23 листопада 2020, 11:21
СОБОРНИЙ ВІДДІЛ ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ ОРГАНІЗАЦІЙНО-РОЗПОРЯДЧОГО УПРАВЛІННЯ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ІНФОРМУЄ!
Нарахування єдиного внеску, якщо працівник протягом календарного місяця працював як за основним місцем роботи так і за сумісництвом та отримав загальну суму доходу менше розміру мінімальної заробітної плати
Соборний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Відповідно до п.1 частини першої ст.4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - ЄВ) є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами.
Пунктом 1 частини першої ст.7 Закон №2464 визначено, що базою нарахування ЄВ для роботодавців є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати, за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР «Про оплату праці» (далі - Закон № 108), та сума винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу (ст. 1 Закону № 108).
Основне місце роботи – місце роботи, де працівник працює на підставі укладеного трудового договору, де знаходиться (оформлена) його трудова книжка, до якої вноситься відповідний запис про роботу (п. 12 частини першої ст. 1 Закону № 2464).
Обчислення ЄВ здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до Закону №2464 нараховується ЄВ (частина друга ст. 9 Закону №2464).
ЄВ для платників, зазначених у ст.4 цього Закону, встановлюється у розмірі 22 відс. до визначеної ст. 7 Закону № 2464 бази нарахування ЄВ.
У разі якщо база нарахування ЄВ не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума ЄВ розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки ЄВ.
При нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам з джерел не за основним місцем роботи ставка ЄВ, встановлена цією частиною, застосовується до визначеної бази нарахування незалежно від її розміру.
Отже, якщо працівник протягом календарного місяця працював на одному підприємстві як за основним місцем роботи так і за сумісництвом та отримав загальну суму доходу менше розміру мінімальної заробітної плати встановленої законом на місяць, сума ЄВ розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки ЄВ.
Якщо працівник працював на різних підприємствах при цьому за основним місцем роботи отримав суму доходу менше розміру мінімальної заробітної плати встановленої законом на місяць, сума ЄВ розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки ЄВ. Нарахування ЄВ на дохід отриманий не за основним місцем роботи здійснюється згідно вимог абзацу третього частини п’ятої ст. 8 Закону № 2464 незалежно від його розміру.
Щодо подання податкової декларації з екологічного податку, у разі передачі в оренду або відчуження нерухомого майна разом із стаціонарним джерелом забруднення в середині звітного періоду (року)
Соборний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до п. 48.1 ст. 48 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями п. 46.5 ст. 46 ПКУ та чинному на час її подання.
Форма Податкової декларації екологічного податку (далі – Податкова декларація) затверджена наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 715 із змінами та доповненнями. Невід’ємною частиною Податкової декларації є 6 (шість) типів додатків: додатки 1 - 6.
Відповідний тип додатка забезпечує обчислення податкового зобов’язання за відповідним видом об’єкта оподаткування – викиди в атмосферне повітря, скиди у водні об’єкти та інші.
Пунктом 63.3 ст. 63 ПКУ встановлено, що платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням (далі – об’єкти оподаткування), контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з Порядком обліку платників податків, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14.05.2014 за № 503/25280 (далі – Порядок № 1588).
Повідомлення про об’єкти оподаткування або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП (далі – повідомлення 20-ОПП) подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків (п. 8.4 Порядку № 1588).
Пунктом 250.9 ст. 250 ПКУ передбачено, що якщо платник екологічного податку з початку звітного року не планує здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, то такий платник податку повинен повідомити про це відповідний контролюючий орган за місцем розташування джерел забруднення та скласти заяву про відсутність у нього у звітному році об’єкта обчислення екологічного податку. В іншому разі платник податку зобов’язаний подавати податкові декларації відповідно до ст. 250 ПКУ.
