29 березня 2023, 13:28
Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Комунікаційна податкова платформа – дієвий механізм співпраці»
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) інформує.
Днями у Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Комунікаційна податкова платформа – дієвий механізм співпраці».
На запитання відповідала начальник управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Манушак Осипова.
Питання 1: Доброго дня! У мене таке питання: хто може скористатись Комунікаційною податковою платформою?
Відповідь: Вітаю! На електронну скриньку Комунікаційної податкової платформи можуть звернутися представники бізнесу та громадськості. Вони мають змогу звернутись до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) з питаннями стосовно законодавства, контроль за виконанням якого покладено на органи ДПС, а також з пропозиціями щодо необхідності проведення певних заходів за визначеною тематикою.
Питання 2: Добрий день! Якщо в ході моєї підприємницької діяльності виникне питання, яке потребуватиме оперативного вирішення, що мені робити?
Відповідь: Вітаю! Комунікаційна податкова платформа ГУ ДПС забезпечує новий формат спілкування платників та податківців. Кожне звернення, яке надходить на адресу платформи, швидко опрацьовується та здійснюється зворотній зв’язок з заявником. Отже, для оперативного розгляду Ваших питань, які виникають під час діяльності, Ви можете звернутись на Комунікаційну податкову платформу ГУ ДПС.
Питання 3: Добрий день! Підкажіть, будь ласка, які фахівці задіяні у комунікаціях у разі звернення платника на Комунікаційну податкову платформу?
Відповідь: Добрий день! Зворотній зв’язок між платниками і податковою службою області забезпечується комунікаторами – фахівцями ГУ ДПС. Після отримання звернення комунікатор максимально швидко зв’язується з адресатом для визначення формату відповіді та, за необхідності, дати проведення зустрічі з відповідальними особами профільних структурних підрозділів ГУ ДПС.
Питання 4: Вітаю! Скажіть, будь ласка, як мені звернутись на Комунікаційну податкову платформу до податкової служби і чи є рекомендації щодо оформлення листа?
Відповідь: Добрий день! Для оперативного зв’язку з комунікаторами Ви можете написати лист на електронну скриньку Комунікаційної податкової платформи
[email protected]. У листі рекомендуємо вказувати назву суб’єкта господарювання, код ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або РНОКПП (для фізичних осіб), ПІБ заявника, контактний номер телефону та викласти суть питання.
Долучайтеся до спілкування за допомогою Комунікаційної податкової платформи – це якісна та оперативна комунікація з платниками податків.
Співпраця податкової служби Дніпропетровщини з Європейською Бізнес Асоціацією
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) інформує.
Днями за організацією Дніпровського офісу Європейської Бізнес Асоціації (ЄБА) на базі комунікаційної податкової платформи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) відбувся вебінар на тему «Міжнародне оподаткування», в якому прийняв участь заступник начальника податкової служби області Леонов Валерій.
До заходу також долучились менеджер комітетів Дніпровського офісу ЄБА Кобізь Марія; експерт з міжнародного оподаткування, асоційований партнер Crowe Azerbaijan Вахітов Рустам; партнер AC Crowe Ukraine, член Громадської ради при Міністерстві фінансів України Карпов Леонід; керівники структурних підрозділів ГУ ДПС: управлінь трансфертного ціноутворення та інформаційної взаємодії; представники бізнесу – члени ЄБА.
Обговорювались питання міжнародного обміну податковою інформацією, оподаткування контрольованих іноземних компаній та нерезидентів, визначення постійного представництва.
На початку заходу до присутніх звернувся Леонов Валерій та відзначив, що законодавча обізнаність платників – це надійний фундамент роботи бізнесу у рамках правового поля та забезпечення стабільного наповнення бюджетів.
Особистий контакт з платниками податків є важливим вектором роботи податкової служби області. Співпраця податківців з бізнес-спільнотою допомагає оперативно обговорювати та вирішувати нагальні питання.
Фахівці ГУ ДПС відповіли на запитання учасників вебінару та проаналізували окремі кейси, з якими звернулись суб’єкти господарювання.
Понад 14 млн грн – збір до спецфонду державного бюджету від платників Дніпропетровщини
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) повідомляє.
