Згоден
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтеся з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності та погоджуєтеся на використання файлів cookie.
Дніпро » Блог
Сб, 11 січня 2025
00:53

БЛОГИ

dpi466


7 листопада 2018, 16:52

23.11.2018 ДПІ у Чечелівському районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області

Щодо удосконалення інформаційної взаємодії з Національним агентством з питань запобігання корупції
16 жовтня 2018 набрали чинності Зміни до Порядку надання Державною фіскальною службою України інформації з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про доходи фізичних осіб на запити Національного агентства з питань запобігання корупції, які затверджено наказом Міністерства фінансів України від 31.08.2018 № 727, рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 31.08.2018 № 1897.
Основною метою змін до Порядку є удосконалення механізму надання Національним агентством до ДФС запитів на отримання інформації з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (Державний реєстр) про доходи фізичних осіб шляхом автоматизації процесу взаємодії між інформаційно-телекомунікаційною системою «Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» (ІТС Реєстр) та Державним реєстром.
Для забезпечення належного захисту інформації відповідно до законодавства взаємодія ІТС Реєстр та Державного реєстру здійснюватиметься каналами конфіденційного зв’язку спеціальної інформаційної телекомунікаційної системи органів виконавчої влади Національної системи конфіденційного зв’язку.
За 10 місяців 2018 року надходження до загального фонду державного бюджету зросли на 76,8 млрд грн
Протягом січня-жовтня 2018 року до загального фонду державного бюджету надійшло (сальдо) 588,1 млрд грн платежів, що контролюються ДФС. Це на 15%, або на 76,8 млрд грн більше, ніж у відповідному періоді минулого року.
До загального фонду держбюджету з початку 2018 року спрямовано 312,5 млрд грн податкових платежів, що на 16,7%, або на 44,8 млрд грн більше відповідного періоду минулого року. Індикатив Мінфіну перевиконаний на 1,2 млрд грн.
Митних платежів у січні-жовтні до загального фонду держбюджету перераховано у сумі 275,6 млрд грн. Це на 13%, або на 32 млрд грн перевищує показник 10 місяців 2017 року.
У жовтні цього року до загального фонду держбюджету забезпечено (сальдо) 62,2 млрд грн. Це майже на 24%, або на 12 млрд грн більше надходжень жовтня минулого року. Індикатив Мінфіну перевиконаний на 3 млрд грн.
Податкових платежів до загального фонду держбюджету у жовтні перераховано у розмірі 26,7 млрд грн. (плюс 5,3 млрд грн до минулорічного показника), митних платежів - 35,6 млрд грн (плюс 6,6 млрд грн ).
З початку року близько 3 тис. громадян взяли участь у системі добровільного страхування
З початку адміністрування єдиного внеску органами ДФС укладено близько 20,0 тис. Договорів про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування та сплачено більше 46 млн грн.
Відповідно до цих договорів громадяни мають можливість докупити пенсійний стаж, якого їм не вистачає для призначення пенсії шляхом одноразової сплати ЄСВ за весь період, або поступової сплати внесків.
З початку 2018 року близько 3,0 тис. осіб скористалися правом на добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Період докупленого стажу складає в середньому 1,5 – 2,0 роки на одну особу.
Найбільше таких договорів було укладено ГУ ДФС у Дніпропетровській області – 1 979, Івано-Франківській – 1 905 та Закарпатській – 1 812.
Нагадаємо, що особа, яка виявила бажання брати участь у системі добровільного страхування, має подати до органів доходів і зборів за місцем проживання заяву про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування або одноразову сплату у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, копію трудової книжки (за наявності) та копію документа, що посвідчує особу.
З особою, яка подала заяву, після перевірки викладених у ній відомостей органами доходів і зборів у строк не пізніше ніж 30 календарних днів з дня отримання заяви укладається відповідний договір.
На Львівщині вилучено понад 2,5 тонни незадекларованих продуктів харчування
31.10.18 співробітниками управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії спільно з працівниками СБУ у Львівській області проведено переогляд автобуса з українською реєстрацією, що здійснював нерегулярні пасажирські перевезення за маршрутом Рава- Руська -Томашів.
