. 170.2 ст. 170 ПКУ не підлягає оподаткуванню та не включається до загального річного оподатковуваного доходу:
а) дохід, отриманий платником ПДФО протягом звітного податкового року від продажу інвестиційних активів, якщо сума такого доходу не перевищує суму, визначену в абзаці першому п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ (у 2019 році – 2 690,00 гривень);
б) дохід, отриманий платником ПДФО від продажу інвестиційних активів у випадку, визначеному п.п. 165.1.40 п. 165.1 ст. 165 ПКУ (сума доходу, отриманого платником ПДФО внаслідок відчуження акцій (інших корпоративних прав), одержаних ним у власність в процесі приватизації в обмін на приватизаційні компенсаційні сертифікати, безпосередньо отримані ним як компенсація суми його внеску до установ Ощадного банку СРСР або до установ державного страхування СРСР, або в обмін на приватизаційні сертифікати, отримані ним відповідно до закону, а також сума доходу, отриманого таким платником податку внаслідок відчуження земельних ділянок сільськогосподарського призначення, земельних часток (паїв) за нормами безоплатної передачі, визначеними ст. 121 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року № 2768-III із змінами та доповненнями залежно від їх призначення, та майнових паїв, безпосередньо отриманих ним у власність у процесі приватизації).
У випадках, зазначених у підпунктах «а» і «б» п.п. 170.2.8 п. 170.2 ст. 170 ПКУ, платник ПДФО не включає до розрахунку загального фінансового результату операції з інвестиційними активами суму доходів та витрат на придбання таких інвестиційних активів.

Застосування РРО при наданні ломбардами фінансових послуг
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що ломбарди належать до фінансових установ і здійснюють свою діяльність у сфері надання фінансових послуг, зокрема, надання коштів у позику.
Норми встановлені ст. 1 Закону України від 12 липня 2001 року № 2664-ІІІ «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» із змінами.
Відповідно до п. 1 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
Отже, суб’єкт господарювання, який здійснює свою діяльність у сфері надання фінансових послуг, зокрема надання коштів у позику ломбардами, повинен проводити розрахункові операції із застосовуванням РРО.

Внесення земельної ділянки до статутного фонду:
сплата юридичною особою земельного податку
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Норми визначені статтями 269 та 270 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою (п. 287.1 ст. 287 ПКУ).
Водночас абзацом другим п. 286.5 ст. 286 ПКУ визначено, що у разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника – юридичної або фізичної особи до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 01 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув право власності.
Згідно зі ст. 82 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року № 2768-III із змінами та доповненнями (далі – ЗКУ) юридичні особи (засновані громадянами України або юридичними особами України) можуть набувати у власність земельні ділянки для здійснення підприємницької діяльності, зокрема у разі внесення земельних ділянок її засновниками до статутного капіталу.
Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав (ст. 125 ЗКУ).
Отже, юридична особа, до якої перейшло право власності на земельну ділянку протягом року від іншого власника, зокрема, у разі внесення такої ділянки до статутного фонду, сплачує земельний податок з 01 числа місяця, в якому вона набула право власності.

Мораторій на перевірки ФОП
є логічним кроком для підтримки малого бізнесу
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/397020.htmlпроінформувала, що на офіційному сайті голови держави оприлюднено підписаний Президентом Указ «Про невідкладні заходи з проведення реформ та зміцнення держави» (далі – Указ). Реалізація положень документу сприятиме економічному зростанню країни.
Згідно з Указом Кабінет Міністрів України до 31 грудня 2019 року має розробити, внести на розгляд Верховної Ради України та забезпечити супроводження законопроектів щодо створення сприятливих умов для діяльності підприємців. Зокрема, законопроект про запровадження дворічного мораторію на проведення перевірок фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП) (крім тих, які здійснюють високорентабельні види діяльності з істотними ризиками ухилення від оподаткування) стосовно дотримання ними порядку застосування РРО.
Також до кінця поточного року має бути розроблено законопроект щодо пом’якшення відповідальності ФОП за порушення порядку подання до контролюючих органів звітності, пов’язаної із застосуванням РРО.
Державна податкова служба підтримує зазначені ініціативи. Оскільки вони дозволять мікробізнесу адаптуватися до нових правил роботи з реєстраторами розрахункових операцій, а податківцям – зосередити увагу на ризикових платниках.
«Ми маємо підтримувати підприємців, які працюють на спрощеній системі оподаткування, створюючи їм умови для розвитку. Підписаний Указ не лише запроваджує мораторій на перевірки спрощенців, але й пом’якшить відповідальність за порушення порядку ведення звітності при застосуванні РРО. Це саме те, про що постійно говорять підприємці», – наголосив Сергій Верланов.

