Згоден
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтеся з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності та погоджуєтеся на використання файлів cookie.
Дніпро » Новини міста і регіону
Ср, 15 травня 2024
22:55

НОВИНИ МІСТА І РЕГІОНУ

Пошкодили товар у супермаркеті: яке покарання очікує покупців

Пошкодили товар у супермаркеті: яке покарання очікує покупців

Зайшовши до супермаркету з нами може трапитись неприємність, випадково зачепили та пошкодили товар, розбили пляшку чи горщик для квітів. Після чого охорона або адміністрація магазину вимагає оплатити вартість пошкодженого товару чи навіть сплатити штраф.

Що в таких випадках робити, дізнавались журналісти сайту «Наше Місто».

Роз’яснення Держпродспоживслужби

По-перше, слід заспокоїтися та згадати статтю 323 Цивільного кодексу України, яка встановлює, що «ризик випадкового знищення та випадкового пошкодження (псування) майна несе його власник». Власником товару є магазин та він несе відповідальність за товар, а тому покупець не повинен сплачувати кошти за розбитий товар, оскільки він ще не придбав його. По-друге, частиною 2 статті 17 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачено, що «Забороняється примушувати споживача придбати продукцію неналежної якості чи не потрібного йому асортименту». Розбитий товар є товаром неналежної якості та не є вашим вибором.

Отже, у випадку якщо ви випадково пошкодили товар, законодавство на вашому боці. Супермаркети які добре знають законодавство, не будуть примушувати вас відшкодувати вартість пошкодженого товару та просто списують такий товар.

Однак, якщо співробітники магазину не реагують на вищевказані статті законів, та все ж таки вимагають від вас оплати за розбитий товар, вимагайте скласти акт про пошкодження або знищення товару, в якому вкажіть, що пошкодження сталося не з вашої вини та за можливістю зазначте свідків. Ви повинні пам’ятати – нічого на місці не оплачується, на місці тільки фіксується. Поясніть, що ви відмовляєтеся платити, та що такі виплати будуть здійснені лише на підставі судового рішення (якщо буде доведено вашу вину).

Якщо адміністрація/охорона магазину переходить до більш рішучих дій і взагалі не випускає вас з приміщення, слід згадати ще й про частини 1, 4 і 5 статті 19 Закону України «Про захист прав споживачів», в яких йдеться про заборону нечесної підприємницької практики та агресивної діяльності.

Так, агресивною вважається підприємницька практика, яка фактично містить елементи примусу, докучання або неналежного впливу та істотно впливає або може впливати на свободу вибору або поведінку споживача стосовно придбання продукції». Крім того, як агресивні забороняються такі форми підприємницької практики: створення враження, що споживач не може залишити приміщення продавця (виконавця) без укладення договору або здійснення оплати, а також вимога оплати продукції, наданої продавцем (виконавцем), якщо споживач не давав прямої і недвозначної згоди на її придбання. У випадку, коли після всіх аргументів однаково продовжують примушувати платити за розбитий/пошкоджений товар і відмовляються складати акт та фіксувати ситуацію на місці, сміливо викликайте поліцію.

Слід пам’ятати, що відшкодування коштів за пошкоджений/знищений товар здійснюється виключно в судовому порядку. Та вже в суді магазин повинен буде довести, що ви зробили це навмисно. І такі випадки зустрічаються дуже рідко, адже витрати магазину на звернення до суду та послуги адвоката будуть коштувати в рази більше, ніж розбитий вами товар.

Gorod.dp.ua на Facebook.


Александр  (04.01.23 16:28): Начнем с того, что компенсацию за услуги суда и адвоката, будет оплачивать проигравшая сторона. Учитывая, что автор статьи этого не знает, возникает вопрос, можно ли доверять всему вышеперечисленному. И да, в моей жизни была подобная ситуация - ненамеренно разбил духи в супермаркете. Готов был оплатить. Но подошёл охранник, с кем то созвонился и сказал, что всё в порядке, платить не нужно. Было очень приятно. Відповісти | З цитатою
.  (02.01.23 17:16): Хоть и верная, но однобоко представленная информация.

Не заплатить вы сможете только если реально была неумышленная порча. Например, случайно что-то зацепили, или тронули одно, а упало другое и разбилось и т.п. Вам будет и фиксация отсутствия бортиков на прилавке, которые бы предотвращали падение товара. Также в вашу пользу будет загромождение товаром проходов для беспрепятственого прохода. Если зацепили протискиваясь, - загромождение будет в вашу пользу

Но если вдруг взяли в руки товар, уронили и т.п. Ну как бы да - купить вас его заставить не смогут по перечисленным законам. Но это не значит, что не смогут заставить компенсировать стоимость по статье 1166 Гражданского кодекса. Да, по решению суда (за суд, кстати, заплатите вы). Готовы потратить время, заплатить за суд и попортить нервы? - ну вперед.

Одно дело если реально есть вина магазина, а совсем другое если покупатель всё же виноват
Відповісти | З цитатою | Обговорення: 2
сергей  (02.01.23 17:02): Не съем, так понадкусываю-и мне ничего за это не будет. Я же ненавмисно це зробив, просто хотел оценить качество товара. Відповісти | З цитатою
1 плюс 1  (02.01.23 17:00): если кто то вам что то предъявляет в магазе, сразу вызывайте полицию Відповісти | З цитатою
1
Gorod.dp.ua не несе відповідальності за зміст опублікованих на сайті рецензій користувачів, тому що вони виражають думку користувачів і не є редакційним матеріалом.

Gorod`ской дозор | Обговорити тему на форумах | Розмістити оглошення

Інші новини:

ЗВЕРНИТЬ УВАГУ!
Популярні*:
 за коментарями | за переглядами

* - за 7 днів | за 30 днів | Докладніше
Цифра:
54
довгожителя проживає на Дніпропетровщині. 47 жінок та 7 чоловіків, які відзначили своє 100-річчя.

Джерело
copyright © gorod.dp.ua
Всі права захищені. Використання матеріалів сайту можливо тільки з дозволу власника.

Про проект :: Реклама на сайті