Під час перегляду було виявлено приховані товари, які знаходилися у створених конструктивних порожнинах автобуса, тобто тайниках. Всього виявлено понад 1,5 тонни товару, а саме сири, оливки, артишоки та інше. Складається протокол про порушення митних правил. Транспортний засіб буде конфісковано. Вночі стався аналогічний випадок на пункті пропуску «Краківець». Управлінням протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Львівській митниці ДФС виявлено близько тонни продуктів харчування, що не були відповідним чином задекларовані. Товар знаходився в рейсовому автобусі, який прямував за маршрутом «Варшава-Івано-Франківськ». Складається протокол, вантаж буде вилучений.
Викрито махінації на ремонті доріг на суму 18,02 млн гривень
Підрозділом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Дніпропетровській області спільно з регіональною прокуратурою встановлені факти можливого привласнення бюджетних коштів.
Так, протягом 2017 року одне з товариств з обмеженою відповідальністю м. Дніпра на замовлення державного підприємства виконувало поточний ремонт автомобільних доріг загального користування державного значення.
Проведеним дослідженням встановлено, що посадові особи зазначеного товариства з метою легалізації (відмивання) коштів здійснили безтоварні фінансові операції з низкою підприємств, діяльність яких має наявні ознаки "фіктивності" та характеризується невідповідністю номенклатури придбаних та реалізованих товарів. Крім того, до офіційних документів податкової звітності свідомо були внесені неправдиві відомості щодо фінансово-господарської діяльності.
Загальна сума можливої легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, склала 18,02 млн. гривень.
За даними фактами до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочину, передбаченого ч. 2 ст. 209 КК України.
Здійснюється кримінальне провадження.
Необхідність проведення митного огляду визначено АСАУР лише по 6% митних декларацій
На сьогодні автоматизована система аналізу та управління ризиками (АСАУР) щомісячно забезпечує оцінку ризиків по близько 200 тис. митних декларацій, 300 тис. переміщень комерційних транспортних засобів та 1,26 млн. пасажирських переміщень.
У той же час АСАУР сприяє вирішенню такого нагального питання як досягнення балансу між контролем з боку держави та наданням спрощень бізнесу.
Так, в 2018 році без визначення АСАУР контрольних заходів було оформлено більше 65% митних декларацій, документальним формам контролю підлягали 25% митних декларацій, по близько 6% митних декларацій АСАУР визначено необхідність проведення митного огляду.
Зазначена статистика відповідає загальноприйнятій міжнародній практиці. Водночас ДФС прагне досягти максимальної ефективності контрольних заходів при мінімальній кількості їх проведення, тому одним із пріоритетів подальшого розвитку митної справи ДФС визначено удосконалення ІТ-складової та максимальна автоматизації бізнес-процесів на митниці.
Нагадаємо, що над автоматизацією прийняття рішення щодо здійснення тих чи інших митних формальностей під час здійснення митного контролю товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, шляхом застосування автоматизованої системи аналізу та управління ризиками (АСАУР) митні органи працюють з 2005 року. Головною метою цієї роботи є зменшення суб’єктивних факторів, що можуть вплинути на прийняття рішень, пов’язаних з проходженням митної очистки.
Громадянин Туреччини намагався незаконно ввезти 6 кг тютюну для кальяну
Чергову спробу незаконного ввезення підакцизної продукції попередили співробітники Запорізької митниці ДФС у міжнародному аеропорту м. Запоріжжя.
Під час оформлення пасажирів рейсу зі Стамбулу громадянин Туреччини обрав для проходження митного контролю "зелений коридор", тим самим засвідчивши відсутність товарів, що обмежені або заборонені для переміщення через кордон.
Натомість після перетину "білої смуги" "зеленого коридору" фахівці митниці виявили у його ручній поклажі окрім особистих речей 6,250 кілограма тютюну для кальяну (9 упаковок по 8 картонних коробок, 5 упаковок по 14 картонних коробок).
Таким чином громадянин порушив митні правила, передбачені статтями 376, 378, 471 Митного кодексу України. Продукцію тимчасово вилучено, дозволену до ввезення норму повернуто, а саме – одну упаковку вагою 250 грамів.
Стосовно громадянина складено протокол про порушення митних правил.
Волинські митники на посту Ягодин вилучили у громадянина незадекларовані набої та пневматичну гвинтівку
Пасажир рейсового автобусу "Пулави-Луцьк", який в'їжджав в Україну з Республіки Польща "зеленим коридором" митного посту Ягодин, намагався ввезти 8 коробок набоїв та пневматичну гвинтівку калібром 5,5 мм. Волинські митники виявили їх під час проведення огляду у багажному відділенні.