Таким чином, у разі передачі в оренду або відчуження нерухомого майна разом із стаціонарним джерелом забруднення в середині звітного періоду поточного року, платник складає та подає повідомлення 20-ОПП та відповідно до п. 250.9 ст. 250 ПКУ повідомляє контролюючий орган за місцем розташування джерел забруднення заяву про виникнення (відчуження) у нього об’єкта оподаткування екологічним податком.
При цьому декларування податкових зобов’язань з екологічного податку здійснюється платниками за фактичний період перебування у користуванні об’єктів оподаткування, визначений у повідомленні 20-ОПП, у відповідному звітному (податковому) періоді.
Право платника податку, який навчається в аспірантурі на отримання податкової знижки
Соборний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Право платника податку на податкову знижку, підстави для її нарахування, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, обмеження права на її нарахування визначені ст. 166 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Відповідно до п.п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 ПКУ платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.
Основні правові, організаційні, фінансові засади функціонування системи вищої освіти встановлено Законом України від 01 липня 2014 року № 1556-VII «Про вищу освіту» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 1556).
Згідно з пп. 1, 2 та 6 ст. 5 Закону № 1556 підготовка фахівців з вищою освітою здійснюється за відповідними освітніми чи науковими програмами на рівнях вищої освіти, до яких, зокрема, належить третій (освітньо-науковий/освітньо-творчий) рівень. При цьому здобуття вищої освіти на кожному рівні вищої освіти передбачає успішне виконання особою відповідної освітньої або наукової програми, що є підставою для присудження відповідного ступеня вищої освіти (доктора філософії/доктора мистецтва), який здобувається на третьому рівні вищої освіти на основі ступеня магістра під час навчання в аспірантурі/творчій аспірантурі.
Особи, які навчаються у закладах вищої освіти, є здобувачами вищої освіти, серед яких є аспірант – особа, зарахована до закладу вищої освіти (наукової установи) для здобуття ступеня доктора філософії/доктора мистецтва (пп. 1 та 2 ст. 61 Закону № 1556).
Враховуючи викладене, платник податку, який навчається в аспірантурі, є здобувачем вищої освіти і, відповідно, має право на податкову знижку за витратами, понесеними на користь закладу освіти за навчання в аспірантурі за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року.
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (п.п. 166.1.2 п. 166.1 ст. 166 ПКУ).
Порядок визначення бази оподаткування при постачанні основних виробничих або невиробничих засобів, в тому числі при їх ліквідації
Соборний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
При постачанні основних виробничих або невиробничих засобів база оподаткування ПДВ визначається відповідно до п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), а саме виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов’язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв’язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками – суб’єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).
При цьому база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни).
Згідно з п. 189.9 ст. 189 ПКУ якщо основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються за самостійним рішенням платника податку, така ліквідація для цілей оподаткування розглядається як постачання таких основних виробничих або невиробничих засобів за звичайними цінами, але не нижче балансової вартості на момент ліквідації.
Норма цього пункту не поширюється на випадки, коли основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються у зв’язку з їх знищенням або зруйнуванням внаслідок дії обставин непереборної сили, в інших випадках, коли така ліквідація здійснюється без згоди платника податку, у тому числі в разі викрадення основних виробничих або невиробничих засобів, що підтверджується відповідно до законодавства або коли платник податку подає контролюючому органу відповідний документ про знищення, розібрання або перетворення основних виробничих або невиробничих засобів у інший спосіб, внаслідок чого вони не можуть використовуватися за первісним призначенням.
Якщо внаслідок ліквідації необоротних активів отримуються комплектувальні вироби, складові частини, компоненти або інші відходи, які оприбутковуються на матеріальних рахунках з метою їх використання в господарській діяльності платника, на такі операції не нараховуються податкові зобов’язання (п. 189.10 ст. 189 ПКУ).
