Сто лет назад эти планы казались совершенно реальными. Но их осуществлению помешал ряд причин.
Общественный транспорт Днепра периодически стремится выйти за границы города.
Многие горожане помнят о недавнем смелом проекте соединить троллейбусами на автономном ходу Днепр и Подгородное с выходом в перспективе на Новомосковск.
Лет 5-6 назад были даже проведены испытания новой линии! Но дальше них дело не пошло… Еще более смелые были планы по междугородным линия трамваев.
В самом начале ХХ-го века трамваи планировали запустить между Екатеринославом и Новомосковском.
А в 1930-х годах жители Днепропетровска имели перспективу прокатиться на трамвае в Днепродзержинск.
Об этих проектах напомнил известный историк Днепра Валентин Старостин:
«У 1901 році товариство "Катеринославський трамвай" вирішило спорудити трамвайну лінію через Дніпровський міст, вздовж залізниці, по Підгороднянському шосе до самого міста Новомосковська. Переговори затяглися, а економічна криза зробила цей проєкт неактуальним.
У 1909 році інженер Еміль Вюрглер виступив із проєктом вузькоколійки від станції "Нижньодніпровськ" вздовж, вже Новомосковського шосе, теж до самого міста Новомосковська. Неактуальним цей проєкт зробило затвердження урядових планів на будівництво залізниці Мерефа-Херсон.
При реалізації будь-якого із цих проєктів (а вони обидва були цілком реальні) ми б зараз мали суттєво іншу структуру Лівобережжя. І, відповідно, помітно інше місто в цілому.
А ось проєкт трамвайної лінії Дніпропетровськ - Дніпродзержинськ народжено у середині 1930-х років. Планована лінія мала продовжувати Кайдацьку гілку Дніпропетровського трамваю. На подив наміри її будівництва існували ще й у 1950-х роках (в усякому разі у генплані).
Насправді вона мало б що змінила у структурі міста, оскільки цей проєкт був швидше політичним, ніж інфраструктурним. На середину 1930-х років існували серйозні наміри щодо злиття двох міст. Одним із проявів ціих планів і було "вольове рішення" (ТМ) щодо будівництва нової лінії.
Проєктні роботи по ній ніколи розпочато не було.
Фоточка з "Київської Швейцарії" початку ХХ сторіччя допомагає зрозуміти суть проблем задуманого будівництва.
Формально концепція безупинного прогресу у нас і досі діє.
Ми і зараз можемо озвучити під неї щось величне.
Але розмах буде вже не той.
Нью-Васюки нам ніколи не наздогнати. Нема того польоту…».
Фото иллюстративные со страницы Валентина Старостина
Gorod`ской дозор | |
Фоторепортажи и галереи | |
Видео | |
Интервью | |
Блоги | |
Новости компаний | |
Сообщить новость! | |
Погода | |
Архив новостей |
Чем обычные электрички , которые итак ходят в эти города, не устраивают? Меня только тем, что они старьё и пора их обновлять. Ответить | С цитатой | Обсуждение: 1