Зокрема, гвинтівка "HATSANSRTIKERcal. 5.5 mmGREY" містилась у картонній коробці виробника, а набої різних специфікацій - у дорожній сумці громадянина.
Правоохоронним органам надіслано повідомлення про протиправне діяння, що може містити ознаки злочину за статтею 263 Кримінального Кодексу України. Предмети правопорушення тимчасово вилучені до рішення суду.
Керівництво ДФС та Адміністрації публічних фінансів Бельгії домовилось про співробітництво
Державна фіскальна служба України розширює коло співробітництва з європейськими партнерами. В.о. Голови ДФС Олександр Власов у рамках міжнародного податкового саміту з цифрової економіки в Лісабоні зустрівся з керівником Адміністрації публічних фінансів Бельгії, діючим Президентом Внутрішньо-європейської організації податкових адміністрацій (IOTA) Хансом Д’Хондтом.
«Україна та фіскальна служба не стоять осторонь процесів діджиталізації. Ми електронізуємо процеси для зручності платників. Не завжди це просто і швидко, але ми рухаємось у вірному напрямі. Ваша служба це вже пройшла, відбулося реформування, тому ваш досвід дуже важливий і цікавий для України», - зазначив Олександр Власов.
Він запропонував на експертному рівні створити робочу групу щодо обміну досвідом, напрацювання рекомендацій та практичного їх втілення.
ДФС цікавлять електронні сервіси, зокрема, запровадження електронної акцизної марки. ДФС наразі активно працює над цим проектом, щоб з наступного року вже реалізувати його. А оскільки з 2019 року, відповідно до Директиви ЄС щодо тютюну, застосування електронної марки є обов’язковою, то досвід запровадження був би досить корисним для України.
Крім того, серед напрямів співпраці - застосування єдиного казначейського рахунку для сплати податків і зборів. У Бельгії він запроваджений кілька років тому і дозволяє платнику одним платіжним дорученням сплатити грошові зобов’язання по всім податкам, а податковим органам – мати реальну картину про стан розрахунків з бюджетами.
Також Олександр Власов запропонував поділитися досвідом з питань кадрового забезпечення. За словами Ханса Д’Хонда, з 2008 року розпочалась активна фаза реформування Адміністрації публічних фінансів. Протягом 2010 - 2015 років її було повністю модернізовано, а із 20 тисяч співробітників дві третини були замінені. За останні п‘ять років повністю переглянуті KPI для всіх підрозділів і всіх співробітників, переформатована робота внутрішнього аудиту та внутрішньої безпеки.
У митному блоці для ДФС цікавий досвід Бельгії щодо створення профілів ризиків та удосконалення автоматизації процесів з управління ризиками.
Бельгійська сторона запевнила, що готова надати спеціалістів по кожному окремому напряму.

На Львівщині викрито спробу ввезення шин для легкових автівок за заниженою вартістю
У зону митного контролю пункту пропуску «Шегині - Медика» митного поста «Мостиська» Львівської митниці ДФС заїхав вантажний транспортний засіб у напрямку «в’їзд в Україну» у митному режимі «імпорт», яким здійснювалося переміщення товару «шини пневматичні нові гумові для легкових автомобілів».
Згідно з поданими товаросупровідними документами загальна вага товару становить 13663,5 кг брутто, а заявлена вартість 29412,9 USD.
Для з`ясування законності здійснення вищевказаної зовнішньоекономічної операції Львівською митницею ДФС було надіслано лист до митної агенції Республіки Польща з метою отримання копій товаросупровідних документів, які були підставою для експорту цього товару з території Євросоюзу.
Відповідно до отриманих документів вартість товару «шини пневматичні нові гумові», що переміщуються становить 36 561,77 EUR (згідно з курсом НБУ становить 1 179 344 грн. 07 коп.).
Таким чином керівник фірми-отримувача вчинив дії, спрямовані на переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення документів, що містять неправдиві відомості щодо митної вартості товарів.
Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого частиною 1 статті 483 Митного кодексу України. Товари, безпосередні предмети порушення митних правил, тимчасово вилучені та передані на склад Львівської митниці ДФС.
ДФС: Пріоритет – електронізація процесів та 100-відсоткова Е-готовність в роботі
Одним із пріоритетних напрямів роботи фіскальної служби є електронізація процесів оподаткування та забезпечення 100-відсоткової Е-готовності в роботі (E-readiness) в роботі контролюючих органів.