Перерахування коштів за товар чи послугу в безготівковій формі банківським переказом на поточний рахунок продавця без застосування платіжних карток не потребує РРО
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує про наступне.
Державна податкова служба продовжує роз’яснювати положення Закону України «Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» і Закон України від 20.09.2019 № 128 (далі – Закон).
Так, якщо розрахунки за придбаний товар (послугу) проводяться у безготівковій формі без застосування платіжних карток і кошти перераховуються з поточного рахунку покупця на поточний рахунок продавця, така операція не потребує застосування РРО. Теж саме стосується випадків, коли покупець розраховується з продавцем шляхом внесення коштів через банк для подальшого їх зарахування на поточний рахунок продавця. «Спрацьовує» звільнення, передбачене для банківських операцій відповідно до пункту 2 статті 9 Закону.
«Тобто юристи, консультанти, айтішники, інші самозайняті особи, в тому числі і ті, хто працює на третій групі спрощеної системи оподаткування, не мають застосовувати реєстратори розрахункових операцій, якщо їх клієнти розраховуються з ними виключно у безготівковій формі без застосування платіжних карток і перераховують їм кошти на поточний рахунок банківським переказом. Також РРО не потрібні, якщо клієнт в касі банку вносить готівку для подальшого її зарахування на поточний рахунок продавця», – зазначив голова ДПС Сергій Верланов.
Якщо розрахунки за товар чи послугу відбулися із використанням банківської платіжної карти, то така операція підпадає під визначення «розрахункової операції» для цілей згадуваного Закону.
«Це не нова норма: вимоги щодо застосування РРО по операціях із застосуванням платіжних карток діяли і раніше. Втім, ми розуміємо, що існує багато запитань щодо нюансів і практичних аспектів застосування реєстраторів розрахункових операцій при проведенні таких розрахунків. Тому спільно із Міністерством фінансів будемо їх роз’яснювати», – уточнив Сергій Верланов.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/397039.html

Дохід отримано за роботу, строк виконання якої перевищує календарний місяць: визначення бази нарахування єдиного внеску
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) для осіб, які працюють у сільському господарстві, зайняті на сезонних роботах, виконують роботи (надають послуги) за цивільно-правовими договорами та інших осіб, які отримують, зокрема, дохід за виконану роботу (надані послуги), строк виконання яких перевищує календарний місяць, є сума, що визначається шляхом ділення, зокрема, доходу, виплаченого за результатами роботи, на кількість місяців, за які він нарахований.
Норми встановлені частиною 2 ст. 7 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями.
Отже, базою нарахування єдиного внеску для осіб, які отримують дохід за виконану роботу (надані послуги), строк виконання яких перевищує календарний місяць, є сума, що визначається шляхом ділення доходу, виплаченого за результатами роботи, на кількість місяців, за які він нарахований.

Операція «Урожай» спрямована
на детінізацію відносин в аграрному секторі економіки
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома, що з метою здійснення контролю, спрямованого на детінізацію відносин в аграрному секторі економіки у рамках операції «Урожай» контролюючими органами області проводяться наради, засідання, семінари з представниками бізнесструктур, на яких обговорюються питання легалізації найманої праці, рівня заробітної плати та залучення до декларування доходів громадян – власників земельних ділянок, площа яких складає понад 2,0 га.
Робота органів податкової служби у рамках операції «Урожай» здійснюється за напрямами:
◄ контроль за виплатою реальної заробітної плати, виявлення та легалізація праці найманих осіб;
◄ контроль за виплатою орендної плати за паї та сплатою відповідних платежів до бюджету;
◄ контроль за декларуванням доходів одноосібниками та власниками сільгосптехніки;
◄ виявлення фактів незаконного використання сільгоспугідь та не за цільовим призначенням;
◄ боротьба із схемами ухилення від оподаткування у сільському господарстві.
Операція «Урожай» спрямована на досягнення:
► легалізації доходів населення та збільшення надходжень до бюджетів та страхових фондів;
► виявлення земель, які обробляються без належних документів та без сплати податків;
► збільшення доходів працівників, які задіяні у сільськогосподарській сфері, за рахунок підвищення розміру заробітної плати та орендної плати за паї.
Нагадуємо, що у разі порушення умов п.п. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України під час реалізації фізичною особою власної сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) сума доходу, отримана від такого продажу, включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) та оподатковується на загальних підставах. У цьому випадку платник ПДФО має включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію про майновий стан і доходи за підсумками звітного податкового року, а також сплатити ПДФО за ставкою 18 % та військовий збір за ставкою 1,5 %.