Протягом січня – лютого 2023 року від платників Дніпропетровської області до спеціального фонду державного бюджету надійшло понад 14 млн гривень. Порівняно з 2022 роком надходження збільшились майже на 10 млн гривень. Про це повідомив заступник начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Леонов Валерій.
Як зауважив Валерій Леонов, для постійної фінансової підтримки Збройних сил України та наших громадян, необхідно сплачувати податки і збори у встановлені терміни. Злагодженими діями податківців і платників сьогодні забезпечується підтримка економіки та соціальний захист населення нашої країни.
«Дякуємо всім платникам за вчасно та в повному обсязі внесені до бюджетів грошові кошти, за розуміння важливості сплати податків та відповідальне ставлення до виконання конституційних зобов’язань перед державою щодо сумлінного поповнення бюджетів», – зазначив заступник начальника податкової служби Дніпропетровщини.
Плата за землю: від фізичних осіб до місцевих бюджетів Дніпропетровської області надійшло майже 57 млн гривень
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) інформує.
У січні – лютому 2023 року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від фізичних осіб надійшло майже 57 млн грн плати за землю, що порівняно з відповідним періодом 2022 року на понад 22 млн, або на 66,6 відсотків більше.
Нагадуємо, що відповідно до п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) плата за землю – це обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Пунктом 286.4 ст. 286 ПКУ встановлено, що за нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.
У разі зміни протягом року об'єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.
Щодо отримання Довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) інформує.
1. Як отримати Довідку про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Довідка)?
Для отримання Довідки платник подає заяву про надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи. За формою згідно з додатком 2 до Порядку надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 03.09.2018 № 733.
Заява подається платником (на його вибір):
у паперовій формі – до державної податкової інспекції за основним місцем обліку такого платника або до відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу. Якщо Заяву подано до державної податкової інспекції, її передають до відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу;
в електронній формі – на адресу уповноваженого органу через приватну частину електронного кабінету, розміщеного на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням:
https://cabinet.tax.gov.ua/login,з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги».
Заява складається з обов'язковим посиланням на відповідний нормативно-правовий акт, яким передбачено необхідність підтвердження відсутності заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, та зазначенням найменування суб'єкта (підприємства, установи, організації), до якого (якої) Довідку буде подано платником.
Для правильного заповнення Заяви потрібно зазначити усі реквізити нормативно-правового акта за уніфікованим шаблоном відображення, необхідні для його ідентифікації:
- вид (Закон України або ЗУ (скорочений варіант), постанова Кабінету Міністрів України або постанова КМУ (скорочений варіант), наказ міністерства, постанова Правління Національного банку України або постанова Правління НБУ (скорочений варіант) тощо;
- індивідуальну назву акта, що зазначається у лапках («….») його порядковий номер (знак «№» та арабські або арабсько-римські цифри, знаки «-». «/») та дату приймання, оформлену словесно-цифровим (25 грудня 2022 року) або цифровим способом (25.12.2022).
Звертаємо увагу, що деякі платники вказують як підставу отримання Довідки Порядок або наказ Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733 «Про затвердження Порядку надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи», проте Порядком № 733 визначено лише механізм надання довідки контролюючим органом платнику, положення цього порядку не містять вимог щодо необхідності підтвердження платником відсутності заборгованості, а відтак не може бути підставою для надання Довідки.
2. В якій формі надається Довідка?
Довідка формується згідно з додатком 1 до Порядку та може надаватись платнику за його вибором або у паперовій, або в електронній формі. Форму отримання Довідки платник зазначає у Заяві.
Довідку у паперовій формі платник (його законний чи уповноважений представник) отримує безпосередньо в органі, до якого було подано Заяву.
Довідку в електронній формі платник отримує у приватній частині електронного кабінету з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
3. Які терміни надання Довідки?
Термін надання Довідки становить п’ять робочих днів з дня, наступного за днем отримання Заяви органом, до якого її було подано.
4. Який строк дії Довідки?
Строк дії Довідки становить десять календарних днів з дати її формування. У Довідці обов'язково зазначається термін її дії.
