|«« | «« | »» | »»| |
«Уламки» - так называется новая выставка львовского медиа-художника Сергея Петлюка, которую открыли в галерее «АртСвит».
Открытие этой выставки – часть программы резиденций галерее «АртСвит», которая реализуется при поддержке Украинского культурного фонда.
Основой экспонатов выставки стали обломки бывших памятников советской эпохи.
Об этой выставке в галерее «АртСвит» рассказали следующее:
«Проєкт створений в межах 3-тижневої резиденції в галереї Артсвіт.
Вивчити місто за такий короткий проміжок часу майже неможливо. Відчути теж, хіба що фрагментарно. Це місто відкривається не одразу. Поділене і роздроблене часом, простором, ландшафтом та історією, воно відкриває себе приїжджим тільки дозованими сегментами. Щоб скласти ці частини в одне ціле, потрібно позбутися уявлень і стереотипів, очистити розум і прийняти його безапеляційно. Тоді ж воно і оживає, відкривається, розкривається та частково впускає до себе…
Вода
Місто на воді має невід’ємну і незаперечну можливість до медитації, спостерігаючи, як в повільній течії ще повільніше змінюються його обриси. Велика вода таїть в собі щось магічне, від цієї магії важко відвести погляд і ще важче це вербалізувати. Місто на воді може дозволити собі відбиття, розмитий силует, відблиски, дзеркальне відображення та цілісність пейзажу. Це все одного разу проектується на сітківку і залишається в пам’яті назавжди.
Метал
Місто, створене з і завдяки металу. Метал, що присутній всюди і що визначає й структуру, і фактуру, і темперамент. Метал маскулінний, як і маскулінна індустріальна історія міста. Метал, що був домінантою, володарем становища й середовища і який важко та болісно здає свої позиції.
Камінь
Камінь, як і вода, був ще до появи міста. Місто його захопило, затопило, приручило, освоїло, десакралізувало і використало для свого життя та розвитку. При зміні парадигми, змінюється і структура, маса і густина каменю – при кожній зміні, залишаються деструктовані уламки, що вже не потрібні в майбутньому і не можуть знайти собі місця в минулому. Ці уламки як рани – довго загоюються і залишаються шрамами на тілі міста. Місто цих шрамів встидиться та намагається приховати, що дає їм ще більшої вразливості.
Робітник(и)
Людина, її життя і праця творила й творить урбаністичний ландшафт, змішуючи в різних пропорціях попередньо згадані елементи. Культ важкої праці – теж донедавна здебільшого маскулінний феномен, втратив свою сакральну міць, став непотрібний, зайвий та анахронічний. Його місто намагається знищити чи заховати, забути чи ігнорувати, не надто переосмислюючи. На місці цих патріархальних уламків проростають паростки нової (цифрової?) плоті.
Сергій Петлюк - медіа-художник. Живе та працює в у Львові. Сфера зацікавлень: живопис, інсталяція, відеоінсталяція, нові медіа. Навчався у Прикарпатському університеті ім. В. Стефаника (м. Івано-Франківськ), та у Львівській Національній Академії Мистецтв (відділення монументально-декоративного живопису, 2000-2005)».
Посетила выставку и неутомимая исследовательница культурной жизни Днепра Ирина Семенчук, которая поделилась об экспозиции следующими впечатлениями:
«Мене не покидало відчуття, що Велесова ніч якось містично розтягнулась у часі. Але дійсно трохи моторошно було від думок, які кружляли та стрібали в моїй голові, поки я роздивлялась у напівтемряві (так задумав художник) ці уламки, які колись були пам'ятниками робітників і уособлювали радянську епоху.
Зараз в епоху комп'ютерну роль робітника не тільки не героїчна, робітничий клас як таковий майже зовсім зник, бо не потрібен. І роздивляючись ці поломані порожні торси з доволі вдалим підсвічуванням, бачиш тіні по стінам і і не можеш викинути думку про чехівський вишневий сад. Тільки залізну дорогу змінила цифрова...
Виставка дала поштовх до багатьох питань, і одне з них - чому зміна епох така болісна? Може, тому, що нервова система не встигає за розвитком інтелекту. А, може, щось зовсім інше, щось з невідомого... Як класно, що саме сучасне мистецтво дає можливість думати, міркувати, ставити запитання і шукати відповіді!».
Экспозиция «Уламки» будет открыта до 17 ноября. Посетить ее в галерее «АртСвит» (ул. Крутогорный спуск, 21-а) можно при соблюдении всех карантинных требований красной зоны.
Фото – Ирина Семенчук и галерея АртСвит
Gorod`ской дозор | |
Фоторепортажи и галереи | |
Видео | |
Интервью | |
Блоги | |
Новости компаний | |
Сообщить новость! | |
Погода | |
Архив новостей |
Отопление, которое до сих пор не включили, тоже скоро станет одним из таких обломков. Ответить | С цитатой
Вполне возможно что история оттопчется на нем. Ответить | С цитатой