Юрособа має кілька стаціонарних джерел забруднення у межах кількох населених пунктів: подання декларації екологічного податку
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що платники екологічного податку складають податкові декларації екологічного податку (далі – Декларація) за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до контролюючих органів та сплачують екологічний податок (далі – податок) протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації.
Норми встановлені п. 250.2 ст. 250 ПКУ.
У разі, якщо платник податку має кілька стаціонарних джерел забруднення або спеціально відведених для розміщення відходів місць чи об’єктів в межах кількох населених пунктів (сіл, селищ або міст) або за їх межами (коди згідно з Класифікатором об’єктів адміністративно-територіального устрою України (КОАТУУ) різні), то такий платник податку зобов’язаний подати до відповідного контролюючого органу за місцем розташування стаціонарного джерела забруднення або спеціально відведених для розміщення відходів місць чи об’єктів Декларацію щодо кожного стаціонарного джерела забруднення або спеціально відведеного для розміщення відходів місця чи об’єкта окремо (п.п. 250.10.1 п. 250.10 ст. 250 ПКУ).
Форма Декларації затверджена наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 715 із змінами та доповненнями.
Невід’ємною частиною Декларації є 9 (дев’ять) типів додатків, з них 6 (шість) – розрахунків. Відповідний тип розрахунку забезпечує обчислення податкового зобов’язання за певним видом об’єкта оподаткування та, зокрема, додатки 1 – 3 – для кожного джерела забруднення (по кожному КОАТУУ місця розміщення стаціонарних джерел, спеціально відведених для цього місць чи об’єктів).
Отже, юридична особа, яка має кілька стаціонарних джерел забруднення, що здійснюють викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин, об’єктів за місцем здійснення скидів забруднюючих речовин у водні об’єкти або спеціально відведених для розміщення відходів місць чи об’єктів в межах кількох населених пунктів (сіл, селищ або міст) або за їх межами (коди КОАТУУ різні), зобов’язана подати до відповідного контролюючого органу (по кожному КОАТУУ контролюючого органу) за місцем розташування стаціонарного джерела забруднення або спеціально відведених для розміщення відходів місць чи об’єктів Декларацію.
До Декларації така особа складає відповідний розрахунок (додаток) щодо кожного стаціонарного джерела забруднення, що здійснює викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин; об’єкта за місцем здійснення скидів забруднюючих речовин у водні об’єкти; спеціально відведеного для розміщення відходів місця чи об’єкта (по кожному КОАТУУ) окремо.