У разі якщо платник не отримав, сформовану у паперовій формі, Довідку до закінчення строку її дії, така Довідка зберігається в уповноваженому органі.
5. В якому випадку платнику може бути відмовлено у наданні Довідки?
За наявності у платника за даними інформаційно-комунікаційних систем контролюючих органів податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску, та/або заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, платнику готується лист (у довільній формі) з вмотивованою відмовою щодо надання Довідки. Лист вручається особисто платнику (його законному чи уповноваженому представникові) або надсилається платнику у порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Податкового кодексу України. Відмова у наданні Довідки готується уповноваженим органом протягом п'яти робочих днів з дня, наступного за днем отримання Заяви органом, до якого її було подано.
Чи повинен благодійник – фізична особа, який внесений до Реєстру, отримувати та зберігати документи, які підтверджують надання благодійної допомоги особам, визначеним підпунктами «а» та «в» підпункту 165.1.54 пункту 165.1 статті 165 ПКУ?
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) стосовно того, чи повинен благодійник – фізична особа, який внесений до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації (Реєстр), отримувати та зберігати документи, які підтверджують надання благодійної допомоги особам, визначеним підпунктами «а» та «в» підпункту 165.1.54 пункту 165.1 статті 165 Податкового кодексу України (ПКУ), повідомляє.
Для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені вищезазначеним абзацом. При цьому первинним документом вважається документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення (пункт 44.1 статті 44 ПКУ, стаття 1 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» із змінами).
До уваги фізичних осіб!
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) нагадує, що триває кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2022 року.
Звертаємо увагу, що для фізичних осіб – платників податків – резидентів України, дохід, отриманий у вигляді суми коштів чи безоплатно наданих товарів (послуг), що надані за рахунок бюджетних коштів іноземних держав та їх державних фондів такому платнику податків та членам його сім’ї першого ступеня споріднення як особам, які постраждали внаслідок збройної агресії російської федерації проти України і скористалися правом на тимчасовий захист відповідно до законодавства такої іноземної держави (далі – допомога), відповідно до п. 27 підрозділу 1 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) не включаються до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку за 2022 та 2023 податкові (звітні) роки. При цьому зазначена пільга поширюється на всі форми надання зазначеної допомоги, у тому числі у разі її одержання як додаткове благо, а також від іноземних компаній, організацій, які відповідно до законодавства відповідної іноземної юрисдикції здійснюють благодійну діяльність.
Отже, фізичні особи – платники податків – резиденти України, які скористалися правом на тимчасовий захист в інших країнах світу, допомогу, отриману від іноземних держав та їх державних фондів, а також від іноземних компаній, організацій, які відповідно до законодавства відповідної іноземної юрисдикції здійснюють благодійну діяльність, декларують як іноземні доходи, при цьому податок на доходи фізичних осіб та військовий збір із таких сум не визначають та не сплачують. Тобто, зазначають лише отримання таких коштів як дохід без податку та збору.
При цьому декларацію про майновий стан і доходи можна подати в електронному вигляді через Електронний кабінет (cabinet.tax.gov.ua) у розділі «ЕК для громадян» – «Податкова декларація про майновий стан і доходи». Скористатись зазначеним сервісом зможуть особи, які ідентифіковані за особистим ключем, виданим кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг.
Звертаємо увагу, що з 01.01.2023 введено в дію нову форму податкової декларації, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 17.05.2022 № 143 «Про внесення змін до форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03.06.2022 за № 593/37929.
Відповідно до п. п. 49.18.4 п. 49.18 ст. 49 ПКУ податкові декларації подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб, у тому числі самозайнятих осіб, до 1 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розділом IV ПКУ.
Пунктом 49.20 ст. 49 ПКУ передбачено, що якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.
Отже, громадяни, фізичні особи – підприємці (крім осіб, які перебувають на спрощеній системі оподаткування) та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, за результатами 2022 року з урахуванням вимог Закону України від 15 березня 2022 року № 2136-ІХ «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» подають податкову декларацію до 01 травня 2023 року (включно).
