За словами Юрія Мошненка, основним корисним навантаженням ракети-носія стане єгипетський супутник «EgyptSat» розроблений ДКБ «Південне» та виготовлений на «Південному машинобудівному заводі ім. Олександра Макарова» (це перший супутник, виготовлений дніпропетровськими фахівцями на замовлення Єгипту). «EgyptSat» призначений для дистанційного зонування землі.
Крім основного вантажу, ракета-носій «Дніпро» має вивести на орбіту декілька менших супутників Саудівської Аравії та Каліфорнійського університету (США). У цілому ракета-носій «Дніпро» має доставити на орбіту близько 16-18 супутників.
Як повідомляло інформагентство «Придніпров’я», 26 липня 2006 року при запуску ракети-носія «Дніпро» сталася аварія, у результаті якої було зруйновано 18 супутників, у тому числі перший білоруський супутник «БелКА».
Як з’ясувала міжвідомча комісія, причиною аварійного пуску ракети-носія стало короткочасне порушення працездатності гідроприводу камери згорання двигунової установки першого ступеню. За ущерб, нанесений природному середовищу від падіння ракети-носія, Казахстану було виплачено страховими компаніями більше 1 млн доларів США. На початку 2007 року Казахстаном було зняту заборону на пуски ракети-носія «Дніпро» і розпочалася підготовка до чергового запуску.
Шість попередніх пусків ракети-носія «Дніпро» були успішними та дозволили вивести на орбіту близько 40 супутників різних країн світу.
Під час ціє ж прес-конференції Юрій Мошненко повідомив, що міжвідомча комісія з аналізу причин аварійного пуску ракети-носія «Зеніт-3SL» дійшла висновку, що аварія ракети-носія сталася внаслідок випадкового попадання металевої сторонньої частки в насос окислювача двигуна I ступені РД1171М (розробки російського НВО «Енергомаш»)
Точно встановити, що це за предмет, якого об’єму і яким чином він потрапив у насос окислювача, неможливо, оскільки двигун згорів під час аварії. Частка могла потрапити у паливо, могла і знаходитися вже в самому двигуні.
Як відзначають фахівці, спричинити відмову та возгоряння двигуна міг сторонній предмет об’ємом всього декілька міліметрів.
Причину аварії комісія з’ясовувала на основі телеметричних даних.
Як повідомив Юрій Мошненко, 9 березня міжвідомча комісія завершила свою роботу, висновки комісії затверджені керівниками космічних агентств Росії та України.
Наразі комісія розробляє рекомендації та план-графік виконання необхідних заходів для того, щоб запобігти повторенню ситуації.
Як відзначає Юрій Мошненко, ще декілька років тому на етапі одного з перших стендових випробувань ракети-носія «Зеніт-3SL» в Загорську Московської області відбулась аварія. Однією з причин якої, за висновками фахівців, було названо можливе попадання сторонньої частки в двигун.
Після цього українськими та російськими фахівцями були прийняті запобіжні заходи, небезпечні ділянки двигуна захищенні спеціальним покриттям. Ці заходи дозволи здійснити більше 20 успішних запусків за програмою «Морський старт».
Як показав останній невдалий пуск, заходи безпеки необхідно посилити — рекомендації щодо цього й має надати міжвідомча комісія та проконтролювати їх виконання.
Після впровадження рекомендації пуски ракети-носія буде відновлено.
Як очікується, це може відбутися вже влітку-восени 2007 року.
![]() |
Gorod`ській дозор |
![]() |
Фоторепортажі та галереї |
![]() |
Відео |
![]() |
Інтерв`ю |
![]() |
Блоги |
Новини компаній | |
Повідомити новину! | |
![]() |
Погода |
![]() |
Архів новин |