Вже на сьогодні платникам надано можливість в режимі 24/7/365 подавати будь-які електронні документи (звітність, податкові накладні, сервісні запити, листи тощо).
За 1 секунду в ДФС приймається та обробляється близько 50 електронних документів, в день - від 1,5 млн до 2 млн.
Найбільш запитуваними серед платників є сервіси он-лайн доступу до особистих даних, доступу та контролю за станом розрахунків з бюджетом, до систем електронного адміністрування ПДВ, реалізації пального, Єдиного реєстру податкових накладних.
Саме он-лайн сервіси дали змогу зменшити кількість запитів до контролюючих органів в паперовому та електронному вигляді.
Крім сервісів, які надають платникам можливість в повному обсязі реалізувати свої права та обов’язки відповідно до норм чинного законодавства, впроваджено додаткові аналітичні сервіси. Це – автозаповнення декларації з податку на додану вартість, відображення повної інформації щодо податкової накладної з урахуванням всіх зареєстрованих до неї розрахунків-коригування, розрахунок суми перевищення та результат порівняння даних податкової звітності з податку на додану вартість та Єдиного реєстру податкових накладних, доступ до даних ЄРПН щодо складених платником чи його контрагентами податкових накладних у розрізі статусів (зареєстровано/реєстрацію зупинено/прийнято рішення про реєстрацію/відмова в реєстрації).
Скористатися он-лайн сервісами користувачі можуть в Електронному кабінеті платника податків. На сьогодні Електронним кабінетом користується понад 9 млн. користувачів, з яких 1,2 млн осіб ідентифікованих в приватній частині, а це – весь активний бізнес.
Враховуючи потреби бізнесу в ДФС постійно впроваджуються нові та вдосконалюються діючі електронні сервіси.
Зокрема, ДФС запроваджено систему E-Receipt у тестовому режимі. Користувачі електронного сервісу «Пошук фіскального чека» вже відзначили простоту отримання, оперативність та достовірність інформації про здійснені розрахункові операції у будь-якій торгівельній точці будь-якого населеного пункту країни.
Також у планах впровадження електронної акцизної марки, що дозволить значно якісніше контролювати підакцизний товар (спирт, алкогольні та тютюнові вироби), унеможливить його тіньовий обіг. Крім того, це сприятиме створенню справедливих конкурентних умов для всіх учасників ринку.
Запровадження автоматизованої системи контролю за обігом підакцизних товарів здійснюватиметься у декілька етапів. На першому етапі заплановано запровадити електронний документообіг в процесі замовлення та обліку акцизних марок. Наразі вже проводиться робота для переходу до кінця цього року на електронний документообіг з державним підприємством – виробником акцизних марок в автоматизованому режимі.
На наступних етапах будуть вирішуватись питання, пов’язані з подальшим удосконаленням процесу обліку акцизних марок та обігу підакцизних товарів.
Ще одним важливим сервісом, який дозволить суттєво підвищити рівень та якість адміністрування податків, є запровадження електронного аудиту шляхом застосування відповідного програмного забезпечення. Це дасть можливість виявляти переважну частину ризиків ще до перевірки, значно прискорить та спростить процедури аналізу даних, суттєво зменшить витрати робочого часу на проведення перевірки як посадових осіб, так і платників податків.

ДФС: Зроблено крок до імплементації Плану боротьби з розмиванням бази оподаткування та виведення прибутку з-під оподаткування
У рамках виконання зобов’язань України щодо імплементації Плану боротьби з розмиванням бази оподаткування та виведення прибутку з-під оподаткування (ВЕРS) ДФС спільно з Міністерством фінансів та НБУ розроблено законопроект, яким буде внесено зміни до Податкового кодексу для впровадження зазначеного Плану. Законопроект вже оприлюднено на сайті Міністерства фінансів України.
Саме на імплементації Плану ВЕРS наголошувалося під час міжнародного податкового саміту з цифрової економіки в Лісабоні, участь в якому бере делегація ДФС на чолі з в.о. Голови ДФС Олександром Власовим.
Ухвалення законопроекту дозволить привести положення Податкового кодексу України в частині податкового контролю за трансфертним ціноутворенням у відповідність до вимог ОЕСР.
Крім того, будуть створені сприятливі умови для ведення бізнесу в Україні за рахунок встановлення міжнародних стандартів податкового контролю для всіх учасників міжнародної торгівлі.