Разом з тим звертаємо увагу, що відповідно до ст. 166 ПКУ фізичні особи – платники податку при дотриманні вимог встановлених зазначеною статтею ПКУ мають право подати податкову декларацію для використання свого права на податкову знижку. Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (п. п. 166.1.2 п. 166.1 ст. 166 ПКУ). Копії первинних документів, що підтверджують право на податкову знижку подаються разом з податковою декларацією (п. п. 166.2.2 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).
Про подання громадянами звернення
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) звертає увагу на наступне.
Громадяни можуть викласти свої звернення:
- надіславши на поштову адресу: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8;
- через Контакт-центр ДПС за телефоном: 0800 501 007, обравши на інтерактивному голосовому автовідповідачі напрямок «6»;
- з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку, надіславши на електронну поштову адресу:
! у вигляді сканкопії чи фотокопії письмового звернення з підписом заявника із зазначенням дати та місця проживання або підписане кваліфікованим електронним підписом.
Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, відповідно до частини восьмої статті 5 Закону України «Про звернення громадян» буде повернуто заявнику з відповідним роз’ясненням не пізніш як через десять днів від дня його надходження.
Графік роботи та телефони:
Надання інформації щодо реєстрації вхідної кореспонденції за зверненнями громадян здійснюється відділом обліку звернень громадян та контролю за їх розглядом управління організації розгляду звернень громадян та забезпечення доступу до публічної інформації Департаменту організації роботи Служби у робочі дні за графіком: понеділок – п’ятниця з 8 год. 30 хв. до 12 год. 30 хв. та з 13 год. 00 хв. до 16 год. 30 хв. за телефоном (044) 279 79 78.
Детальніше щодо подання звернення до ДПС (Форма подання письмового звернення до ДПС, що надсилається засобами поштового зв’язку або з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення); Зразок документального оформлення письмового звернення громадянина до ДПС) – на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/dlya-gromadskosti/zvernennya-gromadyan/podannya-zvernennya/
Про перелік переданого на реалізацію майна, що перейшло у власність держави
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) інформує, що на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/pereliki-/641170.htmlрозміщено перелік переданого на реалізацію майна,
що перейшло у власність держави.
До уваги ФОП!
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) повідомляє, що фізичні особи – підприємці (ФОП), в тому числі платники єдиного податку ІІ – ІV груп, зобов’язані застосовувати реєстратори розрахункових операцій/програмні реєстратори розрахункових операцій (РРО/ПРРО) у випадку здійснення «розрахункових операцій» у розумінні Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами.
Розрахункова операція це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.
Обов’язок вести облік товарних запасів, відповідно до Порядку ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2021 № 496 (далі – Порядок № 496), поширюється на платників податків, ФОП, які здійснюють:
- діяльність на загальній системі оподаткування;
- діяльність з використанням ІІІ групи єдиного податку та зареєстровані платниками ПДВ;
- також, серед платників ІІ – ІV групи єдиного податку Порядок № 496 поширює свою дію на тих, які здійснюють:
- реалізацію технічно-складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
- реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення; реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.
Платники єдиного податку ІІ – ІV групи, які не зареєстровані платниками ПДВ та не здійснюють реалізацію технічно-складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення, реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння, облік товарних запасів не ведуть.
За який звітний (податковий) період платник ПДВ вперше має право заявити суму від’ємного значення ПДВ до бюджетного відшкодування на рахунок відкритий у небанківського надавача платіжних послуг?
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) нагадує, що 01.04.2023 набере чинності Закон України від 12 січня 2023 року № 2888-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо платіжних послуг» (далі – Закон № 2888).
Законом № 2888 запроваджено зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та інших законодавчих актів, зокрема в частині обліку електронних гаманців та рахунків відкритих платникам податків небанківськими надавачами платіжних послуг, сплати податків електронними грошима та використання інших платіжних операцій, що запроваджені Законом України від 30 червня 2021 року № 1591-IX «Про платіжні послуги».
Враховуючи, що Закон № 2888 набере чинності 01 квітня 2023 року, вперше платник податку має право заявити суму від’ємного значення ПДВ до бюджетного відшкодування на рахунок в небанківського надавача платіжних послуг за звітний (податковий) період квітень 2023 року (п. 1 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2888).
За матеріалами Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
Останній раз редагувалося: 29.03.2023 13:28