Порядок формування та видачі
кваліфікованого сертифіката відкритого ключа
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує про порядок отримання електронних довірчих послуг (далі – ЕДП) щодо формування та видачі кваліфікованого сертифіката відкритого ключа.
Для отримання зазначених ЕДП, платникам необхідно.
1. Ознайомитись з Регламентом Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС (далі – Регламент ), який розміщено на офіційній сторінці Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС(далі – ЕДП ІДД ДПС) за посиланням https://acskidd.gov.ua/reglament#k63.
2. Пройти процедуру ідентифікації – це процедура використання ідентифікаційних даних особи з документів, створених на матеріальних носіях, та/або електронних даних. У результаті виконання ідентифікації забезпечується однозначне встановлення фізичної особи або представника юридичної особи. Для перевірки інформації, наданої заявником, у тому числі відомостей про керівника юридичної особи, його повноважень на представництво юридичної особи та право вчиняти дії від її імені без довіреності, адміністратор реєстрації використовує дані Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр).
Формування та видача кваліфікованого сертифіката відкритого ключа без ідентифікації особи, ідентифікаційні дані якої міститимуться у кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, не допускаються.
При ідентифікації юридичної особи з’ясовують:
● її повне та скорочене найменування;
● місцезнаходження;
● відомості про органи управління та їх склад;
● дані, що ідентифікують осіб, які мають право розпоряджатися рахунками та майном, їх повноваження;
● ідентифікаційний код згідно з Єдиним державним реєстром.
При ідентифікації фізичної особи з’ясовують:
● прізвище, ім’я та по-батькові;
● реєстраційний номер облікової картки платника податків;
● серія та номер паспорта громадянина України або номер паспорта, виготовленого у формі картки, що містить безконтактний електронний носій (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган та мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта);
● відомості щодо реєстрації місця проживання (згідно з паспортним документом);
● унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності).
3. Пройти процедуру реєстрації – внесення інформації про заявника до реєстру користувачів Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС. Перед реєстрацією заявник повинен ознайомитись з умовами обслуговування кваліфікованих сертифікатів, передбачених Регламентом.
Реєстрація заявника можлива лише за умови надання оригіналу (для ознайомлення) паспорта громадянина України (паспорта громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про постійне місце проживання в іноземній державі, посвідки на постійне (тимчасове) місце проживання, посвідчення біженця) та надання копії даного документу, засвідченої відповідно до діючого законодавства.
Використання факсимільного відтворення підпису при засвідченні документів не допускається.
Заявник зобов’язаний надати свої контактні дані, в тому числі номер телефону та діючу адресу електронної пошти, що дозволяють зв’язатися з ним.
До розгляду не приймаються документи/копії документів, які мають підчистки, дописки, закреслені слова, інші незастережні виправлення, написи олівцем або мають пошкодження, внаслідок чого їх текст (фото) неможливо прочитати (розпізнати).
Реєстрація здійснюється за особистої присутності заявника та є підставою для генерації ключів заявником або прийняття від нього запитів на сертифікацію, а також формування відповідних кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.
4. Після ідентифікації та реєстрації заявника відповідно до розділу 5 Регламенту та генерації ключів користувача, адміністратор реєстрації виконує процедуру перевірки унікальності відкритих ключів користувача в реєстрі сертифікатів Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС, включає дані про обмеження сфери використання, інші дані на вимогу заявника та надсилає електронні запити у захищеному вигляді до Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС для формування кваліфікованих сертифікатів. Адміністратор сертифікації здійснює контроль за формуванням кваліфікованих сертифікатів.
Строк обробки запиту на сертифікацію становить не більше двох (2) годин.
5. Сформовані кваліфіковані сертифікати вносяться до реєстру сертифікатів Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС на офіційному інформаційному ресурсі Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС.
6. Адміністратор реєстрації, за бажанням заявника, записує сформовані кваліфіковані сертифікати на окремий електронний носій інформації заявника. Виготовлення кваліфікованих сертифікатів на паперових носіях здійснюється на вимогу заявника у двох примірниках та засвідчується власноручним підписом заявника, адміністратора реєстрації з прикладенням печатки Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС (ВПР).
7. По завершенню процедури формування кваліфікованих сертифікатів заявнику надаються:
● кваліфіковані сертифікати в електронному вигляді, за бажанням заявника, записані на окремий електронний носій інформації, за умови надання такого носія;
● засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки (розміщені на офіційному інформаційному ресурсі Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС);
● кваліфіковані сертифікати в роздрукованому вигляді (на вимогу заявника)
Кваліфіковані сертифікати користувача, сформовані Кваліфікованим надавачем ЕДП ІДД ДПС, чинні не більше ніж два роки.
8. Після отримання кваліфікованих сертифікатів користувач повинен перевірити достовірність відомостей, викладених у них. При виявлені недостовірних даних або помилок користувач повинен повідомити Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС у порядку, визначеному для скасування кваліфікованих сертифікатів. Після скасування сертифікатів та виправлення реєстраційних даних формуються нові кваліфіковані сертифікати.
У разі формування нових кваліфікованих сертифікатів, користувачу необхідно попередньо скасувати діючі кваліфіковані сертифікати.

Своєчасно сплачений екологічний податок –
це підтримка чистого довкілля!
В інформаційному агентстві «Мост-Днепр» відбулася пресконференція на тему «Добровільна сплата екологічного податку – шлях до чистого довкілля».
У заході прийняла участь начальник управління комунікацій Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Манушак Осипова.
«На сьогодні питання стану довкілля Дніпропетровщини є надзвичайно актуальним та турбує кожного мешканця регіону.
Важливим компенсатором негативного впливу на природу небезпечних факторів, які виникають у процесі господарської діяльності платників, є екологічний податок», – зазначила Манушак Осипова.
Вона нагадала, хто саме є платниками екологічного податку та повідомила, що станом на 01.11.2019 у Дніпропетровській області екологічний податок сплачує 3 430 суб’єктів господарювання, якими забезпечено надходження до бюджетів понад 650 мільйонів гривень податку. Це майже на 147 мільйонів гривень, або на 30 відсотків, більше ніж за 10 місяців минулого року.
Манушак Осипова звернула увагу, що граничний термін подання декларації екологічного податку за 3-й квартал поточного року минув 11.11.2019, а граничний строк сплати податку спливає 19.11.2019.
«Своєчасно сплачений екологічний податок – це значний внесок у фінансування охорони природи. Тому, усі суб’єкти господарювання повинні відповідально ставитися до виконання взят


Останній раз редагувалося: 18.11.2019 09:25


Усі записи автора | Предыдущая | Следующая


Gorod.dp.ua не несе відповідальності за зміст опублікованих на сайті рецензій користувачів, тому що вони виражають думку користувачів і не є редакційним матеріалом.

Gorod`ській дозор | Обговорити тему на форумах | Газета оголошень

Мій gorod.dp.ua:
copyright © gorod.dp.ua
Усі права захищені. Використання матеріалів сайту можливо тільки з дозволу власника.

Про проект :: Реклама на сайті