Законопроектом також передбачається запровадження трирівневої структури документації для міжнародних груп компаній. Вона включатиме в себе документацію з трансфертного ціноутворення (локальний файл), глобальну документацію (майстер-файл) та звіт в розрізі країн (country-by-countryreporting). Це дозволить здійснювати контроль над операціями в рамках міжнародних груп компаній.
У законопроекті також враховано рекомендації ВЕРS щодо трансфертного ціноутворення. Це – запровадження інституту послуг з низькою доданою вартістю для цілей трансфертного ціноутворення, тобто послуг, які не є основним видом діяльності платника.
Передбачено і вдосконалення правил контролю за сировинними товарами. Буде скасовано обмеження застосовувати виключно біржові котирування певних бірж та надано можливість використовувати котирувальні ціни на товари.
Також запроваджується контроль за трансферним ціноутворенням з урахуванням концепції превалювання сутності над формою. Тобто комерційні або фінансові характеристики контрольованої операції для цілей трансфертного ціноутворення визначатимуться згідно з фактичною поведінкою сторін операції та фактичними обставинами її проведення.
Крім того, буде запроваджено оподаткування контрольованих іноземних компаній, тобто оподаткування податком на доходи фізичних осіб прибутків іноземних компаній, якими володіє фізична особа-резидент. Це дасть можливість перекрити схеми ухилення від оподаткування, якщо іноземна компанія отримує прибуток, але не виплачує дивіденди власнику-резиденту.
Запроваджуються і обмеження витрат на фінансові операції з пов’язаними особами. Тобто будуть встановлені обмеження по відсотках за кредит не лише щодо нерезидентів, як це зараз передбачено Податковим кодексом, а й резидентів. До того ж, невраховані у звітному періоді витрати на відсотки не зможуть бути враховані в майбутніх звітних періодах.
Законом також передбачено запобігання штучному уникненню визнання статусу постійного представництва та зловживанням у зв’язку із застосуванням договорів про уникнення подвійного оподаткування.
До уваги клієнтів Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС!
З метою гармонізації законодавства України з Європейським союзом, враховуючи вимоги Регламенту (ЄС) № 910/2014 Європейського Парламенту та Ради від 23 липня 2014 року Про електронну ідентифікацію та довірчі послуги для електронних транзакцій в межах внутрішнього ринку та про скасування Директиви 1999/93/ЄС, Верховною Радою України 05.10.2017 прийнято Закон України № 2155 «Про електронні довірчі послуги», основні положення якого набирають чинності 07.11.2018.
У свою чергу Акредитований центр сертифікації ключів ІДД ДФС (АЦСК ІДД ДФС), як кваліфікований надавач електронних довірчих послуг, з 07 листопада 2018 року почне формувати усім своїм клієнтам виключно кваліфіковані сертифікати. Варто зазначити, що такі сертифікати як і раніше будуть використовуватись користувачами електронних довірчих послуг для подання електронної звітності, організації електронного документообігу, отримання адміністративних послуг в електронному вигляді тощо.
Разом з цим, посилені сертифікати відкритих ключів, що були сформовані до 07.11.2018 будуть і надалі обслуговуватись АЦСК ІДД ДФС до закінчення їх строку чинності.
Додатково повідомляємо, що найближчим часом на інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС (https://acskidd.gov.ua)буде розміщено нові форми реєстраційних карток, які необхідно буде використовувати для отримання електронних довірчих послуг починаючи з 07.11.2018.
Олександр Власов: Україна на вірному шляху до податкової цифровізації
Прозоре та ефективне оподаткування в еру діджіталізації та шляхи перетворення податкових адміністрацій на цифрові – саме ці питання стануть основними під час триденної конференції у рамках міжнародного податкового саміту з цифрової економіки у Лісабоні, ініційованого Внутрішньо-європейською організацією податкових адміністрацій (IOTA) та Міжамериканським центром податкових адміністрацій (CIAT).
Основна мета саміту - відпрацювати загальну стратегію бачення розвитку податкових систем в умовах цифрової економіки, визначити як податкові адміністрації світу мають переформатовуватися та як швидко це робити, враховуючи еволюцію комерційних відносин.
«Під час конференції представники податкових адміністрацій світу матють чудову можливість висловити свої думки та ініціативи щодо запровадження нових, сучасних та ефективних підходів до адміністрування податків. Звичайно, мова також піде про перспективи бачення майбутнього, які є можливості податкової цифровізації», – зазначив в.о. Голови ДФС Олександр Власов, який очолив делегацію ДФС.