Пільги щодо сплати земельного податку встановлені для фізичних осіб
Соборний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб наведено в ст. 281 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Так, згідно з п. 281.1 ст. 281 ПКУ від сплати земельного податку звільняються:
особи з інвалідністю першої і другої групи;
фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;
пенсіонери (за віком);
ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від 22 жовтня 1993 року № 3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;
фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Відповідно до п. 281.2 ст. 281 ПКУ звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб п. 281.1 ст. 281 ПКУ, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм:
для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;
для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;
для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;
для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;
для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.
Від сплати податку звільняються на період дії єдиного податку четвертої групи власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі за умови передачі земельних ділянок та земельних часток (паїв) в оренду платнику єдиного податку четвертої групи (п. 281.3 ст. 281 ПКУ).
Пунктом 281.4 ст. 281 ПКУ визначено, що якщо фізична особа, визначена у п. 281.1 ст. 281 ПКУ, станом на 01 січня поточного року має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, площа яких перевищує межі граничних норм, визначених п. 281.2 ст. 281 ПКУ, така особа до 01 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження будь-якої земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельних ділянок для застосування пільги (далі – заява про застосування пільги).
Пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з базового податкового (звітного) періоду, в якому подано таку заяву, та діє до початку місяця, що настає за місяцем подання нової заяви про застосування пільги.
У разі подання фізичною особою, яка станом на 01 січня поточного року має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, заяви про застосування пільги після 01 травня поточного року, пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з наступного податкового (звітного) періоду.
Згідно з п. 281.5 ст. 281 ПКУ, якщо право на пільгу у фізичної особи, яка має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, виникає протягом календарного року та/або фізична особа, визначена у п. 281.1 ст. 281 ПКУ, набуває право власності на земельну ділянку/земельні ділянки одного виду використання, така особа подає заяву про застосування пільги до контролюючого органу за місцем знаходження будь-якої земельної ділянки протягом 30 календарних днів з дня набуття такого права на пільгу та/або права власності.
Пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з урахуванням вимог п. 284.2 ст. 284 ПКУ та діє до початку місяця, що настає за місяцем подання нової заяви про застосування пільги.
У разі недотримання фізичною особою вимог абзацу першого п. 281.5 ст. 281 ПКУ пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з наступного податкового (звітного) періоду.
Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік (п. 285.1 ст. 285 ПКУ).
У День працівників радіо, телебачення та зв’язку пройшов брифінг начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
Ганни Чуб
Соборний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
В сучасну епоху інформація є одним з найважливіших і глобальних ресурсів, а доступ до неї є необхідним елементом успіху у будь-якій сфері діяльності, у тому числі і у сфері справляння податків.
Переорієнтація суспільства на засади цифрової креативної економіки створює нову реальність, у якій частка інформаційного продукту зростає, а швидкість, зручність та надійність операцій з інформацією стають визначальними чинниками розвитку суспільства.
Податкова служба Дніпропетровської області приділяє особливу увагу комунікаціям із засобами масової інформації (ЗМІ).
У день працівників радіо, телебачення та зв’язку, представники радіо і телебачення – партнери податкової були запрошені на брифінг начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) Ганни Чуб, присвячений їх професійному святу.
Брифінг з урахуванням сьогодення проведено у режимі онлайн.
Начальник ГУ ДПС привітала представників ЗМІ зі святом та зауважила, що відкрите суспільство неможливо збудувати без засобів масової інформації, важливими елементами яких є радіо і телебачення.
В основу діяльності податкової служби покладено якісну систему обслуговування платників податків, яка передбачає співпрацю з ними на партнерських засадах. Відомство відкрите до діалогу, який сприятиме як розвитку підприємництва в країні, так і наповненню бюджету.
І в цьому напрямку неоціниму допомогу надають ЗМІ. Високий професіоналізм дніпровських редакцій і мовників, які доносять до суспільства достовірну податкову інформацію, що відіграє важливу роль у вихованні сумлінного платника податків, є основним позитивним чинником у взаємодії податкових органів із ЗМІ.