Як відзначив очільник ДФС, за даними OECD впровадження електронних сервісів вже збільшило доходи державних бюджетів розвинутих країн на 3%. Враховуючи пріоритети ДФС щодо електронізації послуг, швидку реалізацію он-лайн сервісів для платників податків відповідно до їх потреб, Україна на вірному шляху до податкової цифровізації.
За словами представника Центру податкової політики та адміністрування OECD Грейс Перез-Наварро, служби, що працюють в старому форматі, витрачають на обробку даних, обсяг яких гігантський, чимало часу та фінансових ресурсів. Через це виникає необхідність повного перегляду структури податкових адміністрацій. Мова йде про ліквідацію неефективних підрозділів та заміна їх на «автоматику».
Марія Тереза Фабрегаз із Генерального директорату з питань оподаткування та митного союзу Єврокомісії вважає, що діючі нині підходи в адмініструванні не відповідають тим викликам, які ставить сучасний світ, правила гри не дають можливості розпізнавати можливі схеми ухилення.
Одним з кроків вирішення такої ситуації учасники саміту назвали важливість визначення критеріїв місця отримання прибутку, адже корпорації найчастіше не показують повний обсяг свого виробництва та податкову базу.
«Тому мова йде про імплементацію правил BEPS щодо недопущення розмивання податкової бази. Україна - на етапі запровадження мінімального стандарту плану BEPS», – підкреслив Олександр Власов.
В.о. Голови ДФС Олександр Власов зустрівся з МВФ
Реформування Державної фіскальної служби та орієнтація на електронізацію процесів буде продовжена. Про це в.о. Голови ДФС Олександр Власов повідомив заступника директора-керівника управління доходів Департаменту фіскальної політики МВФ Хуана Торо в ході візиту делегації служби на міжнародний податковий саміт в Лісабоні (Португалія) з цифрової економіки.
За його словами, запущені раніше процеси щодо автоматизації адміністрування та відшкодування ПДВ вже дали результат. ДФС оперативно опрацьовує заявки на повернення ПДВ - 90% підтверджується в ході камеральних перевірок протягом місяця, а бізнес - своєчасно поповнює свої обігові кошти. Крім того, завдяки електронній системі блокування ризикових накладних практично вдалося перекрити схеми маніпулювання з ПДВ.
Також до кінця року на 100% запрацює Електронний кабінет для юридичних осіб. Для фізичних осіб він працює в повному обсязі, тобто всі послуги, що надає ДФС можна отримувати в режимі он-лайн. Що стосується митного блоку, то служба вже розпочала виконання норм закону по «єдиному вікну», який вступив у силу в жовтні. Майже 90% декларацій подаються за таким принципом.
Як додав Олександр Власов, ДФС не стоїть на місці і з наступного року планує розпочати проект щодо впровадження електронного аудиту та електронної акцизної марки. У тестовому режимі вже працює електронний чек.
«Взятий службою курс на максимальну автоматизацію процесів взаємодії з платниками виконується. Впевнений, чим менше контакту з бізнесом, тим простіше і ефективніше відбувається контроль, знижуються корупційні ризики», - заявив очільник ДФС.
Хуан Торо, у свою чергу, завірив, що найближчим часом до служби буде відправлена експертна технічна група щодо відпрацювання всіх питань щодо реформування ДФС та надання рекомендацій з удосконалення процесів.
На Львівщині упереджено вивезення 16,8 кг бурштину
Бурштин, загальною вагою 16,8 кг, намагався вивезти громадянин України, який прямував у приватну поїздку з України до Республіки Польща через пункт пропуску «Рава-Руська-Хребенне» митного поста «Рава-Руська» Львівської митниці ДФС на особистому автомобілі, обравши смугу спрощеного митного контролю «зелений коридор».
Під час здійснення митного контролю транспортного засобу з використанням технічних засобів митного контролю було виявлено 4 чорні пакунки, виготовлені з тканини, в яких знаходилися тверді предмети різної форми, коричневого кольору різних відтінків.
Прихований вантаж знаходився в конструктивних порожнинах за декоративними обшивками чотирьох дверей автомобіля. Доступ до вказаних предметів став можливий після демонтажу декоративних обшивок.
Відносно громадянина складено протокол про порушення митних правил за ознаками правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
ДФС працює над спрощенням формальностей у торгівлі товарами з ЄС ДФС активно працює над приєднанням України до Конвенції про єдиний режим транзиту та впровадженням нової комп’ютеризованої транзитної системи (NCTS), що сприятиме спрощенню переміщення товарів між країнами Європейського Союзу, Європейської Асоціації Вільної Торгівлі (країнами - членами Конвенції про єдиний режим транзиту) та Україною. До того ж це значно прискорить проведення митних формальностей й забезпечить належний рівень якості митного контролю.
Відповідно до попередніх домовленостей під час зустрічей з представниками бізнесу фіскальною службою на офіційному веб-порталі ДФС розміщено «Дорожню карту приєднання України до спільної транзитної процедури Європейського Союзу / Європейської Асоціації Вільної Торгівлі (ЄС/ЄАВТ)», якою передбачено загальне планування необхідних кроків для застосування NCTS в контексті приєднання до Конвенції про єдиний режим транзиту.
Дорожня карта визначає етапи та заходи, необхідні для повної імплементації правил спільного транзиту та підготовки України до роботи в єдиній системі транзиту та NCTS.
Зокрема, на наступний рік передбачено завершення розробки законопроекту щодо впровадження правил спільного режиму транзиту і процедур відповідно до положень Конвенції, підготовка проектів змін до національного законодавства, в тому числі проектів змін до Митного кодексу. Цей законопроект буде винесений на обговорення, доопрацювання та ухвалення Верховною Радою України.
Після завершення розробки всієї необхідної методичної та нормативної документації відбудеться комплексне оцінювання готовності національної транзитної системи до впровадження, за результатами якою України отримає запрошення до підписання Конвенції.
Дорожньою картою визначені заходи з закупівлі, встановлення, доопрацювання та підготовки до експлуатації програмного забезпечення, необхідного для функціонування NCTS.
Також під методичним керівництвом Мінфіну розробляється низка законопроектів щодо змін до національного законодавства, які відповідатимуть нормам Конвенцій, у тому числі проектів змін до Митного кодексу України, актів законодавства, нормативно-правових актів.
Здійснено аналіз довідників, які використовуються в інформаційних системах ЄС при роботі NCTS, щодо їх повного застосування або внесення змін до існуючих довідників інформаційної системи ДФС, опрацьовано та визначено можливі ризики у проекті NCTS.
Також вже проведений порівняльний аналіз існуючої інформаційної системи ДФС та NCTS щодо визначення обсягів та строків доопрацювання та здійснено аналіз діючої ІТ інфраструктури митного адміністрування (визначення всіх необхідних інтерфейсів) для забезпечення повноти функціональної системи в майбутньому.
Крім того, фахівці ДФС працюють над питанням ІТ рішення щодо забезпечення функціонування електронної системи обміну даними про товари, які переміщуються транзитом.
Постанова Верховного Суду України не привід для власників автомобілів з європейською реєстрацією не виконувати вимоги митного законодавства
Верховним Судом України 01.10.2018 в справі № 689/1980/16-а винесене рішення, яким залишено без змін постанову Ярмолинецького районного суду Хмельницької області від 14.12.2016 про закриття провадження в адміністративній справі, заведеній Хмельницькою митницею ДФС за ознаками правопорушення, передбаченого частиною другою статті 469 Митного кодексу України «Неправомірні операції з товарами, митне оформлення яких не закінчено, або з товарами, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем».
Своїм рішенням Верховний Суд України констатував відсутність підстав для притягнення конкретної особи до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу за порушення митних правил, передбачене ч. 2 ст. 469 Митного кодексу України. А саме за користування автомобілем, ввезеним у митному режимі "транзит" та митне оформлення якого не завершене.
Вказана постанова Верховного Суду України стосується одного конкретного факту притягнення до адміністративної відповідальності за ознаками правопорушення, передбаченого частиною 2 статі 469 МК України.
Ніяким чином це рішення не може бути підставою для звільнення від відповідальності інших осіб за порушення строків транзитного ввезення транспортних засобів, передбаченої статтею 470 МК України «Недоставлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення та документів до органу доходів і зборів призначення, видача їх без дозволу органу доходів і зборів або втрата».
Крім того, у разі встановлення факту використання автомобіля, ввезеного в режимі «транзит», є всі підстави для розгляду питання щодо наявності в діях особи ознак правопорушення, передбаченого статтею 485 МК України, та складання протоколу про порушення митних правил.
Так, санкцією статті 485 МК України за використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв'язку з якими було надано такі пільги, передбачено накладення стягнення у вигляді штрафу в розмірі 300 відсотків несплаченої суми митних платежів.