«Вже сьогодні податкова служба – це сервісна служба, яка надає якісні електронні послуги. Ми вийшли на сучасний рівень спілкування з платником, контакт із бізнесом відбувається у новому форматі.
Найбільш популярний із сервісів – Електронний кабінет. Цим сервісом можна скористатись цілодобово як з комп’ютерів, так і з смартпристроїв у режимі онлайн, що спрощує ведення бізнесу.
Ми є у соціальних мережах – це і Фейсбук, і Ютуб. Крім того, корисну інформацію можна отримати у телеграм каналі «Податкова служба».
Також податкова служба долучилася до впровадження нового проєкту «Е-малятко», який стартував на початку цього року. Новий сервіс дозволяє дітям, яким виповнилося 14 років, отримати 2 послуги за однією заявою – оформлення паспорта та номера платника податків. Тобто стала доступною офлайн послуга оформлення і видача паспорта громадянина України з безконтактним електронним носієм з одночасною реєстрацією у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків» – зазначила Ганна Чуб.
Захід відбувся в форматі конструктивного діалогу. Представники ЗМІ отримали від очільниці ГУ ДПС відповіді на поставлені питання, які стосуються діяльності служби.
Наприкінці заходу Ганна Чуб подякувала представникам ЗМІ за співпрацю з податковою службою області, за їх внесок у становленні податкової культури та висвітленні основних напрямів діяльності служби та побажала міцного здоров’я, нових яскравих проєктів і подальшого професійного зростання.
Олексій Любченко: Ефективність податкової системи
напряму пов’язана з добровільною сплатою податків
Соборний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє про наступне.
Якою має бути податкова система в Україні та як стимулювати бізнес до добровільної сплати податків – на такі питання дискутували учасники заходу «Реформування державної податкової служби через призму доброчесності податківців та платників податків». Захід був організований за ініціативи Всеукраїнської Мережі Доброчесності та Комплаєнсу (UNIC).
Участь у дискусії взяли Голова ДПС Олексій Любченко, його заступники Євген Олейніков та Наталія Калєніченко, представники МВФ, ОЕСР, METS та інші.
«Сьогодні ми будуємо в країні нову податкову службу, з іншими пріоритетами, конструктивними підходами та готовністю до змін відповідно до потреб платників. Реформа – це, перш за все, зміна ідеології. Ми відійшли від позиції, нібито податкова забезпечує надходження до бюджету. Своєю місією Служба визначила транспарентність, сучасність та технологічність», – наголосив Олексій Любченко.
За словами Голови ДПС, для покращення податкової дисципліни платниками податків, а також мінімізації ненадходжень до державного бюджету в ДПС наразі запроваджується система податкового комплаєнсу. Вона надасть можливість зменшити ризики недотримання платниками вимог податкового законодавства, допомогти платникам уникнути найбільш поширених помилок у майбутньому.
«Ми переконані, що переважна більшість платників податків працюють чесно і прозоро. І тільки незначна частина веде агресивну податкову політику по відношенню до держави», - зазначив Олексій Любченко.
Він підкреслив, що стимулювання добровільної сплати податків неможливе без зручного процесу звітування та сплати податків, якісних послуг та ефективного адміністрування.
Він також розповів, що в ДПС значну вагу приділяють аналітичній роботі, застосовують ризикоорієнтований підхід у роботі з платниками. Це дозволяє сфокусувати увагу на ризикових платниках та, застосовуючи методи податкового контролю, забезпечувати належний процес реагування на податкові порушення.
В умовах сьогодення на перший план виступають електронні послуги. Максимальна можливість швидкого отримання податкової інформації, заповнення звітності та мінімізація ризиків недотримання платниками податкового законодавства – все це сприяє підвищенню податкової культури та, відповідно, добровільній сплаті податків.
Голова ДПС також зазначив, що у проваджені реформ ДПС надається потужна підтримка від провідних міжнародних експертів. Вони активно допомагають ДПС розвивати ризикоорієнтовані підходи та аналітичну спроможність, посилення превентивної діяльності для недопущення порушень доброчесності, а також систему управління змінами в Службі.
Учасники дискусії обговорили основі передумови податкового комплаєнсу, стимули до підвищення податкової культури та важливість реформ у податковій сфері.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
Наталія Калєніченко: Наше бачення – онлайн доступна податкова служба
Соборний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
У Державній податковій службі активно працюють над цифровізацією послуг. На сьогодні триває співпраця з Міністерством цифрової трансформації України та іншими органами виконавчої влади у напрямі надання громадянам та бізнесу якісних послуг, забезпечення легкої та доступної сплати податків. Про це розповіла заступник Голови ДПС з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Наталія Калєніченко під час дискусії на тему «Реформування державної податкової служби через призму доброчесності податківців та платників податків».
За її словами, ДПС вже реалізовано такі послуги як Е-малятко, ІD-14, які дозволяють швидко зареєструвати дитину, цифровий податковий номер, що дає можливість бізнесу через портал «Дія» отримати всі свої дані, що є в державних органах.
«Наступний крок, який ми передбачаємо реалізувати, спрямований на повну цифровізацію взаємовідносин держави і бізнесу. Це такі основні проекти як Е-резидентство, Е-ліцензії та Е-акциз. Враховуючи, що податкова служба має досить велике коло користувачів електронних сервісів, ми навіть змінили їх назву з «платники податків» на «користувачі податкових сервісів». У 2020 році кількість таких користувачів значно зросла – було 3,3 млн стало 3,4 млн. Наше бачення – це електронна податкова служба, яка буде відкритою, комфортною і найголовніше – он-лайн доступною», – зазначила Наталія Калєніченко.
На сьогодні ДПС приймає та обробляє до 200 документів в секунду, всі процеси максимально автоматизовані для бізнесу. Лише за 10 місяців цього року кількість електронних документів, які надходять до податкової служби, зросла на 87 млн порівняно з відповідним періодом минулого року.
Також ДПС надає найбільшу в країні кількість адміністративних послуг. За цей рік їх кількість зросла на 20. Загалом платники можуть отримати 126 адмінпослуг. При цьому кількість відвідувачів Центрів обслуговування платників податків постійно зменшується.
«Ми постійно намагаємося вдосконалювати свої сервіси, свою роботу. Для того, щоб розуміти потреби бізнесу, проводимо опитування платників. Одне з таких зараз триває, і перші результати показали, що 62% опитаних платників хочуть спілкуватися з податковою саме в електронному вигляді, дистанційно, не відвідуючи податкові органи. Це – яскравий приклад і результат роботи автоматизації всіх процесів в органах ДПС», – повідомила Наталія Калєніченко.
Для зручності платників також запущено сервіс «InfoTAX», за допомогою якого вже понад 3,5 тис. платників через Телеграм-канал або Viber скористались можливістю отримати всі свої дані, які є в органах ДПС.
Інформація розміщена на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
Євген Олейніков: Наша головна мета – мінімізувати втручання в діяльність платників, які не мають ризиків несплати податків
Соборний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Аналітична робота та орієнтація на ризики – нові вектори у роботі Державної податкової служби. ДПС перетворюється на інтелектуальну сервісну службу, яка застосовує податковий контроль дозовано з найбільшою ефективністю. Про це повідомив заступник Голови ДПС Євген Олейніков під час дискусії на тему «Реформування державної податкової служби через призму доброчесності податківців та платників податків».
За словами заступника Голови ДПС, реалізація такого перетворення можлива лише за умови переходу податкової служби від формального аналізу до аналізу змісту господарської діяльності суб’єкта господарювання.