Тобто постанова Верховного Суду України не звільняє власників автомобілів з європейськими реєстраційними номерами від обов’язку дотримуватись вимог законодавства при переміщенні транспортних засобів особистого користування в режимах «транзит» та «тимчасове ввезення». У разі встановлення фактів недотримання цих вимог органи доходів та зборів, уповноважені на розгляд питання щодо притягнення осіб до відповідальності за порушення строків транзитних перевезень (ст. 470 МК України), перевищення строку тимчасового ввезення (ст. 481 МК України) та використання товарів (у тому числі транспортних засобів особистого користування), стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв'язку з якими було надано такі пільги (ст. 485 МК України).
ДФС надано розстрочення ПДВ при ввезенні обладнання на загальну суму майже 5 млн євро та 1,2 млн дол. США
Державною фіскальною службою України прийнято 59 рішень про надання платникам розстрочення податку на додану вартість під час ввезення на митну територію України обладнання для власного виробництва на території України на загальну суму майже 5 млн євро та 1,2 млн дол. США.
З них по 37 заявам рішення прийнято митницями за погодженням з ДФС, оскільки сума податку, заявлена до розстрочення, становить понад 1 млн грн.
Найбільшу суму розстрочки надано Київською митницею ДФС – 1,1 млн євро та 712,5 тис дол. США, Харківською митницею ДФС - 1,6 млн євро та Хмельницькою митницею ДФС - 1,3 млн євро та 185,5 тис. дол. США (у валюті контракту).
Здійснено 55 митних оформлень імпорту обладнання із застосуванням отриманих рішень з розстроченням сплати ПДВ на суму 176 млн грн.
Розстрочення надано при ввезенні обладнання для власного виробництва підприємствами легкої промисловості, металообробної промисловості, харчової промисловості, будівельної галузі, медичного обладнання.
Загалом станом на 16 жовтня 2018 року платниками до митниць ДФС подано 140 заяв про надання розстрочення по сплаті ПДВ. Митницями розглянуто 136 заяв, з яких по 47 надано відмову через недотримання обов’язкових вимог, зокрема, через наявність податкового боргу у підприємств, відсутність інформації про предмет або суму контракту.
Відкликано платниками 30 заяв, адже прийнято рішення щодо митного оформлення з повною сплатою ПДВ.
Наразі на розгляді у митницях ДФС знаходяться ще 4 заяви.
Нагадаємо, що 21 лютого 2018 року набула чинності постанова Кабінету Міністрів України, якою визначено порядок надання розстрочень та застосування забезпечення виконання зобов’язань під час ввезення на митну територію України обладнання для власного виробництва. Наприкінці 2017 року Верховна рада ухвалила зміни до Податкового кодексу, відповідно до яких відтермінування по сплаті ПДВ надається у строк не більше 24 календарних місяців без нарахування процентів, пені та штрафів.
Розстрочення не надається, якщо обладнання має походження з країни, визнаної Україною державою-окупантом та/або державою-агресором по відношенню до України, ввозиться з території такої країни та/або з тимчасово окупованої території України.
Кількість скарг на ДФС, яка надходять від бізнесу до Ради бізнес-омбудсмена, скоротилася в 3,5 раза
Протягом останнього часу кількість скарг від платників податків, які надходять на адресу Ради бізнес-омбудсмена в Україні щодо неправомірних дій ДФС, значно скоротилася. Про це заявив бізнес-омбудсмен Альгірдас Шемета під час зустрічі з представниками ДФС.
За його словами, за ІІІ квартал цього року до Офісу Ради бізнес-омбудсмена надійшло 157 скарг від представників бізнесу, що в 3,5 раза менше, ніж за ІV квартал 2017 року.
Основною причиною такого різкого зменшення скарг є врегулювання ситуації з блокуванням податкових накладних. Оскільки ця проблема практично вирішена, то бізнес вже не звертається з цими питаннями. Крім того, скоротилася на 17% і кількість скарг з податкових перевірок.
У свою чергу в.о. заступника Голови ДФС Євген Бамб


Останній раз редагувалося: 07.11.2018 16:52


Усі записи автора | Предыдущая | Следующая

Мій gorod.dp.ua:
copyright © gorod.dp.ua
Усі права захищені. Використання матеріалів сайту можливо тільки з дозволу власника.

Про проект :: Реклама на сайті