На сьогодні при спрацюванні системи моніторингу ризиків при адмініструванні ПДВ та зупинці реєстрації податкової накладної податківці пропонують бізнесу пояснити свої операції. За результатами аналізу наданих підтверджуючих документів вирішується питання про реєстрацію накладної.
«Зараз ми маємо досить високу ефективність в адмініструванні ризиків у галузі ПДВ завдяки наявній можливості аналізу операцій платників податків. І це при тому, що наразі через карантинні обмеження майже відсутній такий інструмент як податкові перевірки», – розповів Євген Олейніков.
За його словами, на сьогодні із загального обсягу податкових накладних, що подаються щомісячно на реєстрацію, а це приблизно 25 млн документів за місяць, попередньо зупиняється не більше 1 відсотка. Як свідчить аналіз, близько 30 % випадків зупинки реєстрації не оскаржуються платниками. За результатами ж розгляду скарг, тобто аналізу наданих платником роз’яснень щодо змісту операцій та підтверджуючих документів, близько 80 % задовольняються ДПС.
«Ми звертаємо увагу на логічність і обґрунтованість операцій, їх націленість на отримання прибутку, яку сам бізнес завжди декларує як мету своєї діяльності. І саме аналіз цієї економічної суті, розуміння цього змісту нам дозволяє визначити ті критерії ризику, в залежності від яких ми реагуємо на дії бізнесу», – повідомив Євген Олейніков.
За його словами, на сьогодні є як інструменти, які дозволяють податковій службі посилити моніторинг, зокрема, застосування ризикового статусу, так і інструменти, які дозволяють цей моніторинг мінімізувати, це – таблиця платника податків. Такі таблиці надають можливість фактично реєструвати податкові накладні поза межами поточного моніторингу. Вони використовується саме для того, щоб зменшити увагу до того бізнесу, в діяльності якого податківці бачать менше ризиків і зосередитись замість цього на ризикових операціях.
«З усією цією системою в подальшому пов’язана система податкового контролю, у т.ч. проведення податкових перевірок. Наша головна мета – це завдяки розумінню операцій зробити розподіл платників за їх основними категоріями ризиків і мінімізувати втручання в діяльність навіть тих, які ці ризики мають найменше», – наголосив Євген Олейніков.
Другий напрям, у якому зараз активно працює податкова служба, – це підвищення обізнаності платників про причини уваги до них податківців. Наразі напрацьовується практика надання детальних роз’яснень платникам щодо застосування ризикового статусу (чому він виник та що викликало сумніви) для того, щоб платник міг ефективно захистити свої права, довести свою позицію, якщо податкова помилилась, у тому числі, і у судовому порядку.
«Фактично зараз нормативна система збалансована – є наше право поставити запитання, є право платника надати нам відповідь. Водночас є право платника звернутися до суду і там остаточно вирішити наш спір, якщо ми не дійшли згоди щодо статусу його операції, її змісту та призначення», - підкреслив заступник Голови ДПС.
Євген Олейніков також зазначив, що правильно побудована система моніторингу ризиків зменшує проблематичність і для податкової служби, як контролюючого органу, і для платника податків. І ДПС й надалі налаштована на постійний активний діалог з платниками податків.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
Затверджено Порядок повідомлення нерезидентів
про взяття на облік як платників податків
Соборний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/441240.htmlповідомила.
Нерезиденти (іноземні юридичні компанії, організації), які здійснюють в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, або придбавають нерухоме майно чи отримують майнові права на таке майно в Україні, або відкривають рахунки в банках України, зобов’язані стати на облік у контролюючих органах.
Це встановлено Законом України від 16 січня 2020 року № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві».
На виконання цієї норми Державною податковою службою України розроблено порядок повідомлення нерезидентів про взяття на облік як платників податків. Постановою Кабінету Міністрів України від 4 листопада 2020 року № 1054 затверджено Порядок повідомлення нерезидентів про взяття на облік як платників податків (далі – Порядок).
Порядок визначає механізм повідомлення контролюючими органами нерезидентів про взяття їх на облік як платників податків.
Зокрема, у разі взяття на облік нерезидента у контролюючих органах відповідно до поданої ними заяви та документів, нерезиденту не пізніше наступного робочого дня з дня взяття на облік за основним місцем обліку надсилається (видається) довідка.
Якщо взяття на облік нерезидента здійснено за рішенням контролюючого органу на підставі акту перевірки, без заяви про взяття на облік та отримання заперечення до акту перевірки, нерезиденту надсилається (видається) Повідомлення про взяття на облік нерезидента як платника податків.
Документом також встановлено форму Повідомлення та процедуру його направлення нерезиденту.
З текстом постанови можна ознайомитись за посиланням
https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzhennya-poryadku-povidomlennya-nerezidentiv-pro-vzyattya-na-oblik-yak-platnikiv-podatkiv-1054041120
Звернення громадян
Соборний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Всебічний розгляд звернень громадян, задоволення їх законних прав та інтересів є пріоритетним напрямком роботи органів державної влади, відповідальним обов’язком службових осіб, фактором забезпечення суспільно-політичної та економічної стабільності в державі.
На виконання вимог Закону України від 2 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» (далі – Закон) та Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», ГУ ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) забезпечено можливість реалізації громадянами конституційного права на звернення.
ГУ ДПС здійснюється розгляд звернень громадян, які надійшли, як у письмовому так і в електронному вигляді на електронні поштові скриньки, у тому числі
[email protected], безпосередньо до ГУ ДПС, за завданням ДПС України та від державних спеціалізованих сервісів «Урядова гаряча лінія 1545», «Гаряча лінія голови Дніпропетровської ОДА» та «Пульс».
Так, за січень – жовтень 2020 року до ГУ ДПС надійшло 307 звернень громадян, з них: 301 заява та 6 скарг, у тому числі 15 колективних звернень від 109 громадян.
За відповідний період 2019 року – 354 звернення.
Від платників податків надійшло 6 скарг. За результатами розгляду 4-х скарг на дії, бездіяльність ГУ ДПС та 2-х скарг на недоліки у роботі ГУ ДПС, інформація не підтвердилась, заявникам було надано відповідні роз’яснення.
Розгляд скарг здійснено якісно та у встановлений Законом термін.
Загальна тематика письмових звернень:
контрольно-перевірочна робота – 107 звернень (34,85 %);
консультації з питань податкового законодавства – 64 звернення (20,85 %);
інформування про ухилення від сплати податків – 23 звернення (7,49 %).
На виконання статей 22, 23 Закону в ГУ ДПС передбачено відповідно до затвердженого графіку (не рідше двох разів на місяць) проведення особистого прийому громадян керівниками ГУ ДПС.
За січень – жовтень 2020 року керівництвом ГУ ДПС було проведено 3 особистих прийоми.
На виконання вимог Закону України від 17.03.2020 № 533-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19)», ГУ ДПС на період коронавірусу скасовано особисті прийоми.4/ЗВГ Ос від 27.11.
Порядок формування плану-графіка проведення
документальних планових перевірок платників податків – у новій редакції!
Соборний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що Міністерством фінансів України наказом від 07.09.2020 № 548 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29.10.2020 за № 1064/35347) (далі – Наказ № 548) затверджено нову редакцію Порядку формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків (далі – Порядок).
Порядок приводиться у відповідність до змін, внесених Законом України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» із змінами до п. 77.2 та 77.4 Податкового кодексу України щодо порядку проведення документальних планових перевірок.
Річний план-графік оприлюднюватиметься на офіційному вебсайті ДПС України до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки. Оновлюватися річний план-графік буде у разі його коригування.
Внесення змін до плану-графіка перевірок на поточний рік допускається тепер не частіше одного разу у першому та одного разу у другому кварталах такого року, крім:
► в
Останній раз редагувалося: 23.11.2020 11:21